• Såsantså

    Olika lust

    Hittar ingen tråd som jag kan relatera riktigt till.

    Så vad gör man,utan att vänsterprassla,när man har olika mycket lust?

    Vi är ett par på 40 nånting.. Jag kvinna, har så mycket mer lust än honom..

    I dagsläget har det snart gått 5 (!) veckor utan minsta antydan till sexuell lust från hans sida.

    Det får mig att känna mig ful,oattraktiv och fullständigt osexig..

    Vi bor inte tillsammans,men träffas varje helg och även några dagar i veckan.

    Min önskan hade varit att få ha sex 3-4 gånger i veckan.. Men skulle just nu ha uppskattat 1 gång/vecka..

    När jag tar upp vårt bristande sexliv,så blir han irriterad och säger att han inte orkar se vårt sexliv som ett problem..?

    Sååå... vad gör jag?

  • Svar på tråden Olika lust
  • Anonym (Eli)

    Svårt att svara på när msn inte vet orsaken. Om han inte vill så vill han ju inte och då får du ju ta ställning till om du vill vara kvar i relationen. Om han har något problem som gör att han inte vill så är det ju en annan sak. Vad säger han själv? Vill han ha sex eller tycker han att det är bra dom ni har det?

  • Såsantså

    Det är ju lite svårt att prata med honom om det,då han är ytterst ovillig till det och inte orkar se det som ett problem. Jag vill helst vara kvar i relationen,för jag älskar ju honom.

    Men sex för mig är en stor del i ett förhållande,så jag får kanske överväga att göra ett avslut.

    Svårt det här..

  • Snoggen

    Jättesvårt att göra något åt om han själv varken har lust eller vilja att förstå att det är viktigt för dig. Har haft 2 relationer innan som jag lämnat pga obefintligt sexliv. Jag själv anser att 3-4 gånger i veckan hade varit önskvärt.

    Man känner sig oattraktiv, osexig, skäms när man gör någit åt saken på egen hand. Prutar varje dag med sig själv om hur viktigt det egentligen är och försöker knuffa undan lusten eller önskan om mer sex. Det åt sakta upp mig. Tog beslutet att göra slut när jag ständigt tittade på andra kvinnor. Gymmet, på stan, överallt. Tankarna om att ha sex med någon annan fanns där alldeles för ofta.

    Säger inte att du ska göra slut på relationen men var medveten om att det är dina värderingar , din känsla av att känna dig åtrodd och sexig du får pruta med. Det kommer påverka dina känslor mycket. Det är ditt val och var medveten om vad det är du väljer så att du inte känner dig snuvad på relationen om några år.

  • Såsantså

    Tack! Du satte precis orden jag inte fick fram! Känslan av att inte känna sig åtråvärd är hemsk. Känner mig som den minst attraktiva kvinnan i norra Europa..

    Jag ska verkligen tänka efter innan jag gör något förhastat.

    Tack igen!

  • Snoggen

    Det var de minsta jag kunde göra. Glad att kunna hjälpa. :) Ja, den känslan är hemsk. Det ligger och gnager på självkänslan, sakta, sakta varje år.

    Mina ex var ändå villiga att prata om det, så får du en liten fingervisning om hur svårt det kan vara. Har mycket att säga om det för just det problemet har varit stort för mig. Vill inte skriva mer detaljerat offentligt eftersom någon av dom kan känna igen mig här. :)

  • Anonym (Eli)
    Såsantså skrev 2019-05-23 11:42:41 följande:

    Det är ju lite svårt att prata med honom om det,då han är ytterst ovillig till det och inte orkar se det som ett problem. Jag vill helst vara kvar i relationen,för jag älskar ju honom.

    Men sex för mig är en stor del i ett förhållande,så jag får kanske överväga att göra ett avslut.

    Svårt det här..


    Ja då är det svårt såklart. Personligen hade jag nog avslutat om vi inte hade sex och min kille inte ens ville prata om det. Jag tycker också att sex är viktigt och har man problem med det och inte ens kan prata om det så känns det svårt att komma till någon lösning.

    Jag hade också precis som du tagit illa upp, man vill ju känna sig åtrådd i en relation. Jag skulle direkt tro att han kanske slutat vara attraherad av mig om jag inte fick något annat svar... :/
  • Anonym (O)

    Har han alltid haft lägre lust än dig eller är det något som kommit nu?

    Tänker att det är så himla ofta män förväntas prestera och att deras sexualitet antas ligga frikopplad från deras känsloliv. Till skillnad mot oss kvinnor.

    Hur mår han generellt? Är det något som tynger honom? Har ni en bra relation i övrigt? Kan ni prata med varandra?

  • Anonym (Livly)

    Stå inte ut. Om det påverkar dig på ett negativt sätt finns det ingen anledning till att fortsätta även om du älskar honom. Visst kan du skaffa en älskare, men det är ju bara en tillfällig lösning på ett ganska bestående problem. Försök istället hitta någon som matchar dig sexuellt, är mitt råd. Jag har varit i ett förhållande som var näst intill sexlöst och jag hade helt trasig självbild när jag äntligen lyckades ta mig ut ur det. Idag har jag en man som vill minst lika ofta som jag, och har samma syn och intresse av att hålla lågan uppe!

Svar på tråden Olika lust