• Sun 19 May 2019 14:01
    353 visningar
    4 svar
    4
    353

    Mykoplasma genetalium

    Hej!

    Jag blev positiv testad för mykoplasma i slutet på januari. Jag gick då in i ett förhållande så att både jag och min kille visades positiva. Vi har fått utskrivet två kurer med azithromycin och blev fortfarande inte friska. Nu har vi ätit Avelox som enligt läkaren bör bota. Vi ska tillbaka nästa vecka för attt testa oss igen då jag har haft symptomer igen de senste dagarna. Min fråga är då till er hur blir man av med detta? Har någon av er haft MG och blivit friska och isåfall hur många kurer av vad krävdes för att bli frisk??

  • Svar på tråden Mykoplasma genetalium
  • Anonym (G)
    Sun 19 May 2019 19:38
    #1

    Jag har haft MG och det krävdes 3 hela kurer för att bli frisk.

  • Mon 20 May 2019 13:05
    #2

    Okej, vilken typ av antibiotika fick du utskrivet alla gånger och hur länge sedan var det du hade det?

  • Anonym (G)
    Mon 20 May 2019 19:48
    #3
    Tulpanen22 skrev 2019-05-20 13:05:53 följande:

    Okej, vilken typ av antibiotika fick du utskrivet alla gånger och hur länge sedan var det du hade det?


    Oj, det minns jag inte. Vet iaf att jag fick Azitromycin nån gång. Detta är över 10 år sedan...
  • Thu 23 May 2019 14:18
    #4
    Anonym (G) skrev 2019-05-20 19:48:39 följande:

    Oj, det minns jag inte. Vet iaf att jag fick Azitromycin nån gång. Detta är över 10 år sedan...


    Okej. Jag har fått den utskriven två gånger men inte hjälpt. Jag har läst mycket att bakterien kan ha blivit resistent mot just den antibiotikan(Azithromycin) nu på senare tid.. Jag har upplevt mycket att alla är okunniga när det kommer till just denna sjukdom. Läkarna verkar inte veta vad som ska bota den då de sa till mig att jag skulle bli bra efter min första kur och att jag inte behövde kontroll testad efter avslutad behandling. Jag är otroligt glad över att jag gjorde det iallafall eftersom det visade sig att MG var kvar. Jag får svar på månad om den tredje kuren har hjälp.
Svar på tråden Mykoplasma genetalium