• Anonym (ögonb­ryn)
    Sat 18 May 2019 15:16
    117 visningar
    20 svar
    20
    117

    Mina ögonbryn blev tvångsfärgade

    Jag var och plockade mina ögonbryn på en salong. Jag hade beställt plockning. När jag var där upprepade jag att jag ville att de plockades men att jag inte ville ha färg på.
    Efteråt kunde jag se att de hade blivit färgade. Jag ville inte färga för jag är nöjd med min färg. Dels tycker jag inte färgen blev snygg alldeles för skarp och mörk. Dels har mina ögon runnit och ögonlocken blivit svullna. Den förra jag gick till hade inte i färg. På ena av ögonbrynet har det mesta av färgen gått bort så jag hoppas att resten också snart går bort.
    Vad är er erfarenhet av ögonbrynsplockning? Är det standard att man har i färg när man plockar? Brukar ni bli nöjda?

  • Svar på tråden Mina ögonbryn blev tvångsfärgade
  • Anonym (Anony­m signat­ur)
    Sat 18 May 2019 15:20
    #1

    Men hur lyckades dom färga utan att du märkte det? Jag har aldrig färgat ögonbrynen så jag vet ju inte hur det går till, men jag inbillar mig att man märker om det görs...

  • Anonym (ögonb­ryn) Trådstartaren
    Sat 18 May 2019 15:54
    #2

    Ja alltså, jag ser ju inte vad hon gör. Hon rycker och sliter i hårstrån och borstar och grejar.

  • Anonym (Mgt)
    Sat 18 May 2019 15:54
    #3

    Hur lyckades du inte märks det? De lägger ju på färg som du får sitta med en stund.

  • Anonym (Qwert­y)
    Sun 19 May 2019 00:17
    #4
    Anonym (ögonbryn) skrev 2019-05-18 15:54:28 följande:

    Ja alltså, jag ser ju inte vad hon gör. Hon rycker och sliter i hårstrån och borstar och grejar.


    Om de färgara märker man det så färgen ska sitta i ett tag. Så här du inte mörkt något så har de inte färgat.
  • Anonym (Nina)
    Sun 19 May 2019 01:21
    #5

    Jag har också svårt att se hur man inte kan märka att någon färgar ens ögonbryn? Dom tog inte bara och fyllde i dem lite, i en mörkare färg än vad du är van vid?

  • Anonym (ögonb­ryn) Trådstartaren
    Sun 19 May 2019 15:07
    #6
    Anonym (Nina) skrev 2019-05-19 01:21:15 följande:

    Jag har också svårt att se hur man inte kan märka att någon färgar ens ögonbryn? Dom tog inte bara och fyllde i dem lite, i en mörkare färg än vad du är van vid?


    fyllde i de lite? Så man fyller i med en färg utan att tala om det för kunden?
  • Anonym (qwark­)
    Sun 19 May 2019 15:25
    #7
    Anonym (ögonbryn) skrev 2019-05-19 15:07:09 följande:
    fyllde i de lite? Så man fyller i med en färg utan att tala om det för kunden?
    Vad sade dom när du sade ifrån då?
  • Sun 19 May 2019 15:30
    #8
    Anonym (ögonbryn) skrev 2019-05-19 15:07:09 följande:

    fyllde i de lite? Så man fyller i med en färg utan att tala om det för kunden?


    Ja, fyller i med en ögonbrynspenna. Men det borde du märkt också. Har du inte märkt någon färg eller att dom ritat med penna så har dom inte gjort något av ovanstående.
  • Anonym (ögonb­ryn) Trådstartaren
    Sun 19 May 2019 15:41
    #9
    Pierott skrev 2019-05-19 15:30:55 följande:
    Ja, fyller i med en ögonbrynspenna. Men det borde du märkt också. Har du inte märkt någon färg eller att dom ritat med penna så har dom inte gjort något av ovanstående.
    Efteråt såg jag att ögonbrynen hade ändrat färg och var kolsvarta. Efter några dagar såg jag att det försvann färg  från ena ögonbrynet och nu nästan återfått sin normala färg.
  • Sun 19 May 2019 15:44
    #10
    Anonym (ögonbryn) skrev 2019-05-19 15:41:31 följande:

    Efteråt såg jag att ögonbrynen hade ändrat färg och var kolsvarta. Efter några dagar såg jag att det försvann färg  från ena ögonbrynet och nu nästan återfått sin normala färg.


    Det spelar ingen roll. Du MÅSTE ha märkt om dom kladdade på färg på din ögonbryn eller ritade med penna! Gjorde du det?
  • Sun 19 May 2019 15:45
    #11

    Nej, det blev de inte. Det är omöjligt. 

  • Anonym (qwark­)
    Sun 19 May 2019 15:49
    #12
    Anonym (ögonbryn) skrev 2019-05-19 15:41:31 följande:
    Efteråt såg jag att ögonbrynen hade ändrat färg och var kolsvarta. Efter några dagar såg jag att det försvann färg  från ena ögonbrynet och nu nästan återfått sin normala färg.
    Och vad svarade dom då?
  • Anonym (ögonb­ryn) Trådstartaren
    Sun 19 May 2019 16:17
    #13
    Pierott skrev 2019-05-19 15:44:41 följande:
    Det spelar ingen roll. Du MÅSTE ha märkt om dom kladdade på färg på din ögonbryn eller ritade med penna! Gjorde du det?
    Hur menar du att mina ögonbryn har ändrat färg och blivit kolsvarta om de inte haft på någon färg?
  • Anonym (ögonb­ryn) Trådstartaren
    Sun 19 May 2019 16:18
    #14
    Pope Joan II skrev 2019-05-19 15:45:55 följande:

    Nej, det blev de inte. Det är omöjligt. 


    Men hur kom det sig då att ögonbrynen ändrat färg?
  • Sun 19 May 2019 16:19
    #15
    Anonym (ögonbryn) skrev 2019-05-19 16:17:50 följande:

    Hur menar du att mina ögonbryn har ändrat färg och blivit kolsvarta om de inte haft på någon färg?


    Men hur kan du inte ha märkt det? Kemikalielukten? Kladdet? Att hon tvättade bort färgen?
  • Sun 19 May 2019 16:20
    #16
    Anonym (ögonbryn) skrev 2019-05-19 16:17:50 följande:

    Hur menar du att mina ögonbryn har ändrat färg och blivit kolsvarta om de inte haft på någon färg?


    Varför svarar du inte på min enkla fråga?
  • Sun 19 May 2019 16:28
    #17
    Anonym (ögonbryn) skrev 2019-05-19 16:18:54 följande:

    Men hur kom det sig då att ögonbrynen ändrat färg?


    Inbillning.
  • Anonym (ögonb­ryn) Trådstartaren
    Sun 19 May 2019 16:31
    #18
    Körsbärsdalen skrev 2019-05-19 16:19:51 följande:
    Men hur kan du inte ha märkt det? Kemikalielukten? Kladdet? Att hon tvättade bort färgen?
    Jag antar att du beskriver en permanent färgning. Men det kan väl finnas andra färger? För det är ett faktum att ögonbrynen hade en annan färg efteråt, det var stor skillnad. Dessutom har det mesta gått bort på ena brynet och på det andra brynet sitter färgen kvar. Jag hoppas på att färgen kommer släppa snart på det också.
    Hur kunde jag inte märka det? Det var ju inte en sådan procedur som du beskriver med avtvättning, det hade jag naturligtvis märkt. men om det är något annat slags färg så kanske inte lika märkligt. Jag blundade och höll inte koll i någon spegel vad hon gjorde.
    Eftersom jag varit tydlig med att jag inte vill ha färg, både vid beställning och jag sa det direkt till personen som gjorde plockningen.
    Problemet som uppstod. Förutom att jag inte trivs i kolsvarta ögonbryn, så rann mina ögon och mina ögonlock har svullnat upp. Det har de inte gjort tidigare vid plockning.
  • Anonym (Omöjl­igt...­)
    Sun 19 May 2019 16:38
    #19
    Anonym (ögonbryn) skrev 2019-05-19 16:31:49 följande:

    Jag antar att du beskriver en permanent färgning. Men det kan väl finnas andra färger? För det är ett faktum att ögonbrynen hade en annan färg efteråt, det var stor skillnad. Dessutom har det mesta gått bort på ena brynet och på det andra brynet sitter färgen kvar. Jag hoppas på att färgen kommer släppa snart på det också.

    Hur kunde jag inte märka det? Det var ju inte en sådan procedur som du beskriver med avtvättning, det hade jag naturligtvis märkt. men om det är något annat slags färg så kanske inte lika märkligt. Jag blundade och höll inte koll i någon spegel vad hon gjorde.

    Eftersom jag varit tydlig med att jag inte vill ha färg, både vid beställning och jag sa det direkt till personen som gjorde plockningen.

    Problemet som uppstod. Förutom att jag inte trivs i kolsvarta ögonbryn, så rann mina ögon och mina ögonlock har svullnat upp. Det har de inte gjort tidigare vid plockning.


    Har du provat att tvätta ansiktet? De kanske målat med en ögonbrynspenna, det är det enda som skulle kunnat ske utan att du märkte! All typ av färgning som inte går bort med en ansiktstvätt skulle du märkt. Så antingen är det inbillning eller så har du inte tvättat dig på ett tag....
  • Anonym (qwark­)
    Sun 19 May 2019 16:57
    #20
    Anonym (ögonbryn) skrev 2019-05-19 16:31:49 följande:
    Jag antar att du beskriver en permanent färgning. Men det kan väl finnas andra färger? För det är ett faktum att ögonbrynen hade en annan färg efteråt, det var stor skillnad. Dessutom har det mesta gått bort på ena brynet och på det andra brynet sitter färgen kvar. Jag hoppas på att färgen kommer släppa snart på det också.
    Hur kunde jag inte märka det? Det var ju inte en sådan procedur som du beskriver med avtvättning, det hade jag naturligtvis märkt. men om det är något annat slags färg så kanske inte lika märkligt. Jag blundade och höll inte koll i någon spegel vad hon gjorde.
    Eftersom jag varit tydlig med att jag inte vill ha färg, både vid beställning och jag sa det direkt till personen som gjorde plockningen.
    Problemet som uppstod. Förutom att jag inte trivs i kolsvarta ögonbryn, så rann mina ögon och mina ögonlock har svullnat upp. Det har de inte gjort tidigare vid plockning.
    Och vad svarade de när du påpekade detta?
Svar på tråden Mina ögonbryn blev tvångsfärgade