• Sun 19 May 2019 16:22
    418 visningar
    5 svar
    5
    418

    Behöver pepp vid planering av graviditet..

    Hej,

    Skriver här i förhoppning att hitta likasinnade. Jag och min fästman planerar barn och har försökt några månader. Ingen lyckan än ock vid varje mens börjar jag gråta och blir så besviken. Medan jag går och väntar föreställer jag mig sätt jag ska berätta för min familj och kollar på sidor för barn och vilka saker jag vill köpa. Nu sist trodde jag verkligen det hade blivit av för hade massa symtom jag ej haft förr men så idag kom mensen... Min fästman säger bara att man ska räkna med negativt tills det visar annat för att slippa bli besviken och jag förstår ju det, men samtidigt känns det som han inte förstår mig. Sista veckan nu innan mens var olidlig och jag testade varje dag oC kollade på 3000 videos ?How i told ny family i was pregnant?. Vi kollar med tester exakt mär jag har ägglossning så för mig borde det gå direkt... finns det någon annan där ute som blir ?besatt? som mig? :((

  • Svar på tråden Behöver pepp vid planering av graviditet..
  • Anonym (Först­år)
    Mon 20 May 2019 06:40
    #1

    Hej på dig!

    Jag förstår verkligen hur det känns för dig. Jag har äntligen lyckats bli gravid, men jag hade det som dig varje månad innan dess. Det var ett helvete och jag mådde verkligen skit. Jag vet tyvärr inte hur jag ska få dig att känna dig bättre, för det är så jobbigt.

    Men ett tips! Jag gick med i olika grupper i forumet "planerar barn". Där hittade jag andra som kände exakt som mig och som jag kunde prata med. Andra som jag kunde få "gråta till" när mensen kom.

    Stor kram till dig och hoppas att du får ditt plus snart Hjärta

  • Mon 20 May 2019 09:56
    #2

    Tack snälla!!

    Det är ju som alltid, att bara man känner att de finns fler som går igenom samma sak så känns det bättre. Det är så brutalt att dagen innan mens stå och hålla i ett graviditetstest och en binda, vilket blir det? Liksom. Försöker vara så positiv och lätt som min fästman men det är så extremt svårt... Jag är som besatt och det enda jag vill är att va gravid..

  • Anonym (U)
    Mon 20 May 2019 22:07
    #3

    Jag förstår dig. Första gången hade jag sån himla tur att det gick första månaden, men nu när vi planerar andra barnet har det gått ca 8 månader och jag är fortfarande inte gravid.

    Första gången räknade jag med att det skulle ta upp till ett år men nu andra gången tänkte jag att det skulle gå snabbt eftersom det gick så snabbt första gången.

    Däremot är jag glad att är på detta hållet, för iaf jag innan jag själv hade något barn såg allt som så himla rosenskimrande och perfekt bara man hade haft det där efterlängtade barnet eftersom det är så det målas upp i medier och överallt, men så är det inte i verkligheten såklart. Det är ofta väldigt tufft och jobbigt. Så nu känner jag att det får bli när det blir och det finns säkert en mening med att det blir när det blir.

    Men jag tycker att just ovissheten är superjobbig, den där tiden mellan månadens första försök och mensen/testet. Liksom har jag någon därinne eller inte?

  • Tue 21 May 2019 11:02
    #4

    Åh ja jag önskade också att jag kunde ha blivit gravid fort. Min syster blev gravid på första försöker och min mamma har 4 barn + fick göra 2 aborter så vi har alltid skämtat om att vi kommer bli gravida om någon viftar med ett par kalsonger liksom.. Sen känns så trist för vi förstår ju att barn är ett helvete ibland men ändå måste man lägga till det HELA tiden når man säger att man längtar efter barn. Typ ?åh vi längtar såå mycket, sen förstår vi det kommer va jobbigt med såklart? bara för att annars tror folk man är naiv. Jag vill bara längta och längta och prata barn och fixa barnrum och välja barnvagn och så kan man inte ens få ett jävla plus på stickan....

  • Anonym (-)
    Tue 21 May 2019 12:48
    #5

    har du gått på preventivmedel innan ni planerade att bli gravid?


    Jag gick på p-piller i 2 1/2 år, slutade pga att jag mådde så dåligt av dom. Men det tog ca 1 1/2 - 2 år innan jag fick ett plus på stickan, hade då haft oskyddat sex varje gång.


    BM förklarade att det kan ta ett tag för kroppen att ställa om sig igen efter preventivmedel..

Svar på tråden Behöver pepp vid planering av graviditet..