• Anonym (Kille­n 35)
    Wed 22 May 2019 17:10
    512 visningar
    15 svar
    15
    512

    Vill lyfta henne men når inte fram

    Vill lyfta henne men når inte fram.

    Funderar på hur ja ska göra, lite komplicerat just nu.

    Vi har ett barn ihop på snart 3 år, och tjejen tycker ja tryckt ner henne psykiskt de senaste men jag har aldrig velat skada henne på nått sätt för mår hon dåligt så är hon tjurig mot mig, visst jag har ett jobb som gör att jag är hemma lite och hon får sköta hemmet i veckorna, jag har sökt flera jobb för att kunna finnas hemma mer för henne men inte hittat något som ger mer än timmar och idag har jag heltidsjobb och maten ska ju fram på bordet varje månad så pengarna måste in, de finns dagar när ja mått dåligt me men jag har aldrig haft någon avsikt att träffa någon annan tjej heller för min dotters mor är nog de bästa som hänt mig.

    Hon kan va go och underbar i flera dagar och sen kommer någon dag när hon är tjurig och negativ mot mig för att sen va den där goa tjejen, känns som att de är sen hon satte in spiral som hon blev sådan, ja älskar henne som hon är men hon har ältat gammalt och vad hon tycker ja gillar de och hur jag va i början när vi träffades, jag har kämpat hårt för att bli en lugnare och bättre pojkvän för i början så hade jag kort stubin och ibland kunde de gå hårt åt nått materielt ting men ja såg hur de tog på henne och barnen så jag kände att ja måste bli en bättre pappa samt bättre pojkvän för att inte förlora henne, just nu vet ja inte vad ja ska göra då jag för tillfället inte får träffa henne

  • Svar på tråden Vill lyfta henne men når inte fram
  • Wed 22 May 2019 17:44
    #1

    Är det bara du som jobbar? För isåfall kan hon också jobba och dra in pengar till familjen. Klart du måste jobba.

  • Anonym (Kille­n 35) Trådstartaren
    Wed 22 May 2019 18:41
    #2

    Hon jobbar me hon har ett rätt bra jobb med tider och lön. De värsta för mig är den där känslan av att de händer så mycket med barnet och ja vill va hemma mer och finnas där för dom men att byta från fast heltid till timmar känns inte rätt då ekonomin kan bli tung om de blir dålig månad.

  • Anonym (Kille­n 35) Trådstartaren
    Wed 22 May 2019 21:54
    #3

    Funderar på hur ja ska göra för att kunna pussla ihop förhållandet igen för jag gör verkligen allt för få bli gammal med denna tjej, har börjat kolla igen på utbudet av jobb hemma för jag vill verkligen finnas där för henne dagligen och hjälpa henne, jag pratat med psykolog och familjerätt om hur jag ska lyckas lyfta henne och få henne att må bra. har längtat efter ett syskon till vårat barn länge me.

  • Anonym (Hm..)
    Thu 23 May 2019 10:13
    #4

    Då jag för tillfället inte får träffa henne...?
    Och familjerätten?

    Känns som det är nåt annat knas här. 

  • Thu 23 May 2019 10:27
    #5
    +1

    Lite svårt att förstå vad du skriver. Men har jag förstått rätt?

    - du har problem med ilska och blivit så arg att du slog sönder saker, och detta skedde framför barnen?

    - båda jobbar heltid, men hon får sköta allt hushållsarbete och det mesta med barnen då du nästan aldrig är hemma

    - hon känner sig psykiskt nedtryckt av dig.

    Du menar att problemen nu inte beror på allt detta utan på att hon nu har spiral.

    Det känns vsom det finns ganska mycket som du inte berättat, men baserat på detta tycker jag att du ska lämna henne ifred.

  • Anonym (X)
    Thu 23 May 2019 10:56
    #6
    Anonym (Killen 35) skrev 2019-05-22 18:41:06 följande:

    Hon jobbar me hon har ett rätt bra jobb med tider och lön. De värsta för mig är den där känslan av att de händer så mycket med barnet och ja vill va hemma mer och finnas där för dom men att byta från fast heltid till timmar känns inte rätt då ekonomin kan bli tung om de blir dålig månad.


    Om ni inte klarar er på 2 löner behöver ni se över era utgifter...
  • Anonym (X)
    Thu 23 May 2019 10:58
    #7
    Anonym (Killen 35) skrev 2019-05-22 21:54:46 följande:

    har längtat efter ett syskon till vårat barn länge me.


    Hon har ju spiral, så tydligen känner hon inte likadant...
  • Thu 23 May 2019 11:00
    #8

    Vad du kan göra?

    Du kan gå i behandling för dina aggressionsproblem och ta din del av hemarbetet till att börja med.

  • Anonym (Kille­n 35) Trådstartaren
    Thu 23 May 2019 11:51
    #9

    Aggression problemen har jag bearbetat för att kunna finnas där och är idag lugn och gör vad ja kan för att inte bli aggressiv för de skadar mer än de gör nytta och jag kan/vill aldrig skada nån fysiskt.

    Jag har haft svårt att säga till henne hur underbar, vacker och värdefull hon är för mig för hon och min dotter är de bästa som hänt mig och jag gör allt hon vill för att få finnas där vid hennes sida resten av livet.

    Familjerätten skulle jag kontaktat tidigare för att hitta vägen fram och få hjälp för att barnet ska få växa upp med mamma och pappa, och dom har visst nått vi kan gå på hos dom och få hjälp men de är frivilligt och jag hoppas hon vill följa med på de.

    Den info jag fått och de jag sett är att sprial kan ändra hur en tjej är och jag skulle gärna se att hon tog ut den men ja kan bara be inte tvinga om de.

    Letar hemma jobb men inte hittat något som är mer än timmar eller sommarjobb än, tanken va att leta nått som ja kan börja på efter semestern och hoppas på att de kan bli något som blir fast och är typ 7-16.

  • Anonym (?)
    Thu 23 May 2019 12:35
    #10

    Men varför får du inte träffa henne? (som du skriver i slutet)

  • Anonym (Kille­n 35) Trådstartaren
    Thu 23 May 2019 13:19
    #11

    Det är så för tillfället inget ja kan och vill gå in på här.

  • Anonym (Ivan P)
    Thu 23 May 2019 13:25
    #12
    annabellelee skrev 2019-05-23 10:27:13 följande:

    Lite svårt att förstå vad du skriver. Men har jag förstått rätt?

    - du har problem med ilska och blivit så arg att du slog sönder saker, och detta skedde framför barnen?

    - båda jobbar heltid, men hon får sköta allt hushållsarbete och det mesta med barnen då du nästan aldrig är hemma

    - hon känner sig psykiskt nedtryckt av dig.

    Du menar att problemen nu inte beror på allt detta utan på att hon nu har spiral.

    Det känns vsom det finns ganska mycket som du inte berättat, men baserat på detta tycker jag att du ska lämna henne ifred.


    Underbart att gå in och "styra upp" när de flesta inte förstår hälften av vad TS försöker skriva.
  • Anonym (Ivan P)
    Thu 23 May 2019 13:25
    #12
    annabellelee skrev 2019-05-23 10:27:13 följande:

    Lite svårt att förstå vad du skriver. Men har jag förstått rätt?

    - du har problem med ilska och blivit så arg att du slog sönder saker, och detta skedde framför barnen?

    - båda jobbar heltid, men hon får sköta allt hushållsarbete och det mesta med barnen då du nästan aldrig är hemma

    - hon känner sig psykiskt nedtryckt av dig.

    Du menar att problemen nu inte beror på allt detta utan på att hon nu har spiral.

    Det känns vsom det finns ganska mycket som du inte berättat, men baserat på detta tycker jag att du ska lämna henne ifred.


    Underbart att gå in och "styra upp" när de flesta inte förstår hälften av vad TS försöker skriva.
  • Anonym (?)
    Thu 23 May 2019 13:26
    #13
    Anonym (Killen 35) skrev 2019-05-23 13:19:03 följande:
    Det är så för tillfället inget ja kan och vill gå in på här.
    Om du inte får träffa henne finns det ju inget annat att göra än att hålla dig borta.
  • Anonym (X)
    Thu 23 May 2019 17:12
    #14

    Ska ni till Familjerätten för att diskutera umgänge är ni ju inte ett par längre...

  • Thu 23 May 2019 21:26
    #15

    Ta ut spiralen, den kan ställa till en hel del problem både psykiskt och fysiskt..två år av mitt liv försvann pga den :(

Svar på tråden Vill lyfta henne men når inte fram