• Anonym (L. P)

    Hjälp med här..

    Hej alla glada! Färgade håret kolsvart idag, blev så missnöjd.. Kan man lägga i en askblond färg i hela håret eller är det riskabelt? Tänker om håret blir grönt eller något haha.. Har tjock och rätt långt hår, det tål att färgas återigen. Min standard hårfärg är blond.

    Hoppas någon kan ge mig ett svar :)

  • Svar på tråden Hjälp med här..
  • Anonym (Hmm)

    Har du färgat själv hemma och blivit missnöjd?

    Försök då inte mer hemma utan gå till en utbildad frisör och se vad som kan göras. I värsta fall får du låta färgen växa bort. Försök inte färga mer själv, risken är att det blir ännu värre....

  • Anonym (L. P)

    Ja glömde nämna, färgade hemma.. Får väl tvätta håret mycket så färgen går ur, ser inte klok ut ???? var ljusbrun innan, tänkte inte så långt antar jag innan jag färgade skallen ???? använde någon natural easy hårfärg..

    Eller så blir det frisören, kan ju vänta några tvättar innan, kanske lär mig gilla eller hata håret. Återstår att se.

  • Mascaraklumpar

    Ojdå. Det är svårare att färga håret ljusare än mörkare, så om du är missnöjd nu så kommer du antagligen inte bli nöjd efter en blondering heller. Ska du ändå göra det så är mitt tips att läsa på ordentligt innan, och att testa på en hårslinga innan du kör hela håret

  • CitronTulo

    Är det permanent färg som du använt? Eller är det toning som kommer att gå bort??
    Det finns avfärgningsschampo har jag hört (men aldrig testat det själv) som kanske kan få bort en del av färgen iaf!
    Funkar inte att färga håret ljusare! Det är väl blekning i så fall som gäller. MEN försök inte bleka håret hemma, gör det hos frisören om du ska göra det!

    Vad är det som du är missnöjd med förresten..? Du tror inte att du kan vänja dig? Är ju stor skillnad att ha ljusbrunt eller svart hår..

  • Anonym (E)

    Det går inte att gå direkt från svart till blond. Kommer inte bli bra...

  • Anonym (Hmm)
    Anonym (E) skrev 2019-05-23 08:18:53 följande:

    Det går inte att gå direkt från svart till blond. Kommer inte bli bra...


    Nej, risken är att det blir rött eller nån annan färg istället. Trådstartaren borde gå till en frisör och fråga vad som än göras nu istället och inte fortsätta experimentera själv.
Svar på tråden Hjälp med här..