• Anonym (Skit)

    Hon tycker jag behandlar henne som skit

    Hon tycker jag behandlar henne som skit men när jag frågar på vilket sätt vill hon inte berätta det för mig. Jag tycker inte att jag behandlar henne illa, visst att det har slinkit ur dumma saker ibland och då gör hon det till en jättestor sak och behandlar mig som om jag skulle varit otrogen.

    Hon verkar ha tröttnat nu, hur ska jag lösa det här?

  • Svar på tråden Hon tycker jag behandlar henne som skit
  • Anonym (man)
    Anonym (Skit) skrev 2019-05-21 16:23:08 följande:

    Hon tycker jag behandlar henne som skit men när jag frågar på vilket sätt vill hon inte berätta det för mig. Jag tycker inte att jag behandlar henne illa, visst att det har slinkit ur dumma saker ibland och då gör hon det till en jättestor sak och behandlar mig som om jag skulle varit otrogen.

    Hon verkar ha tröttnat nu, hur ska jag lösa det här?


    Låter som att hon tröttnat på dig och hittar ursäkter för att irritera sig som hon sen inte kan sätta fingret på för de är inte rationella. Om du tänker såhär, om du tar två personer, de ena gillar du, den andra tycker du är irriterande. Allt den du tycker om gör kommer du uppfatta som roligt och positivt, allt den du tycker är jobbig gör kommer kännas irriterande,

    Sorry, men när det blir så är det nog bäst att gå vidare, iaf om det inte finns barn med i bilden, då kan det vara värt ett försök att lösa saker.
  • Anonym (hm)

    I vilka sammanhang säger hon detta då?

    Det blir svårt at bedöma om du inte berättar lite mer.

    Det kan ju vara du som saknar självinsikt också?

  • AndreaBD
    Anonym (Skit) skrev 2019-05-21 16:23:08 följande:

    Hon tycker jag behandlar henne som skit men när jag frågar på vilket sätt vill hon inte berätta det för mig. Jag tycker inte att jag behandlar henne illa, visst att det har slinkit ur dumma saker ibland och då gör hon det till en jättestor sak och behandlar mig som om jag skulle varit otrogen.

    Hon verkar ha tröttnat nu, hur ska jag lösa det här?


    Du kanske får helt enkelt lära dig att man inte säger "dumma saker" till en kvinna som man vill ha kvar? Allvarligt, det är INGEN liten grej. Om du säger något respektlöst eller elakt till din partner, så skadar det relationen. Gör du det flera gånger så förstör det relationen. Och du skulle antagligen också tröttna om någon behandlade dig så. 
  • Anonym (man)
    AndreaBD skrev 2019-05-21 23:02:53 följande:
    Du kanske får helt enkelt lära dig att man inte säger "dumma saker" till en kvinna som man vill ha kvar? Allvarligt, det är INGEN liten grej. Om du säger något respektlöst eller elakt till din partner, så skadar det relationen. Gör du det flera gånger så förstör det relationen. Och du skulle antagligen också tröttna om någon behandlade dig så. 
    Inna du börjart beskylla TS för att säga dumma saker och vara respektlös så  borde du kanske ta reda på om han verkligen säger dumma saker eller om det är hon som uppfattar precis allting som dum. bevisligen verkar ju hon ha jkävligt svårt för att sätta fingret på exakt vad det är som hon tycker är dum när TS frågar, eller hur?

    Det kan ju lika väl vara hennes humör som förstör relationen. En sån person står ingen ut med heller.
  • Anonym (man)

    TS, nu råkar du tyävrr vara man så det spelar ingen roll vad du säger, allt är ditt fel. Hade du varit kvinna så hade du däremot fått massor med stöd och råd.

  • AndreaBD
    Anonym (man) skrev 2019-05-21 23:32:22 följande:
    Inna du börjart beskylla TS för att säga dumma saker och vara respektlös så  borde du kanske ta reda på om han verkligen säger dumma saker eller om det är hon som uppfattar precis allting som dum. bevisligen verkar ju hon ha jkävligt svårt för att sätta fingret på exakt vad det är som hon tycker är dum när TS frågar, eller hur?

    Det kan ju lika väl vara hennes humör som förstör relationen. En sån person står ingen ut med heller.
    Jo, jag tänkte också på det, att det kan vara så att hon överdriver. Men det är ju han som medger att han har sagt dumma saker. Han sa inte att hon tycker det, eller att han inte håller med om det, utan han skrev att han medger att han har sagt dumma saker.

    Visst skulle det också kunna vara hennes humör som spelar in. Men även att det är hon som "tröttnat" enligt TS, låter lite som om det är något som hon anser som oacceptabelt beteende. 

    Men vi kan ju fråga TS. TS, vad exakt har du sagt för "dumma saker", kan du ge exempel? 
  • AndreaBD
    Anonym (man) skrev 2019-05-21 23:34:27 följande:

    TS, nu råkar du tyävrr vara man så det spelar ingen roll vad du säger, allt är ditt fel. Hade du varit kvinna så hade du däremot fått massor med stöd och råd.


    Det är inte sant. Jag t.ex. brukar även ge män en massa stöd och råd om det är de som blir psykade.

    Men det lilla som TS skrev lät ju som att han HAR sagt saker som han inte borde ha sagt, men att han tycker att det inte är någon stor grej. Och där har han fel. Det är sånt som förstör relationer. Alltså, nu pratar vi om personangrepp, nedsättande kommentarer och liknande. Jag föreställer mig sånt som "du är dum i huvudet" eller värre. Om det råkar vara så att han inte har sagt något elakt alls, utan bara råkade vara lite osmidig, men inte med flit och hon tar genast illa upp - det är det han får förklara i så fall. Annars vet vi ju inte. 
Svar på tråden Hon tycker jag behandlar henne som skit