• Anonym (Louise)

    Tror du att du skulle bli attraherad av en person du var kär i som barn om ni träffades igen?

    Jag är kvinna och 30 år, just nu singel ska jag tillägga, sprang in i en gammal klasskompis från mellanstadiet idag som jag var lite förälskad i då och jag fick otroliga fjärilar i magen!

    Han verkade glad att se mig men det gick ganska snabbt, vi pratade bara en liten stund och jag var tvungen att gå eftersom jag hade en tid att passa, vi pratade inte om att ses eller så och vi bor i en stor stad.

    Jag känner mig lika pirr-kär som när jag var 10 år!

    Hans ögon var så otroligt varma och hans röst lät så len och -varm-, det kändes som att jag kände hans själ liksom fast vi inte setts sen vi var 12 år vad jag kan minnas.

    Har någon varit med om något liknande?

    Tror du att du skulle känna likadant för din mellanstadie-crush idag?

  • Svar på tråden Tror du att du skulle bli attraherad av en person du var kär i som barn om ni träffades igen?
  • Meriall

    Nej. Har honom på fb och han är lite för gubbig nu. Men jag kände honom inte så bra i mellanstadiet heller så hade kanske tappat crushen om vi pratat då : P

  • Anonym (C)

    Ja absolut skulle jag kunna känna så. Några av mina mellanstadie-crusher är riktigt fina idag.

  • Anonym (Louise)
    Meriall skrev 2019-05-22 18:45:07 följande:

    Nej. Har honom på fb och han är lite för gubbig nu. Men jag kände honom inte så bra i mellanstadiet heller så hade kanske tappat crushen om vi pratat då : P


    Jag vågar inte lägga till honom på Facebook. I wish. Han var inte alls gubbig utan lika pojkaktigt busig i ögonen (ok, det låter inte så attraktivt när jag uttrycker det så) som då.
  • Anonym (Ellie)

    Nej jag tror inte det. De var söta i mellanstadiet ser ju helt annorlunda ut nu, obviously! Haha!!!!

    Och jag var rätt ytlig när jag blev kär som barn, tänkte mest på hur söta de var, inga inre kvaliteer.

  • Anonym (Jaaa!)

    Jag skulle bli ännu galnare i dem i dag tyvärr är den ena gift och den andre död.

  • Anonym (Louise)
    Anonym (Ellie) skrev 2019-05-22 18:51:18 följande:

    Nej jag tror inte det. De var söta i mellanstadiet ser ju helt annorlunda ut nu, obviously! Haha!!!!

    Och jag var rätt ytlig när jag blev kär som barn, tänkte mest på hur söta de var, inga inre kvaliteer.


    Aha, jag kände nog bara relaterat till vår kemi och hela deras person faktiskt... Man kan ju trivas oerhört i någons sällskap och sen finns det personer man rent fyrkantigt kan leta fram gemensamma nämnare med, ?ticka boxar?..
  • Anonym (Louise)
    Anonym (Jaaa!) skrev 2019-05-22 18:55:50 följande:

    Jag skulle bli ännu galnare i dem i dag tyvärr är den ena gift och den andre död.


    Attans, haha. Är du man eller kvinna? Undrar om det är vanligare att det ena könet än det andra har känslor som ligger och väntar på att tändas igen oavsett hur många år som gått, haha.
  • Anonym (done)
    Jag var vansinnigt kär i en kille jag kände när jag gick i femman och hela vägen upp till tvåan på gymnasiet. Han var ett par år äldre än mig och vi umgicks genom våra föräldrar så vi träffades inte dagligdags men ett par gånger i månaden kanske. Vi hade kul ihop, pratade, spelade och så. Jag sa så klart inte ett knyst till honom om förälskelse. Saker hände som gjorde att vi inte träffades på några år, utan vi träffades av en slump igen när jag var 23. Det klickade direkt, nästan som att det inte hade gått någon tid alls. 

    Nu är vi ihop och har 3 barn, bostadsrätt, sommarstuga och hela köret.
  • Tecum

    Tror jag inte, det är ju en helt annan person idag. Tror att ni är kära i minnena av personen snarare än individen i sig.

  • Anonym (Jaaa!)
    Anonym (Louise) skrev 2019-05-22 18:58:43 följande:

    Attans, haha. Är du man eller kvinna? Undrar om det är vanligare att det ena könet än det andra har känslor som ligger och väntar på att tändas igen oavsett hur många år som gått, haha.


    Kvinna
Svar på tråden Tror du att du skulle bli attraherad av en person du var kär i som barn om ni träffades igen?