• Anonym (Mobbad)

    Vad anser ni??

    Jag har blivit mobbad av chefen och chefens närmaste på jobbet. Trots att facket och andra varit inblandade och anser att jag inte gjort något fel fortsätter det. Jag kommer att byta jobb.

    Min kille/man och jag träffades på jobbet. Han vet vad som händer och stöttar mig. Men inte synligt på jobbet. Bara privat. Vad tycker ni om det? Jag förstår på ett sätt men samtidigt vill jag att han ska visa att han är med mig och på min sida....

    Han vill inte heller jobba kvar. Ingen bra arbetsmiljö.

  • Svar på tråden Vad anser ni??
  • Anonym (Mobbad)

    Mobbingen är jobbig men det är nästan mer plågsamt att inte få stöd inför mobbarna.. att han är fortsatt trevlig mot dem som gör detta. Jag både förstår och inte förstår.

    Det är subtilt som det brukar vara bland kvinnor.

  • Anonym (X)

    Sök nytt jobb omedelbart båda två. Har du varit i kontakt med din chefs chef. Och vill du berätta lite mer om vad det handlar om. Det är lite svårt när man bara fått lite kort fakta men inge vet vad som hänt. Vad menar du när facket inte ansett att du gjort fel?

  • Anonym (-)

    Jag hade bytt både jobb och partner, fy vilken syltrygg

  • Anonym (Mobbad)

    Jag har inte gjort något fel utan jag har påpekat behandlingen och mitt mående. Chefens chef lyssnar inte på mig, de är ju vänner.. Facket är mesigt. Subtil mobbing är svår att bevisa och det blir ord mot ord där chefen har anhängare.

  • Anonym (Mobbad)

    Men mest är jag ledsen för att han inte öppet visar att han är på min sida.

  • Anonym (X)

    Ni får antingen kämpa på och strida allt ni kan eller säga upp er, är det bara du som är utsatt eller är de på fler? Varför ger de sig på dig tror du? Tycker de du gör nåt fel eller verkar de bara inte allmänt gilla dig? Jag hade en kollega som var på riktigt elak men hon kunde vara det mot flera. Men gick på personligt.

  • Anonym (Anser)

    Jag anser att vi vet för lite för att ta ställning till att

    1) försvara dig

    2) attackera din chef

    3) ha åsikter om din partner

    Det ända jag kan stå för och säga är att all form av mobbning är fel!

  • Anonym (A)
    Anonym (Anser) skrev 2019-05-26 11:27:21 följande:
    Jag anser att vi vet för lite för att ta ställning till att

    1) försvara dig
    2) attackera din chef
    3) ha åsikter om din partner

    Det ända jag kan stå för och säga är att all form av mobbning är fel!
    Tycker jag med
Svar på tråden Vad anser ni??