• Bäverpaj

    Allt det positiva med att få barn.

    Jag vill bara starta en tråd för alla som är osäkra och rädda för att få sitt första barn.

    Innan jag fick möjligheten att lära känna vår egna lilla bebis lyssnade jag bara på det negativa om att ha barn.

    För snart fyra månader sedan blev jag mamma. Det var inte planerat och vår bebis blev till trots dagenefterpiller. Graviditeten var jobbig rent pysiskt då jag och min man var oroliga och ingen av oss gillar förändringar, men...

    Det är det bästa som hänt oss!

    För:

    1.Jag lärde mig allt om kärlek då jag fick upp vår bebis på bröstet. Oslagbart och likaså obeskrivligt.

    2. Graviditeten sållade ut vänner som inte var värda mig. Först tyckte jag att det var sorgligt men i efterhand ser jag det som att jag lärde mig allt om äkta vänskap också.

    3.Jag som alltid haft jobb som innebär tidiga mornar och sena kvällar sover bättre än någonsin då jag får möjligheten att somna om efter att ha ammat på nätten. Inser dock att det kanske är få förunnat att känna så.

  • Svar på tråden Allt det positiva med att få barn.
  • Bäverpaj

    Vill bara att det ska finnas en tråd där alla dom väntar barn kan googla och inge lite hopp.

    Innan lyssnade jag bara på det negativa.

Svar på tråden Allt det positiva med att få barn.