• liaelgh

    Kalasideer

    Hej,

    Jag är i full gång med att planera mitt tredje barns 1-årskalas.

    Vi kommer inte att döpa/ha någon namncermoni.
    Utan ha ett lite större kalas.

    Tanken är att storasystrarna ( 4 & 6 ) kommer hålla i lite lekar i trädgården med det andra barnen.
    Sen tänkte vi göra en liten tipspromenad med frågor om födelsedagsbarnet.

    Vi kommer bjuda på kallskuret och kärleksmums eller något annat enkelt fika som går att förbereda.

    Jag skulle vilja ha lite hjälp alternativ på "aktiviteter" för det vuxna. För att inte det ska bli så stelt som de brukar vara på kalas.

  • Svar på tråden Kalasideer
  • Anonym (S)

    Oj, svårt att relatera. Det är inte stelt när vi har kalas, folk tycker det är trevligt att träffas och snackar med varandra.

    Kanske svårt att ha uppstyrda aktiviteter för de vuxna om det blir många barn, någon måste ju hålla ett öga på dom. Kanske något där både vuxna och barn ingår.

  • liaelgh

    Ja det är så himla olika på familjer. Men just våra 2. Så blir tyvärr lite stelt.
    Man vill lätta pp stämningen lite. Barnen är så pass stora så dom springer omkring som dom vill.

    Jag tänkte inte kubb och såna saker utan mer kanske nån frågelek. Gissa kändisbarnen eller något liknande.Glad

  • Anonym (C)

    Har en tipspromenad med frågor typ den här.

    Vem kastar pilen med högst poäng och sen tre namnalternativ... Vem balanserar ägget på en sked i munnen snabbast över mållinjen... Vem kan snabbast äta upp ett kex och sen vissla.. Efter tipsrundan får dom tre som står som svarsalternativ utföra aktiviteten.

    Den här typen sv frågesport körde vi på de lite större barnens kalas. Alla tyckte det var jättekul. Bör funka på vuxna också. Brukar bli mycket skratt.

Svar på tråden Kalasideer