• Tom Araya

    Tjej/kvinna, vet du ärligt vad lubrikation betyder, utan att googla eller läsa några svar i tråden?

    Fråga endast till tjejer/kvinnor att svara på.

    Vet du vad ordet LUBRIKATION betyder och vad det innebär?

    Försök vara ärliga och inte fuska genom att googla eller läsa i tråden.

    Skriv inga svar som kommentar i tråden, endast vad du röstat på eller kommentar om frågan eller kunskap i ämnet (frivilligt).

    Alla inlägg som innehåller svaret, antydningar eller ledtrådar till svaret kommer att anmälas.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tjej/kvinna, vet du ärligt vad lubrikation betyder, utan att googla eller läsa några svar i tråden?
  • Tom Araya
    Hegeltegel skrev 2019-05-19 18:02:41 följande:

    Vad är det här för jävla omröstning?

    Vad får dig att tro att ingen kvinna vet det?


    Vad får dig att tro att jag tror att ingen kvinna vet det?
    MsFry skrev 2019-05-19 18:30:05 följande:

    Säger som ovan...

    Vad är syftet med frågan?


    Syftet med frågan är at se hur många som vet och hur många som inte gör det.

    Jag vet av erfarenhet att alla tjejer/kvinnor inte vet vad det är.

  • Hegeltegel
    Tom Araya skrev 2019-05-19 18:33:51 följande:

    Vad får dig att tro att jag tror att ingen kvinna vet det?Syftet med frågan är at se hur många som vet och hur många som inte gör det.

    Jag vet av erfarenhet att alla tjejer/kvinnor inte vet vad det är.


    Jag antar att din erfarenhet av ?kvinnor? är begränsad ????
  • Anonym (Doc Quinn)

    Klart jag vet! Men du vad körtlarna heter som producerar din försats?

  • dream on

    För att nörda lite i semantiken -vad avser du med betyda och innebär? Man kan ju veta vad något betyder och innebär genom att ha upplevt det utan att känna till vad det kallas. Likaså kan man känna till ett ord utan att veta hur det används. Ett ord kan också ha en egentlig betydelse men användas i en annan mening ( jmf. päron = frukt /föräldrar).


    I slithered here from Eden just to sit outside your door
  • Anonym (?)

    Jobbar man med maskiner vet man att det betyder smörjning. Det engelska ordet står ju i varenda servicemanual. Vill du antyda att kvinnor är mer otekniska eller något annat?

  • Pentra

    Hade jag inte haft det idag så hade systemet gått torrt, sexet hade varit värdelöst, vi hade inte behövt att torka av golvet och både jag och min partner då hade suttit med jobbiga skavsår... Men, jag kanske skämtar, hittar på eller ljuger, enligt vissa, eftersom jag är tjej, och då, per automatik, tydligen anses som ointelligent, oteknisk och inte har en endaste aning om hur mitt eget underliv fungerar, eftersom, till synes, vissa män påstås veta det bättre... :-/ ... Men, jag vet iaf vilken kromosom som överför intelligensen till avkomman; men, för det behövs ingen högre intelligens, utan bara sunt förnuft... Med vänlig hälsning, Pentra

  • Tom Araya
    Hegeltegel skrev 2019-05-19 19:53:03 följande:
    Jag antar att din erfarenhet av ?kvinnor? är begränsad ????
    Vad får dig att tro det?
  • Tom Araya
    dream on skrev 2019-05-19 21:05:05 följande:

    För att nörda lite i semantiken -vad avser du med betyda och innebär? Man kan ju veta vad något betyder och innebär genom att ha upplevt det utan att känna till vad det kallas. Likaså kan man känna till ett ord utan att veta hur det används. Ett ord kan också ha en egentlig betydelse men användas i en annan mening ( jmf. päron = frukt /föräldrar).


    Jag avser förstås innebörden i ordet, att förstå/veta vad ordet betyder och i detta sammanhang i kopplingen till kvinnans anatomi och anatomiska funktioner.
  • Tom Araya
    Bunny on speed skrev 2019-05-20 00:16:33 följande:

    Det lärde vi oss i årskurs 8.


    Bra, du hade en biologilärare som gjorde sitt jobb.

    Alla klarar inte den biten lika bra.
  • Tom Araya
    Pentra skrev 2019-05-19 23:37:12 följande:

    Men, jag kanske skämtar, hittar på eller ljuger, enligt vissa, eftersom jag är tjej, och då, per automatik, tydligen anses som ointelligent, oteknisk och inte har en endaste aning om hur mitt eget underliv fungerar, eftersom, till synes, vissa män påstås veta det bättre... :-/ ... Men, jag vet iaf vilken kromosom som överför intelligensen till avkomman; men, för det behövs ingen högre intelligens, utan bara sunt förnuft... Med vänlig hälsning, Pentra


    Jag har inte påstått någonting om dig med min fråga.

    Ingen behöver tala om för mig vilken intellektuell förmåga eller nivå en kvinna kan ha. Jag har träffat kvinnor som slår de flesta här, inklusive män på den punkten.

    Detta är en fråga om allmännbildning och har inget med intelligens att göra.
  • Tom Araya
    Anonym (Doc Quinn) skrev 2019-05-19 20:17:07 följande:

    Klart jag vet! Men du vad körtlarna heter som producerar din försats?


    Hm...jag har läst det någon gång, men jag minns inte nu, utan att fuska.

    Men jag drar till med prostatan.

    Bra fråga förresten.

    Kunskap är den lättaste börda att bära.
  • Anonym (Doc Quinn)
    Tom Araya skrev 2019-05-20 04:32:56 följande:

    Hm...jag har läst det någon gång, men jag minns inte nu, utan att fuska.

    Men jag drar till med prostatan.

    Bra fråga förresten.

    Kunskap är den lättaste börda att bära.


    Ja helt rätt om att bra kunskap!

    Cowpers körtlar. Två stycken som sitter nedanför prostatan. Å nu till överkursen - Bartholins körtlar är de som producerar lubrikationen.

    Men nu skiter vi i det och njuter av körtlarnas effekt istället!!
  • dream on
    Tom Araya skrev 2019-05-20 04:19:11 följande:

    Jag avser förstås innebörden i ordet, att förstå/veta vad ordet betyder och i detta sammanhang i kopplingen till kvinnans anatomi och anatomiska funktioner.


    Tom Araya skrev 2019-05-20 04:21:47 följande:

    Bra, du hade en biologilärare som gjorde sitt jobb.

    Alla klarar inte den biten lika bra.


    Är rätt säker på att de flesta undervisats om begreppet på högstadiet om vi snackar människor under 50 år. Om de sen tillägnat sig och använder begreppet är ju en annan historia. De kanske säger något annat istället eftersom användningsområdet är begränsat. Finns ju mer lättillgängliga och funktionella ord. Har svårt att se att man skulle ligga i sängen och prata med partnern om vilken kraftig lubrikation man har t.ex. En biologilärare har, som jag ser det, gjort sitt jobb när tjejer som killar fattar varför lubrikationen är viktig och vad den har för funktion. Men det går ju oftast bra att knulla ändå, liksom det funkar att köra bil utan att veta vad kompressionstakt är.
    I slithered here from Eden just to sit outside your door
  • Tom Araya
    dream on skrev 2019-05-20 21:07:45 följande:
    Tom Araya skrev 2019-05-20 04:21:47 följande:

    Bra, du hade en biologilärare som gjorde sitt jobb.

    Alla klarar inte den biten lika bra.


    Är rätt säker på att de flesta undervisats om begreppet på högstadiet om vi snackar människor under 50 år. Om de sen tillägnat sig och använder begreppet är ju en annan historia. De kanske säger något annat istället eftersom användningsområdet är begränsat. Finns ju mer lättillgängliga och funktionella ord. Har svårt att se att man skulle ligga i sängen och prata med partnern om vilken kraftig lubrikation man har t.ex. En biologilärare har, som jag ser det, gjort sitt jobb när tjejer som killar fattar varför lubrikationen är viktig och vad den har för funktion. Men det går ju oftast bra att knulla ändå, liksom det funkar att köra bil utan att veta vad kompressionstakt är.
    Jag kan inte minnas att ordet nämndes någon gång under våra lektioner.

    Möjlig att det stod omnämnt i någon bok kanske...

    Jag har dock stött på en hel del tjejer/kvinnor som aldrig hört ordet, än mindre vet vad det betyder.
  • dream on
    Tom Araya skrev 2019-05-20 21:24:57 följande:

    Jag kan inte minnas att ordet nämndes någon gång under våra lektioner.

    Möjlig att det stod omnämnt i någon bok kanske...

    Jag har dock stött på en hel del tjejer/kvinnor som aldrig hört ordet, än mindre vet vad det betyder.


    Hmm, jag minns för all del inte när jag lärde mig ordet lubrikation. Minns bara att läraren som undervisade oss pratade om vilken effekt en rosa damcykel hade på honom...är ju möjligt att han behövde smörja upp cykeln. Jag tror dock faktiskt majoriteten av eleverna på högstadiet där jag undervisar vet vad det är eller i alla fall vet så mycket att de kopplar ihop det med sex.
    I slithered here from Eden just to sit outside your door
Svar på tråden Tjej/kvinna, vet du ärligt vad lubrikation betyder, utan att googla eller läsa några svar i tråden?