• Anonym (Phoebe)

    Kan man vänja sig vid parfym?

    Jag gillar parfym om den är flyktig som en duschcreme. Har jag parfymerade produkter direkt på kroppen så får jag ofta någon slags halvpanik efter en stund och vill tvätta bort det även om jag egentligen tycker att det doftar gott. Går det att vänja sig vid att ha parfymerade produkter på sig och hur gör man i såna fall?

  • Svar på tråden Kan man vänja sig vid parfym?
  • Anonym (Phoebe)

    Ingen som är eller har varit som jag? Drömmer

  • Anonym (Phoebe)

    Försöker att få igång tråden en sista gång.

  • Anonym (hmm)

    Jag tror att man vänjer sig. Men använd i så fall samma parfym! 
    I början märker man ju att man har den och känner doften, men efter ett tag har man vant sig och känner den inte alls.
    Det finns ju dom som blir lite parfymgalna bara för att de inte själva känner doften och har på jättemycket, så pass att de förpestar omgivningen.

  • Anonym (Phoebe)
    Anonym (A) skrev 2019-05-24 14:45:00 följande:
    Man brukar vänja sig.
    Anonym (hmm) skrev 2019-05-24 16:26:15 följande:
    Jag tror att man vänjer sig. Men använd i så fall samma parfym! 
    I början märker man ju att man har den och känner doften, men efter ett tag har man vant sig och känner den inte alls.
    Det finns ju dom som blir lite parfymgalna bara för att de inte själva känner doften och har på jättemycket, så pass att de förpestar omgivningen.
    Kanske behöver jag tvinga mig själv att inte tvätta bort parfymen tills jag har lärt mig att stå ut med den och blivit van? Det stämmer ju att man inte känner av parfymdofter när man har vant sig vid dom till skillnad från när dom är nya. Frågan är hur jag ska stå ut med panikkänslorna först bara...

Svar på tråden Kan man vänja sig vid parfym?