• Anonym (Advice)

    Behöver råd!

    Jag och min sambo har varit tillsammans i 5år nu. Båda är 27år gamla. Det första året bodde vi på eget håll, jag i en storstad längre ner i Sverige och han i mellersta Sverige. Sen ville han att jag skulle flytta till honom så det gjorde jag. Första halvåret var jag arbetslös sen började jag arbeta inom vården. Valde sen att utbilda mig till undersköterska,går andra året till hösten. Förra sommaren blev min sambo varslad pga att företaget fick i konkurs. Jag arbetade så vi levde mer eller mindre på min lön då han var seg med att söka/få nytt jobb. I och med detta så skippade han att betala vissa räkningar har jag fått veta nu i efterhand. Han sa att han skulle betala alla räkningar, men han struntade tom. Att betala hela hyran vissa månader och sa ingenting till mig. Nu i efterhand har jag hittat gömda krav brev sen tidigare, men enligt sambon så har han löst en betalningsplan med hyresvärden vilket jag tvivlar på. Nu ska jag komma till saken. För 17 veckor sen fick jag reda på att jag var gravid, är i vecka 27 nu. Min sambo vill knappt känna på magen eller så. Han är helt likgiltig. Jag ville absolut inte genomgå en abort så gjorde det inte. Men det känns som om han inte vill detta längre. Han kan aldrig stanna hemma, inte ens efter jobbet då han blir uttråkad säger han. Vill aldrig umgås med mig eller hitta på något. Vi har nästan aldrig sex, och när det väl händer så är han oftast halvvaken kl 03 på natten då jag är för trött för att ha sex. Han skriker och blir förbannad så fort ingenting passar honom eller om man påminner honom om saker. Notera art han har adhd, han har stora problem med ilska och aggressionsutbrott. Döljer saker för både mig och hans familj. Ljuger om räkningar och ekonomi. Påtvingar att vi ska ha gemensam ekonomi, att jag ska föra över mitt studiebidrag till honom som jag aldrig får se vad de använda till. Är allmänt stökig och håller inte reda hemma. Jag är den enda som håller reda,diskar,tvättar. Han är ute på sina äventyr och ska alltid göra något ?kul?. Med tanke på allt detta tvivlar jag på om jag ska fortsätta bra tillsammans med honom och bo med honom. Jag vill att barnet ska ha tillgång till sin pappa men jag vill inte ha det såhär själv. Jag kan inte skaffa egen lägenhet på egen hand då jag har en betalnings anmärkning efter en gammal skuld som är betald. Vet inte vad jag ska göra, får panik vill inte leva såhär!

Svar på tråden Behöver råd!