• kerstinhansen

    Gravid igen!

    Hej.

    Det är så att jag fick barn den 5 mars, och så hadde vi lite kul en kväll och glömde skydda oss i stunden hetta 25/4. ???? och efter det börja jag få typ mollvärk, och tänkte jag gör ett täst för att kolla om jag är gravid. ( och hadde ett hopp om att det inte skulle va så) men jag fick ett snapt och ett starkt +. Och har gjort ett täst till typ 3 v efter och även det visar + och har röstat med äglosningstest och dom visar glada gubbar. Så antar att jag är gravid igen. Men ska till MVC den 28/5 och göra ett gravtest i gen.

    Men är det någon mer här inne som blivit gravida fort efter förlossning?

    Hur ska man tänka, abort ha kvar?

    Vill gärna veta era tankar angående att ha två små jätte täta barn?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-05-19 19:30
    Jag fick mitt andra nu den 5/3-19. Har en dotter sen tidigare som kom 13/2-16 (3 år)

  • Svar på tråden Gravid igen!
  • Anonym ((b))

    Klart att du ska ha kvar barnet. Men det lär bli tufft med tre små barn 

  • kerstinhansen
    Anonym ((b)) skrev 2019-05-19 19:33:48 följande:

    Klart att du ska ha kvar barnet. Men det lär bli tufft med tre små barn 


    Här du varit med om något liknande, känner någon som råkat gå så här för?
  • Anonym (Barn)

    Då kanske det blir två barn under det här året?Eller tidigt nästa år?

  • Anonym ((b))

    Nej, inte så här tätt. Jag skulle inte vilja få så täta barn

  • kerstinhansen
    Anonym (Barn) skrev 2019-05-19 19:47:02 följande:

    Då kanske det blir två barn under det här året?Eller tidigt nästa år?


    Om jag har räknat rätt så vlir det den 23 januari den 3:dje kommer.
  • Anonym ((b))

    Nu är mitt första barn snart 8,5 månader. Så vi ska väl snart försöka igen. 

  • kerstinhansen
    Anonym ((b)) skrev 2019-05-19 19:50:04 följande:

    Nej, inte så här tätt. Jag skulle inte vilja få så täta barn


    Nä det va ju i te direkt våran plan heller, men nu är det ju som det är. Och vi är inte säkra på om vi ska behålla det heller. Men vill kolla lite dur folk tänker. Och om man kunde få lite tips på hur man ska tänka i en sådan här situation. Är jätte svårt för mig att ta in denna situationen efter som vi har fått kämpa hårt för dom vi har nu.
  • Anonym (14 månader mellan)

    Hej!

    Grattis till din två:) jobbig sits om ni nu inte vet hur ni ska göra.

    Jag har tätt mellan min 1:a å 2:a. Där e 14 månader mellan dem. Blev brevid igen när första va 5 månader så inte full så tätt som erat då. Min trea kom sedan när barn nr2 nästan va 3 år så har ju ganska tätt mellan alla mina tre.

    Mellan de två första va de väldigt jobbigt i en period. Jag hade/har inte så mycket hjälp av min man gällande sjukdomar å så då vi e egenföretagare. Vi har bestämt att de e ja som tar barnen å så mycket jag orkar å hinner med med hemmet å så. Så ifall ni behåller räkna med att de e intensivt de första 2 åren efter att sista födds i så fall. Har ni folk i närheten som kan avlasta om de krisar? Hur har dina graviditeter och förlossningar gått? Mår du bra och e frisk? Vår trea e en solstråle som barahänger med. De två andra har varit mycket jobbigare än så länge. (Minsta fyller 2 i sommar) vet inte om detta har gett dig några svar eller ännu mer frågor. Men så har de varit för oss:)

  • kerstinhansen
    Anonym (14 månader mellan) skrev 2019-05-19 20:18:08 följande:

    Hej!

    Grattis till din två:) jobbig sits om ni nu inte vet hur ni ska göra.

    Jag har tätt mellan min 1:a å 2:a. Där e 14 månader mellan dem. Blev brevid igen när första va 5 månader så inte full så tätt som erat då. Min trea kom sedan när barn nr2 nästan va 3 år så har ju ganska tätt mellan alla mina tre.

    Mellan de två första va de väldigt jobbigt i en period. Jag hade/har inte så mycket hjälp av min man gällande sjukdomar å så då vi e egenföretagare. Vi har bestämt att de e ja som tar barnen å så mycket jag orkar å hinner med med hemmet å så. Så ifall ni behåller räkna med att de e intensivt de första 2 åren efter att sista födds i så fall. Har ni folk i närheten som kan avlasta om de krisar? Hur har dina graviditeter och förlossningar gått? Mår du bra och e frisk? Vår trea e en solstråle som barahänger med. De två andra har varit mycket jobbigare än så länge. (Minsta fyller 2 i sommar) vet inte om detta har gett dig några svar eller ännu mer frågor. Men så har de varit för oss:)


    Dom säger ju att största omställningen är från ett till 2 barn..

    Jag är "ensamstående" söndag kväll tills torsdag eftermiddag då sambon jobbar i Norge, så jag tar ju alla vabbdagar och så. Sambons familj bor 7 km bort och dom hjälper till så mycket dom kan, och min familj bor ca 3 mil i från oss så dom hjälper till mycket med. Våran äldsta dotter på 3 år äv väldigt energisk vill att det ska hända saker mäst hella tiden. Men har henne 15 timmar på dagis så hon får utlopp för energin, hennes gravidetet va väldigt lätt jag jobbade till två dagar innan bf. Men fick 11 dagar över och det va en lång förlössning med många timmar av värkar innan det va dax att trycka, va 36 timmars vägarbete innan krystvärkarna och när dom hadde börjat så va det1 timme, men jämna värkar under hella förloppet. Med nr 2 fick jag en deprition i december av många anledningar så blev sjukskriven, mådde väldigt illa och hadde ont i kroppen. Fick spirande vatten söndagen den 3/3 började få små ont men inget allvarligt, fick komma på kontroll måndagen 4/3 allt såg bra ut och inte många värkar och inte ont Fick åka hem. Svärmor bestämde att 3 åringen skulle få sova över hos henne. Vi åkte hem och sov, vaknade vid 00.00 av att jag hadde 1 värk som gjorde jävligt ont, började klocka värkarna va 30 sek mellan till 7 min och dom varade i 10 sek- 1,5 min. Ville inte åka in efter som dom va så oregelbundna och ville i te bli hemskickade så va har 10 mil enkel väg. Så avvaktade kände för att duscha vid 01,50 och sambon ringde till förlossningen 01,59 och så att vi kom ner hadde fortfarande inte särskilt ont och oregelbundna. Men då känner jag bara trycket neråt och säger till han att ringa ambulansen så han ringer sos 02,05 och 02.15 va han ute, så det gick extremt fort. Så han kom hemma på toaletten på golvet. Ja jag är frisk i dag, inte något täcken på deprition. Men han sover mest och ät snäll och lugn.
  • Anonym (Tufft)

    Låter ju väldigt kämpigt att få en till så tätt under era omständigheter. Svårt när man är själv att ge alla barnen den uppmärksamheten de behöver.

Svar på tråden Gravid igen!