• Anonym (Tacks­am hjälp)
    Tue 21 May 2019 17:16
    802 visningar
    11 svar
    11
    802

    Kan inte ha sex pga kroppshår

    Hej.


    Jag är en tjej på 25 år som undviker att dejta och ha sex pga min kroppsbehåring. Jag har länge accepterat att jag troligtvis aldrig kommer ha sex eller ett långt förhållande och har faktiskt varit ok med detta. Fram tills idag då jag fick en fruktansvärd ångest då jag fyller 26 imorgon och inser att tiden börjar rinna iväg. Ska jag verkligen aldrig någonsin uppleva kärlek pga detta? Det gjorde så ont i mig.


    Ni tycker säkert att jag kanske är löjlig, men saken är den att jag har en ökad kroppsbehåring, av den såkallade manliga sorten. Benen kan jag leva med, armar likaså, men det som får mina tårar att rinna är mitt underliv, hår på rumpan och på brösten. Jag har så mycket hår i rumpan att om jag bara står rakt upp så går det hår ända från anus upp till hela skinkan. Svarta, grova hår. Runt brösten har jag inte ett eller två långa håstrå, utan minst 12 st på varje bröst.


    Jag har testat allt.


    Rakning: Går inte då det gör så ont när stubben växer i rumpan och runt brösten funkar det inte då det bara blir kvar svarta grova prickar.


    Vaxning: Funkar i rumpan, däremot växer det ut efter 1-2 veckor med röda finnar som brev på posten. Om jag nu ska vaxa måste det gå tid mellan där jag måste vara hårig. Hur ska jag förklara detta till min pojkvän?


    Laser: Har testat 2 varianter av laser, IPL och en annan, och hör och häpna, det funkar inte. Fick betalt 10 st behandlingar från landstinget och har betalat 10 st själv, 20 behandlingar senare kan jag konstatera att jag har lika mycket kvar som i början av behandlingen. Detta var 2 år sedan. 


    P-piller: De pillrena som potentiellt kuna hjälpa mig mot håren gjorde så jag tappade mer än halva håret på huvudet. Alla sorter jag testat har fått mig må psykiskt dåligt och jag skulle aldrig vilja testa detta igen. 


    Det jag egentligen behöver hjälp med är hur jag ska göra om jag går in i ett serist förhållande? Jag förstår att om killen vill vara med mig så kanske han då får acceptera detta, men vad ska jag göra med mig? Med mitt självförtroende? Hur ska jag någonsin kunna känna mig sexig och fin om jag konstant är hårig. Jag tycker jag är äcklig. Och det känns heller inte som jag borde starta ett förhållande med den inställningen. *


    Har ni några råd till mig? Råd kring hur jag ska kunna upprätthålla borttagningen av hår medans jag har en fast partner?


    Så tacksam för hjälp... 


     

  • Svar på tråden Kan inte ha sex pga kroppshår
  • Tue 21 May 2019 17:20
    #1

    Om man träffar någon som man är seriös med så är inte behåring ett problem.

    Har killen problem med det så är det hans problem.

  • Anonym (M)
    Tue 21 May 2019 17:23
    #2

    Jag som man rakar mig i rumpan ibland och har aldrig upplevt problem med att stubben gör ont när det växer ut igen. Möjligen att det kliar lite ibland. Gissningsvis har jag inte mindre hår än dig heller med tanke på att jag är ganska hårig även för att vara man. Kan det vara så att du har känsligare hy där? Vad använder du för rakgel och hyvlar?

  • Anonym (Först­år)
    Tue 21 May 2019 17:37
    #3

    Tycker så synd om dig. Har haft precis lika och hela mitt liv skämts över kroppsbehåring och min kropp. Har du kollat om du har någon hormonell sjukdom som påverkar kroppsbehåring typ PCO?

    Annars är det enorm skillnad mellan laser och laser. Vilken typ laserbehandling har du fått? IPL är inte laser och ger ingen effekt. Diodelaser och alexandritelaser är bäst på marknaden. (Obs måste

    kolla så det är riktiga maskiner och inga fuskmaskiner som används). Man behöver komma till någon som kan detta med laser och som kan bedöma vilken laser som kan ha effekt på dig. Jag kan säga efter 3 behandlingar med diodelaser hade jag så lite hår att jag klarade mig på att raka benen 1 gg per månad. Nu har jag bestämt för att köra några behandlingar till med alexandritelaser som fungerar mer effektivt mot håren jag har på brösten, magen och rumpan. Jag har mycket hår men de är tunna och såna hårstrån klarar inte dioden lika bra.

    Men som sagt du måste gå till en seriös salong. Har du träffat en hudläkare?

  • Tue 21 May 2019 17:41
    #4
    Moder1 skrev 2019-05-21 17:20:01 följande:

    Om man träffar någon som man är seriös med så är inte behåring ett problem.

    Har killen problem med det så är det hans problem.


    Fast nu handlade det inte specifikt om en partner utan att TS ska känna sig fin / sexig för sig själv.

    Svårt att acceptera att andra gillar en om man själv inte gör det.
  • Tue 21 May 2019 17:44
    #5
    +1

    Stackars dig, så ska du inte behöva ha det! Det låter som en hormonell obalans. Sök endokrinolog och GE DIG INTE! Googla! Finns massa information på engelska. Du är värd att bli älskad!

  • Anonym (Också hårig)
    Tue 21 May 2019 18:53
    #6
    Anonym (Tacksam hjälp) skrev 2019-05-21 17:16:34 följande:

    Hej.


    Jag är en tjej på 25 år som undviker att dejta och ha sex pga min kroppsbehåring. Jag har länge accepterat att jag troligtvis aldrig kommer ha sex eller ett långt förhållande och har faktiskt varit ok med detta. Fram tills idag då jag fick en fruktansvärd ångest då jag fyller 26 imorgon och inser att tiden börjar rinna iväg. Ska jag verkligen aldrig någonsin uppleva kärlek pga detta? Det gjorde så ont i mig.


    Ni tycker säkert att jag kanske är löjlig, men saken är den att jag har en ökad kroppsbehåring, av den såkallade manliga sorten. Benen kan jag leva med, armar likaså, men det som får mina tårar att rinna är mitt underliv, hår på rumpan och på brösten. Jag har så mycket hår i rumpan att om jag bara står rakt upp så går det hår ända från anus upp till hela skinkan. Svarta, grova hår. Runt brösten har jag inte ett eller två långa håstrå, utan minst 12 st på varje bröst.


    Jag har testat allt.


    Rakning: Går inte då det gör så ont när stubben växer i rumpan och runt brösten funkar det inte då det bara blir kvar svarta grova prickar.


    Vaxning: Funkar i rumpan, däremot växer det ut efter 1-2 veckor med röda finnar som brev på posten. Om jag nu ska vaxa måste det gå tid mellan där jag måste vara hårig. Hur ska jag förklara detta till min pojkvän?


    Laser: Har testat 2 varianter av laser, IPL och en annan, och hör och häpna, det funkar inte. Fick betalt 10 st behandlingar från landstinget och har betalat 10 st själv, 20 behandlingar senare kan jag konstatera att jag har lika mycket kvar som i början av behandlingen. Detta var 2 år sedan. 


    P-piller: De pillrena som potentiellt kuna hjälpa mig mot håren gjorde så jag tappade mer än halva håret på huvudet. Alla sorter jag testat har fått mig må psykiskt dåligt och jag skulle aldrig vilja testa detta igen. 


    Det jag egentligen behöver hjälp med är hur jag ska göra om jag går in i ett serist förhållande? Jag förstår att om killen vill vara med mig så kanske han då får acceptera detta, men vad ska jag göra med mig? Med mitt självförtroende? Hur ska jag någonsin kunna känna mig sexig och fin om jag konstant är hårig. Jag tycker jag är äcklig. Och det känns heller inte som jag borde starta ett förhållande med den inställningen. *


    Har ni några råd till mig? Råd kring hur jag ska kunna upprätthålla borttagningen av hår medans jag har en fast partner?


    Så tacksam för hjälp... 


     


    Har också kraftig behåring och enstaka hår runt bröstvårtor, på hakan mm plockar jag med pincett och runt underliv och mellan skinkor använder jag hårborttagningscreme som inte ger stubb eller röda utslag. 
  • Anonym (Matti­as)
    Tue 21 May 2019 19:19
    #7

    Min fru är nog ännu mer hårig än vad du är. En kraftig hårsträng från stjärten upp på ryggen. Grovt mörkt hår. Likaså omkring fittan och ut på låren men jag kunde inte bry mej mindre. Jag lovar att du inte heller behöver göra det.

  • Anonym (Först­år)
    Tue 21 May 2019 19:29
    #8
    Anonym (Mattias) skrev 2019-05-21 19:19:14 följande:

    Min fru är nog ännu mer hårig än vad du är. En kraftig hårsträng från stjärten upp på ryggen. Grovt mörkt hår. Likaså omkring fittan och ut på låren men jag kunde inte bry mej mindre. Jag lovar att du inte heller behöver göra det.


    Min man har aldrig heller brytt sig om min behåring, men det hjälper ju inte när man själv bryr sig... .
  • Anonym (Dr Quinn)
    Tue 21 May 2019 22:21
    #9

    Ta kontakt med vården för ordentlig utredning. Hirsutism och PCO kan vara två orsaker. Sedan kan det ju vara

    så att det inte bedöms att du är extremt hårig. Det kan också vara att du har en skev bild av din behåring. Det har blivit ett knepigt ideal att kvinnor ska vara hårlösa över allt utom på huvudet. Lycka till!

  • Anonym (Jake)
    Wed 22 May 2019 08:25
    #10
    Anonym (Förstår) skrev 2019-05-21 17:37:18 följande:

    Tycker så synd om dig. Har haft precis lika och hela mitt liv skämts över kroppsbehåring och min kropp. Har du kollat om du har någon hormonell sjukdom som påverkar kroppsbehåring typ PCO?

    Annars är det enorm skillnad mellan laser och laser. Vilken typ laserbehandling har du fått? IPL är inte laser och ger ingen effekt. Diodelaser och alexandritelaser är bäst på marknaden. (Obs måste

    kolla så det är riktiga maskiner och inga fuskmaskiner som används). Man behöver komma till någon som kan detta med laser och som kan bedöma vilken laser som kan ha effekt på dig. Jag kan säga efter 3 behandlingar med diodelaser hade jag så lite hår att jag klarade mig på att raka benen 1 gg per månad. Nu har jag bestämt för att köra några behandlingar till med alexandritelaser som fungerar mer effektivt mot håren jag har på brösten, magen och rumpan. Jag har mycket hår men de är tunna och såna hårstrån klarar inte dioden lika bra.

    Men som sagt du måste gå till en seriös salong. Har du träffat en hudläkare?


    Jag har full förståelse för din problematik och lider med dig. Fick kraftig hårväxt vid 20 årsåldern på axlar och rygg pga en tumör i hjärnan som en bieffekt av behandlingarna och bestående. Jag har precis som det beskrivs ovan testat olika laser kliniker med blandad framgång tills jag kom till rätt laserklinik. Jag har numera betydligt mindre hår på rygg och axlar och klarar mig länge på 1-2 behandlingar per år. Jag vet inte vart i landet du befinner dig men denna klinik finns i Göteborg. Min fru har aldrig brytt sig om detta men jag förstår precis hur du känner när det gäller självkänslan och framförallt trivas med sig själv. Lycka till.
  • Wed 22 May 2019 09:21
    #11

    Som redan skrivits, sök vård.

    Även om det är en jobbig process och kanske kräver att du letar innan du hittar en bra läkare, som verkligen kan hjälpa dig så gör det!

    Jag hade sökt direkt till en endokrinologisk mottagning (ring och hör om det går att skriva en egenremiss) eller till någon plastikkirurgisk mottagning. Googla runt och försök ta reda på vilka mottagningar, kliniker och läkare som folk rekommenderar.

    Jag är helt övertygad om att det finns jättebra hjälp för dig att få.

    Berätta gärna hur det går.

Svar på tråden Kan inte ha sex pga kroppshår