• Anonym (Såran­de)
    Sun 19 May 2019 14:02
    50 visningar
    5 svar
    5
    50

    Enligt henne älskar inte jag henne!

    Så fort vi har bråkat så är det jag som ska höra av mig vilket jag har gjort nästintill varenda gång, de få gånger jag inte gjort det får jag höra sen av henne att jag inte älskar henne för då hade jag hört av mig. Men den sista tiden har hon sagt väldigt taskiga saker till mig och visat NOLL kärlek eller intresse av mig och jag har tröttnat på att det jämt är jag som ska ta steget att höra av mig till henne, att jag ska behöva be om förlåtelse för vad hon gör mig och så vidare. Vi tjafsade i helgen och jag tror faktiskt att det är påväg mot sitt slut den här gången, det gör riktigt ont när jag tänker på det men försöker samtidigt förbereda mig mentalt för det och acceptera det.

    Hon tycker att jag sa något dumt till henne vilket inte jag tycker och då blev hon arg, bad mig att jag aldrig ska kontakta henne igen och sen klicka hon mig. Jag anser med det hon sa, och sen att hon klickade mig så är det upp till henne om hon vill ha något fortsatt tillsammans med mig. Bör jag höra av mig eller inte? Råd tack!

  • Svar på tråden Enligt henne älskar inte jag henne!
  • Sun 19 May 2019 14:21
    #1

    En fakta som gör ont: Varje gång du hör av dig så visar du bara att hon kan bete sig som ett arsle utan konsekvenser för du kommer alltid tillbaka ändå.. Du liksom godkänner att hon gör så här för att du hela tiden gör som hon säger..

    Hon gör så här för att du inte ger henne några konsekvenser.

  • Sun 19 May 2019 14:30
    #2
    +1

    Prova vänd på det. Gör samma mot henne. Hör inte av dig, låt hon höra av sig. När du slutar springa tillbaka hela tiden kommer saker ändras, tro mig.

  • Anonym (Såran­de) Trådstartaren
    Sun 19 May 2019 14:42
    #3
    Melanie3490 skrev 2019-05-19 14:30:39 följande:

    Prova vänd på det. Gör samma mot henne. Hör inte av dig, låt hon höra av sig. När du slutar springa tillbaka hela tiden kommer saker ändras, tro mig.


    Minns att hon berättade en gång för mig i början av vårat förhållande när det var något där och då att hade jag inte hört av mig hade inte hon det heller utan då hade de vi har runnit ut i sanden. Sen vid ett tillfälle har hon även sagt att hon tänker inte "hunda" efter mig. Med andra ord- jaga mig så fort det är någonting.

    Men att ha en vilja att prata om det man tjafsat om och lösa det är för mig KÄRLEK och inte att jaga den andre.

    Nej, jag kommer inte höra av mig, rinner allt ut i sanden då var inte jag och hon menade för varandra. Jag vill leva i en tvåsamhet där båda tar ansvar och har en vilja att bidra till ett fungerande förhållande, inte i en ensamhet och må dåligt för då kan jag faktiskt vara själv.
  • Sun 19 May 2019 17:03
    #4

    Hon har varit taskig och visat noll kärlek eller intresse för dig! Då ska du givetvis inte höra av dig eller jaga efter henne utan inse att ni inte passar ihop. Jag får dessutom intrycket att hon velat provocera dig att göra slut för att själv slippa ta det ansvaret.

  • Anonym (En till)
    Sun 19 May 2019 22:51
    #5

    Ja, det här har jag råkat ut för. Exakt samma scenario. 


    Jag har reparerat alla våra bråk, kanske 5 stora break under 3 års tid.

    I februari hade vi inte hörts på två månader för jag hade bestämt mig att inte ta första steget denna gång och var också helt ok med att skiten kunde rinna ut i sanden. 
    Hon hör av sig såklart. Vi kör två månader och upptäcker ännu en gång att vi inte borde vara tillsammans ( det är så mycket som inte stämmer men det som väl stämmer stämmer så sjukt bra). 

    Vi har nu gjort slut igen och jag har ingen panik att fixa detta igen. 

    Tidigare har jag varit så sjukt förälskad att jag inte sett att jag utnyttjas och plågar mig själv. 
    Nu när förälskelsen lagt sig (ja carzy in love i tre år, det tar på krafterna) så blir hennes brister påtagliga. Jag sover bra, njuetr av livet och tar det som det kommer. 
    Träning och bra serier hjälper. 

Svar på tråden Enligt henne älskar inte jag henne!