• Anonym (Nonym)

    Sambons sexdrömmar

    Hej!

    Jag och min sambo har varit tillsammans i många år(mer än 6) vi har barn tillsammans och är hyfsat lyckliga tillsammans. Vi har bra sex, men kan gå ibland ett par månader mellan tillfällena. Under ca 1års tid så har hon haft våta drömmar om en man som jag vet namnet på men vet ej vem det är (nämner inga namn). Jag har talat om för henne vad som har hänt varje gång och hon tycker att det är obehagligt själv. Hon säger själv att hon inte känner någon vid det namnet.. Men har nämnt under berusning att hon har varit ihop med en man vid det namnet.

    Nyligen så hände det igen, fast denna gång var det extremt! Jag har aldrig hört henne göra såna ljud.. Inte ens i närheten när vi har samlag, hon talade även i sömnen om att hon ville göra saker som hon själv säger att det är äckligt med dom aktiviteterna när vi pratar med varandra.

    Jag kan inte beskriva hennes dröm utan att använda ordet extas hon var helt galen! Jag känner mig väldigt otillräcklig och vilsen.. Är jag verkligen så dålig att jag inte kan få henne att känna såhär.. Jag vet inte vad jag ska säga eller göra.. Har någon annan varit med om liknande? Och hur ska jag gå tillväga för att kunna leva med hela situationen?

  • Svar på tråden Sambons sexdrömmar
  • Anonym (B)

    Att drömma är ett sätt att sortera tankarna för kroppen. En dröm behöver inte alls ha med verkliga känslor att göra.

    En förklaring kan vara att hon går och grubblar mycket över detta för att du gör det och i vaket tillstånd kan hon trycka bort tankarna men i drömmen lever fantasin vilt.

    Minns hon drömmarna? Vad händer om du väcker henne? Man minns ju oftast bara drömmar som man haft sekunden innan man vaknar.

    Jag drömde en sexdröm häromdan. Fast det var min man i drömmen. Han gjorde saker med mig i drömmen som han delvis gör i verkligheten fast jag var helt ohämmad och därför njöt ännu mer. Jag vaknade av orgasmen. Var helt plaskvåt.

  • Anonym (Nonym)

    Hej! Tack för ditt svar!

    Jo jag vet att drömmar är drömmar.. Hon minns ingenting av dom alls säger hon. När jag försöker väcka henne så är hon oftast kvar i drömtillståndet och blir alltid arg på mig.

    I det senaste och värsta tillfället så förklarade hon för mig att jag kunde dra åt helvete eftersom hon och den här mannen skulle göra det här och det där.. Så jag blev avvisad.

    Men den här drömmen var så känslomässigt och sexuellt laddat att jag i princip bara fick vika undan eftersom att jag aldrig sett henne må så bra på det planet. Och det tär på mig, även om det är en dröm, så ljuger väl inte kroppen? Och det har aldrig varit jag i drömmarna... Utan samma namn

  • Anonym (dreamon)

    Tror inte du ska ta det så allvarligt... Vem hade inte blivit förbannad om man blivit väckt mitt i natten dessutom mitt i en skön dröm?

    Drömmar är drömmar och betyder oftast ingenting. Har du förresten inte själv drömt eller fantiserat om nåt nån gång men aldrig velat göra det i verkligheten?

  • Anonym (Nonym)

    Nej. Jag vet att jag inte borde göra det... Inte vad jag vet, sambon säger att jag sover som on jag vore död.. ????

    Men förbannad för att jag överhuvudtaget är i samma rum där hon ska ligga med en annan kille? Förbannad bara för att bli väckt.. Fine! Men inte för att jag står i vägen kan jag tycka..

  • Anonym (X)

    Jag drömmer sexdrömmar om både sambo, ex, folk jag möter på dagarna och främlingar. Det är inget du ska ta på allvar eller ta illa upp över, det är bara så kroppen fungerar. Hon kommer inte drömma färre sexdrömmar för att du blir arg och pratar om det, för då får hon antagligen sån ångest för att hon inte vill drömma om det så hon gör det.

  • Anonym (B)

    Hur är er relation egentligen?

    Har ni det bra i övrigt?

  • Anonym (B)

    Hon känner sig säkert ensam i förhållandet. Då drömmer man ofta om sex. Ge henne all uppmärksamhet utan att vara creepy ett bra tag och se henne växa och få starkare självkänsla, dvs sluta att svik er själva! Så fort ni slutar lova er själv saker som ni inte håller sen, så kommer ni bli lyckligare.

  • Anonym (X)
    Anonym (B) skrev 2019-05-23 04:39:58 följande:

    Hon känner sig säkert ensam i förhållandet. Då drömmer man ofta om sex. Ge henne all uppmärksamhet utan att vara creepy ett bra tag och se henne växa och få starkare självkänsla, dvs sluta att svik er själva! Så fort ni slutar lova er själv saker som ni inte håller sen, så kommer ni bli lyckligare.


    Äh! Jag känner mig inte ensam i min relation, endå drömmer jag sexdrömmar titt som tätt.
  • Anonym (B)
    Anonym (X) skrev 2019-05-23 05:37:30 följande:

    Äh! Jag känner mig inte ensam i min relation, endå drömmer jag sexdrömmar titt som tätt.


    Kan även betyda andra relationer. Tex att man saknar något hos en man tycker on. Något som funnits tidigare men som nu saknas. Ofta i förälskelsefasen är vi alla superhjältar i den andres ögon. Vi målar upp en bild som sedan kraschar när nyförälskelsen är lver. Då saknar man ofta denna egenskap hos den andre. När vi drömmer har vi inga gränser. Då kan vi vara oss själva. Vi drömmer i snitt 4ggr per natt. Sista drömmarna kan vara i 20min. Vaknar man i en dröm så minns man oftast den. Antidepp och betablockerare spärrar rem-sömnen så det är sällan dessa människor drömmer fina drömmar. Oftast är det mardrömmar, varav dessa personer i större utsträckning har ångest och sömnstörningar som de förväxlar med sin depression (eller vad man nu tar medicin för).
  • Lånehajen

    Med tanke på hur pass mycket dessa drömmar påverkar dig och hur påtagliga samt detaljerade de är hade jag nog i din sits krävt att få veta mer om 'namn'. Tydligen vet hon ju mycket väl vem det är om hon, när hon varit full, medgett att hon varit ihop med honom.

    Är sexlivet heller inte så bra (vilket det i mina öron inte låter som om det kan gå månader mellan att ni ligger) hade jag nog också passat på att prata om det är några behov hon känner inte blir tillfredsställda i dagsläget.

    Normalt sett tycker jag inte man ska rota i sin partners historia i onödan men i ditt fall har du inte mycket till val när du i princip blir påtvingad alla dessa detaljer när hon pratar och agerar i sina drömmar. Då är det väl bättre att ni kan prata öppet om det än att du ska gå och må dåligt och känna dig otillräcklig.

  • Wench85
    Anonym (Nonym) skrev 2019-05-22 14:06:40 följande:

    Hej!

    Jag och min sambo har varit tillsammans i många år(mer än 6) vi har barn tillsammans och är hyfsat lyckliga tillsammans. Vi har bra sex, men kan gå ibland ett par månader mellan tillfällena. Under ca 1års tid så har hon haft våta drömmar om en man som jag vet namnet på men vet ej vem det är (nämner inga namn). Jag har talat om för henne vad som har hänt varje gång och hon tycker att det är obehagligt själv. Hon säger själv att hon inte känner någon vid det namnet.. Men har nämnt under berusning att hon har varit ihop med en man vid det namnet.

    Nyligen så hände det igen, fast denna gång var det extremt! Jag har aldrig hört henne göra såna ljud.. Inte ens i närheten när vi har samlag, hon talade även i sömnen om att hon ville göra saker som hon själv säger att det är äckligt med dom aktiviteterna när vi pratar med varandra.

    Jag kan inte beskriva hennes dröm utan att använda ordet extas hon var helt galen! Jag känner mig väldigt otillräcklig och vilsen.. Är jag verkligen så dålig att jag inte kan få henne att känna såhär.. Jag vet inte vad jag ska säga eller göra.. Har någon annan varit med om liknande? Och hur ska jag gå tillväga för att kunna leva med hela situationen?


    Drömmar är bara drömmar och går inte att kontrollera. Låt henne ha sina drömmar och försök att sluta ha ångest över det. Att kräva henne på svar etc kommer nog bara ge henne ångest med. Detta är ditt problem, inte hennes.

    Generellt skulle jag tipsa om mer närhet. Många som har ett par år och ett par barn tillsammans vekrar tappa närheten. Sex någon gång ibland, men hur är det med resten. Ge varandra pussar varje gång ni kommer hem. Massera axlar på den som står och steker mat. Hångla upp utan förväntan om mer. Håll om varandra vid läggning etc. 
  • Flaffy

    Du för försöka prata med henne. Föra sexdrömmar på tal och säga att du märkt hur intensivt hon drömmer. Fråga om deg är något ni kan förverkliga. Fråga också om mannen hon drömmer om och att det skapar ett obehag hos dig. Våga prata om det på neutralt ställe och situation. Det verkar annat kunna bli en kil emellan er. Lycka till. Å som sagt ovan. Drömmar bearbetar och tänjer på gränser.

  • Anonym (helt ärligt)

    helt ärligt svar så tycker jag att ni får lov att ligga med varandra oftare.. vad jag har hört så har kvinnor mer sexdrömmar när dom går igenom torka (typ ett sätt för hjärnan att säga till att underlivet funkar)

Svar på tråden Sambons sexdrömmar