• Anonym (Trådstartaren)

    Hade era föräldrar rätt om era barns kön?

    Min mamma är helt säker på att jag väntar en pojke och det har hon varit ända sedan hon fick reda på att jag är gravid. Hon känner det på sig bara säger hon och är så pass säker att hon kallar barnet "han/honom". Själv har jag ingen riktigt magkänsla kring det utan vissa dagar tänker jag pojke andra dagar flicka. Har era föräldrar varit "säkra" på era barns kön och hade de i så fall rätt eller inte? Glad 

  • Svar på tråden Hade era föräldrar rätt om era barns kön?
  • Anonym (Irma)

    Min mamma trodde bergsäkert att jag var en pojk, men så var det ju inte. Vilket kön det blir är 50/50. Man kan väl gissa så gott man kan, men har man rätt är det nog mer troligt att det är slumpen än något annat.

  • Anonym (Trådstartaren)
    Anonym (Irma) skrev 2019-05-22 12:25:11 följande:

    Min mamma trodde bergsäkert att jag var en pojk, men så var det ju inte. Vilket kön det blir är 50/50. Man kan väl gissa så gott man kan, men har man rätt är det nog mer troligt att det är slumpen än något annat.


    Det fattar jag givetvis, undrar mest för skoj skull.
  • Anonym (Fiskfjärt)

    ALLA i min närhet var tvärsäkra på pokje inclusive min familj, sambos familj och vänner pga "pojkmage", "pojksymptom" osv ^^

    Utom en kollega till mig som själv blir pappa i Augusti som var övertygad om flicka.

    Själv hade jag ingen känsla alls och i Mars kom en liten tjej (:

  • Anonym (...)

    Haha absolut inte! Föräldrarna var bombsäkra på att det skulle bli en pojke - ut kom en flicka!

  • Anonym (E)

    Nej de har haft noll koll. Däremot lyckades jag själv gissa rätt på båda. Men det var säkert slumpen.

  • Körsbärsdalen

    Min mamma har alltid fel när hon gissar kön, så om man tar hennes "tro" och sedan tror motsatsen så brukar det bli rätt

    Jag har haft en stark känsla för vilken sort jag burit på varje graviditet, hade rätt båda gångerna (första pojke, andra flicka). Nu tredje gången tror jag definitivt pojke. Mamma har trott tvärtemot mig varje gång

  • Bestemor

    Jag gissade rätt när min son och hans fru väntade barn.

    Jag pratade om att förr så brukade barnmorskorna säga att hjärtljuden avslöjade hjärtljuden och frågade om de ville berätta det efter de gångerna de varit och lyssnat.

    Det gick bra och jag fick rätt. Lite kul faktiskt

  • Glinda från Oz

    Min mamma har varit bergsäker på både min och mina syskon och hon hade rätt, jag var helt säker på mitt barn också och det blev mycket riktigt en tjej som jag trodde. Vi har en del sierskor i släkten så det går i arv.

Svar på tråden Hade era föräldrar rätt om era barns kön?