• Anonym (Hm)
    Tue 21 May 2019 22:35
    83 visningar
    6 svar
    6
    83

    Hon vill inte träffas just nu för att jag sa såhär?

    Min tjej vill inte träffa mig för att jag sa till henne tidigare att hon misshandlar mig psykiskt. Jag frågade henne om vi kan träffas i helgen och prata men hon vill inte pga att jag sa så. Hur ska jag lösa det här? Vill gärna träffa henne och få förklara mig vad jag menar.

  • Svar på tråden Hon vill inte träffas just nu för att jag sa såhär?
  • Tue 21 May 2019 22:53
    #1
    Anonym (Hm) skrev 2019-05-21 22:35:52 följande:

    Min tjej vill inte träffa mig för att jag sa till henne tidigare att hon misshandlar mig psykiskt. Jag frågade henne om vi kan träffas i helgen och prata men hon vill inte pga att jag sa så. Hur ska jag lösa det här? Vill gärna träffa henne och få förklara mig vad jag menar.


    Antingen skäms hon ifall det är sant och besitter självinsikt. Eller så kanske det i själva verket är tvärtom, där du saknar självinsikt och hon har helt enkelt fått nog av ditt svineri.

    Berätta gärna vad som hänt, det underlättar ibland.
  • Anonym (M)
    Wed 22 May 2019 05:21
    #2

    Om hon misshandlar dig psykislt är det väl bra med ett avbrott? Passa på att ta hjälp av någon anhörig för att klara av att avsluta relationen för gott och släpp att försöka få till ett samtal.

    Menar du att ett samtal er emellan skulle då slut på misshandeln?

  • Wed 22 May 2019 06:53
    #3

    Det kan vara så att hon straffar dig med tystnad som en del i den psykiska misshandeln, det kan också vara så att hon inte förstår nånting och behöver en paus för att fundera. Eller något helt annat!

  • Anonym (Stell­a)
    Wed 22 May 2019 07:28
    #4

    Men om hon misshandlar dig så är det väl bara bra att hon håller sig undan. Ta inte kontakt med henne mer utan gå vidare med ditt liv. Det är det bästa för er båda två.

  • Anonym (Q)
    Wed 22 May 2019 08:01
    #5

    Det låter som en win-win!

    Antingen misshandlar hon dig psykiskt och då är det bra att ni inte ses eller så gör hon det inte och då är det ju du som beter dig som en idiot som säger det. Antingen eller så är det nig bra att ni slutar ses.

  • Anonym (Du?)
    Wed 22 May 2019 08:30
    #6
Svar på tråden Hon vill inte träffas just nu för att jag sa såhär?