• LaFontaine

    Sval keps till barn?

    Dottern som blir tre till hösten behöver en sval keps. Hon har en, vanligt bomullskeps (tänk sån där styv) men är sjöblöt om huvudet redan nu. Jag är således på jakt efter en svalare keps. Jag hittade en av mina gamla barnkepsar som verkar vara betydligt svalare, men den är tyvärr för stor för henne. Den är mjuk och mer följsam och dessutom i tunnare bomullstyg.

    Vet någon var jag kan hitta en sval och gärna mjuk barnkeps?

  • Svar på tråden Sval keps till barn?
  • Alexi

    Varför keps? Mina barn hade solhattar i den åldern, lätta, mjuka och skyddar runt om hela huvudet.

  • LaFontaine
    Alexi skrev 2019-05-19 20:12:02 följande:

    Varför keps? Mina barn hade solhattar i den åldern, lätta, mjuka och skyddar runt om hela huvudet.


    Hon vägrar annat och tar av sig allt annat än keps och stråhatt. Det sistnämnda ramlar dock av nör hon leker.
  • LaFontaine

    Jag skakar liv i den här tråden igen. Ovan nämnda barn är nu sju år, men fortsatt lika varm om huvudet. Vi hittade en hatt i mycket tunn bomull som tyvärr är urvuxen och tagen ur sortimentet, så nu är vi tillbaka på ruta ett igen. Har någon tips på en riktigt tunn och sval keps för barn?

  • LFF
    LaFontaine skrev 2023-06-07 21:19:39 följande:

    Jag skakar liv i den här tråden igen. Ovan nämnda barn är nu sju år, men fortsatt lika varm om huvudet. Vi hittade en hatt i mycket tunn bomull som tyvärr är urvuxen och tagen ur sortimentet, så nu är vi tillbaka på ruta ett igen. Har någon tips på en riktigt tunn och sval keps för barn?


    Antingen har du ju truckerkepsar (de med nät bak) eller så får du kolla efter en keps i funktionsmaterial. 

    Beroende på hur stort hennes huvud är så har Houdini en keps för vuxna där S/M är från 54cm i omkrets.

    houdinisportswear.com/sv-se/clothing/accessories/c9-cap-850001

    Du har även denna i polyester från Intersport:

    www.intersport.se/klader/accessoarer/kepsar/upfront-spinback-baseball-camo-jr-keps-barn/artic-camo-navy

    Och från Nike (visserligen svart) 

    www.intersport.se/klader/accessoarer/kepsar/nike-heritage-86-adjustable-jr-keps-barn/black-metallic-silver
Svar på tråden Sval keps till barn?