• Hyddis

    Såg jag en pung eller en snippa?!

    Hej! I oktober väntar vi vårt första barn och i veckan var vi på rutinultraljudet.

    Jag har spanat in lite ultraljudsbilder i förväg så känner att jag har lite koll, men tydligen inte haha, då jag såg både en pung och en snippa haha?!

    I sökandet efter lårbenet såg vi nåt mellan benen som fick mig att tänka att Det är en pojke!

    Men så i nästa svischande efter andra saker att kolla och mäta så såg jag flera streck mellan barnets ben, och det låter ju mer som en flicka.

    Vi vill ju inte veta, haha, men det är såå roligt att spekulera och det vore fantastiskt roligt att höra vad ni tror att jag såg!

    Pungen var som en klump mellan benen, lite högre upp.

    Strecken var lite som 2-3 streck, uppifrån och ner, lite som man enkelt ritar en snippa fast med fler streck.

    Kan även pojkar se ut att ha streck?

    Allt gick så jäkla fort men det räckte för att väcka nyfikenheten! ;)


    Snopp pung snippa ultraljud vilket kön
  • Svar på tråden Såg jag en pung eller en snippa?!
  • Anonym (-)

    på mitt rutinultraljud runt v.20 visade 3 små streck, vilket då min barnmorska förklarade att det är en liten flicka :) Eller så hon förklarade "det hänger inget mellan benen så det blir en liten flicka!"

  • Hyddis

    Tack för svar! Såg ni bara strecken underifrån eller även framifrån. Jag tror hon undvek rumpan för att vi inte ville veta könet, men sen såg jag ju två ben och några streck (som en korv med bröd typ fast mer raka linjer, lite som en triangel..?! Haha), så tänker att jag såg detta framifrån.

    Grattis til er lila tös! :))

  • Anonym (-)
    Hyddis skrev 2019-05-18 11:32:08 följande:

    Tack för svar! Såg ni bara strecken underifrån eller även framifrån. Jag tror hon undvek rumpan för att vi inte ville veta könet, men sen såg jag ju två ben och några streck (som en korv med bröd typ fast mer raka linjer, lite som en triangel..?! Haha), så tänker att jag såg detta framifrån.

    Grattis til er lila tös! :))


    vi fick se framifrån, så det vart glasklart att det var en liten flicka! :)
Svar på tråden Såg jag en pung eller en snippa?!