• Anonym (Anony­m)
    Wed 22 May 2019 14:59
    992 visningar
    9 svar
    9
    992

    Stånd

    Hej, jag har ett problem med mitt stånd. Jag får aldrig stånd i vardagliga situationer och väldigt sällan när jag tänker på sexuella fantasier, isåfall måste jag fokusera extremt mycket. Om jag ser en snygg tjej så skulle jag inte få stånd. Jag får stånd vid fysisk beröring som håller i sig länge,men det känns inte rätt om jag inte kan få det av psykiskt tänkande/upphetsning. Jag får morgonstånd, tränar mycket och äter bra mat. Dricker ej alkohol, röker inte. Jag misstänker att problemet kan ligga i att jag kollade på porr under en stor del av tonåren som kanske bedövat mina känslor, därför har jag slutat med porr i ett halv år år och tagit en runkpaus på två veckor. Men utan framgång. Är inte stressad över situationen eller sådär men undrar bara om det skall vara såhär? Jag kommer till exempel ihåg att innan jag kollade på porr kunde jag få stånd bara jag såg en tjej. Tacksam för all hjälp

  • Svar på tråden Stånd
  • Anonym (E)
    Wed 22 May 2019 16:05
    #1

    Det låter som att din kropp fungerar högst normalt.

    Du får stånd och du kan behålla det. Vad är problemet?

  • Anonym (E)
    Wed 22 May 2019 16:06
    #2

    Innan du kollade på porr så vad du antagligen väldigt ung och oerfaren. Det var därför du fick stånd så fort du såg en snygg tjej. Det är mindre vanligt att vuxna män får stånd på det sättet.

  • Wed 22 May 2019 16:08
    #3

    Verkligen inget problem.
    Jag har aldrig någonsin fått stånd av att titta på en tjej.
    I sexuella situationer har det dock aldrig varit något problem med ståndet. Så slappna av. Inget att oroa sig för.

  • Anonym (Man)
    Wed 22 May 2019 16:09
    #5

    Det låter helt normalt.

    När jag var tonåring fick jag ofta stånd,

    ibland ofrivilligt.Sprutade lite för snabbt..

    Idag som 55 åring behöver jag lite mer stimulans,

    men är uthålligare i sängen

  • Anonym (äldre­)
    Wed 22 May 2019 18:05
    #6

    Som tonåring får man ju stånd bara av att lägga benen i kors. Det är nästan normaltillståndet, lättare att räkna de stunder man inte har det...

    Som vuxen blir det emellertid annorlunda. Det betyder inte att det är något fel på dig, utan har lärt dig att sex är mycket mer än bara tankar och visuella intryck.

    Men ju mer du grubblar över detta, desto värre blir ?problemet?, för det blir en underliggande stress som gör det ännu svårare.

    Stress i vardagslivet, oro för att inte hitta en partner, dålig självkänsla, stillasittande tillvaro, för *mycket* träning, oro för att man är onormal, jämförelse med andra mm är annat som kan så att säga sänka manligheten. Vad gäller porr så tror jag att den avtrubbande effekten främst handlar om att det blir mycket snack och liten verkstad. Kroppen får en massa syn- och hörselintryck som aldrig motsvaras av fortsatt sexuellt umgänge. Kroppen lär sig liksom att bara synintryck inte kommer att leda till mer, så varför ska din kompis i kalsongerna bemöda sig om att ställa sig i givakt då?

  • Wed 22 May 2019 18:42
    #7

    Det låter helt normalt, om du har något problem är det att du funderar för mycket. Glöm det där att du är porrskadad eller att det är något fel. Om du får stånd vid beröring är allt ok.

  • Anonym (Man 47)
    Wed 22 May 2019 20:30
    #8

    Jag vet inte om jag kan hålla med alla som säger att allt är normalt. Är det inte rätt normalt att få stånd när man tänker på sina sexuella fantasier? I alla fall när man är ung som TS?

    Jag tycker att sexuella fantasier är den enklaste och vanligaste anledningen till att jag får stånd. Så har det alltid varit för mig. Är det ingen annan här som brukar få stånd av sexuella fantasier?

  • Anonym (Man 47)
    Wed 22 May 2019 20:40
    #9
    Perra H skrev 2019-05-22 16:08:16 följande:

    Jag har aldrig någonsin fått stånd av att titta på en tjej.


    Är det sant? Inte ens i tonåren?

    Jag får ofta stånd av att se min fru naken eller klädd i sexiga underkläder.
Svar på tråden Stånd