• Mon 20 May 2019 11:09
    2195 visningar
    5 svar
    5
    2195

    Påbörjat elvanse. Hjälp med tips och erfarenheter

    Har börjat elvanse efter två misslyckade försök med concerta. Började bra men slutade i katastrof efter ångest i mängder efter nån vecka.

    Slutade abrupt och påbörjade elvanse 2dagar lite senare, något omskakad/nedstämd efter senaste concerta erfarenheten.

    Hur som helst nu har jag kört 3dagar på 30mg, ingen större skillnad mot att jag känt mig lite avtrubbad, det mesta varit grått och ledsamt, lite oro men inte så farligt (vet ej om det sitter kvar efter concertan). Men inget direkt positivt, bättre utan medicinering för tillfället känns det som.

    MEN jag vill verkligen stå ut och få detta att funka, så jag undrar hur er upptrappning sett ut, hur har ni tagit doserna och när har det börjat fungera ?

    Hur fort har ni trappat upp?

    Tog idag 30mg plus att jag löste upp en i ett glas och tog hälften. Känns betydligt bättre idag men fortfarande lite oro och grått men inte i närheten som på concertan. Lite fundersam om jag själv lyckas påkalla ångest genom att hela tiden tänka om jag har det eller inte.. Haha:)

    Otroligt rörig text men det går inte skriva bättre med min adhd :)

    Otroligt tacksam för alla svar jag kan få och tips på vitaminer eller liknande som funkar till

  • Svar på tråden Påbörjat elvanse. Hjälp med tips och erfarenheter
  • Mon 20 May 2019 22:39
    #1

    Dåligt med svar..

    Är det för tidigt att höja från 30 till 60 efter 4dagar ?

  • Tue 21 May 2019 10:52
    #2

    Vad har du fått för råd av läkaren? Följ dem och om det inte funkar så ta kontakt med läkaren och fråga hur du ska göra. Hoppas du får ordning på medicinerna och ditt mående!

  • Tue 21 May 2019 23:12
    #3

    Ehm, självklart påverkar din sinnesstämning och förväntan effekten utav amfetamin, vilket inte verkar vara ett välkänt faktum konstigt nog. Har du problem med ångest i samma veva så behöver du även aktivera dig fysiskt.

    Eller, vafan - sluta noja bara. Ingen mår bra av att analysera varje liten detalj i livet.

  • Wed 22 May 2019 12:59
    #4
    pulverpåse skrev 2019-05-21 23:12:48 följande:

    Ehm, självklart påverkar din sinnesstämning och förväntan effekten utav amfetamin, vilket inte verkar vara ett välkänt faktum konstigt nog. Har du problem med ångest i samma veva så behöver du även aktivera dig fysiskt.

    Eller, vafan - sluta noja bara. Ingen mår bra av att analysera varje liten detalj i livet.


    Håller helt klart med. Försökte släppa allt och bara flyta med o se hur det funkar.

    Resultatet är att på 60mg fick jag mycket mindre ångest och fungerade väldigt bra, lite lugnare i huvudet.

    Jobbiga biverkningen jag fick är att jag får väldigt dålig blodcirkulation och fryser och blir lite stel.

    Inga utsättningssymptom, ändå tråkiga är att jag känner hur det avtar redan på lunchen efter 5-6 timmar
  • Wed 22 May 2019 13:20
    #5
    ivrigajag skrev 2019-05-22 12:59:54 följande:
    Håller helt klart med. Försökte släppa allt och bara flyta med o se hur det funkar.

    Resultatet är att på 60mg fick jag mycket mindre ångest och fungerade väldigt bra, lite lugnare i huvudet.

    Jobbiga biverkningen jag fick är att jag får väldigt dålig blodcirkulation och fryser och blir lite stel.

    Inga utsättningssymptom, ändå tråkiga är att jag känner hur det avtar redan på lunchen efter 5-6 timmar
    Vad trevligt, fortsätt i samma anda. Du vet själv vilka svårigheter du har i vardagen, som ändå måste tas itu med. Där kommer amfetaminet in i bilden, som en psykisk och fysisk prestationshöjare.

    Blodcirkulationen blir tyvärr sämre i fötter och händer. Har inga direkta tips utöver fysisk aktivitet.
Svar på tråden Påbörjat elvanse. Hjälp med tips och erfarenheter