• Fruffe

    Vi som försöker skaffa vårt första barn 2019

    Hej!

    Jag är ny här på familjeliv.

    Jag och min man försöker skaffa vårt första barn. Vi gifte oss i lördags och hade sex på bröllopsnatten, det var dock dagen efter ÄL, men enligt min app är man fertil då också. Vet någon något om detta? Snälla skriv isåfall.

    Har BIM om 8 dagar. Så vi får väl se...

    Hade varit så kul om fler som planerar sitt första barn hänger med i tråden så vi kan stötta/ hjälpa/ tipsa varandra! Och såklart följa varandras resor.

    Jag har beställt hem ÄL stickor och tänkte börja köra på detta. Vad är era tips? Vad fungerar bäst?

  • Svar på tråden Vi som försöker skaffa vårt första barn 2019
  • Nellyros

    Hej!

    Grattis till giftermålet!

    Jag är också förhållandevis ny här och planerar första barnet :) ägget lever i 24h så ni kan ju ha tur, håller tummarna för er skull! Använder ni äl-tester, tempar eller ni kör ni utan?

  • Fruffe

    Tack så mycket!

    Aaah då kanske man har tur, får väl se ;)

    Vad kul och följas, spännande!

    Vi kör ÄL stickor, men inte temp, rekommenderar du det eller hur kör ni?

    Hur länge har ni varit igång och försökt?

  • stärkande

    Börjar också med att säga Grattis till giftermål! Tänk vilken lycka om ni skulle kunna säga att bebis blev till på bröllopsnattenSkrattande

    Jag och sambon har försökt sedan december-18, längtan är total men än så länge ingen lycka:( Han är ganska mycket äldre än mig och har två "vuxna" barn sedan tidigare så han är ganska lugn medans jag får ångest varje månad när mensen kommer.
    Vad kul om vi är flera som kan följas åt till plusset =)

  • knäpptjej

    Hej! va kul tråd =) grattis till giftemålet!
    Vi planerar även vi vårt första barn, ska gifta oss nästa månad men börjar redan nu då de såklart kan ta tid.. Inväntar mens eller icke mens på onsdag. Har inga ömma bröst som jag brukar ha, men molvärk främst i ryggen. Försöker hålla mig från att testa innan dess =) 
    Har relativt koll på när äl är, så använder inga stickor eller tempar just nu.. vart är ni andra i cykeln?

  • Nellyros

    Så kul att vi kan följas åt! :D

    Jag tempar, började det det för ca 1 år sedan för att återställa kroppen efter många år med minipiller, men vi började inte försöka då utan använde skydd. Så jag känner min kropp väldigt bra nu och älskar det :)

    I februari slutade vi skydda oss men av olika anledningar har vi inte kunnat pricka in ägglossningen fören nu I maj. Så detta är vårt första försök :)

    Men såklart så har min ägglossning inte dykt upp än... skulle ha kommit förra helgen, men kan kanske ha kommit igår, återstår att se ;)

    Har isf ny BMI 6/6.

    Fruffe - hur känner du dig nu när det närmar sig BMI? :)

    Stärkande - använder ni äl-stickor eller tempar för att pricka in? Blir du mer stressad av att han är så lugn?

    Knäpptjej - såå spännande! :D ska du testa på BMI-dagen eller vänta tills den passerat?

  • Emma9413

    Jag och min sambo har också försökt i några månader nu men inte lyckats ännu. Denna månad skedde dock något annorlunda. Beräknad ägglossning var den 24 eller 25 maj men den 25 fick jag en liten liten blödning och idag 26 har det varit mer blod dock inte lika mycket som det brukar vara vid mens. Funderar på om denna blödning kan vara ägglossningen eller om mensen är 13dagar tidig, vi fortsätter försöka så får vi se vad som händer.

  • Obalem

    Grattis till giftermålet!

    Jag och min sambo försöker nu också ????

    Jag tog ur spiralen 23 april, mens 26-30 april och nu börjar de verkligen komma knasiga symptom..

    halsbränna, kissnödig, huvudvärk, konstig smak och trööööttt! Klart vi hoppas redan men nästan orealistiskt att hoppas redan nu. Heja oss alla förresten!

  • knäpptjej

    Emma9413: visst skulle de kunna vara ägglossnkngen, låter nog mer troligt än 13-14 dagar tidig mens skulle jag tro :)

    Nellyros: jag har beställt 2 test att hämta ut på apoteket imorgon, så kan jag hålla mig så testar jag tisdag morgonkiss alltså bim-1.

    Har nu börjat få ont i brösten så vet inte om de e ett gott eller ont tecken haha

  • stärkande
    Nellyros skrev 2019-05-26 13:45:46 följande:

    Så kul att vi kan följas åt! :D

    Jag tempar, började det det för ca 1 år sedan för att återställa kroppen efter många år med minipiller, men vi började inte försöka då utan använde skydd. Så jag känner min kropp väldigt bra nu och älskar det :)

    I februari slutade vi skydda oss men av olika anledningar har vi inte kunnat pricka in ägglossningen fören nu I maj. Så detta är vårt första försök :)

    Men såklart så har min ägglossning inte dykt upp än... skulle ha kommit förra helgen, men kan kanske ha kommit igår, återstår att se ;)

    Har isf ny BMI 6/6.

    Fruffe - hur känner du dig nu när det närmar sig BMI? :)

    Stärkande - använder ni äl-stickor eller tempar för att pricka in? Blir du mer stressad av att han är så lugn?

    Knäpptjej - såå spännande! :D ska du testa på BMI-dagen eller vänta tills den passerat?


    Använder inte äl-stickor, men började använda natural cycles för en vecka sedan ungefär, mest för att det är intressant att lära sig tempa. Hela menscykeln brukar stämma exakt och jag brukar märka på fertilitetsflytningar väldigt tydligt.så det känns som att jag har ganska bra koll på ägglossningen och det verkar ju som att jag har det varje månad. 
    Nej, det är väldigt positivt att han är så lugn, då kan han lugna och trösta när jag känner hopplöshet och tala om för mig att det löser sig, vår tid kommer också till slut..(svårt att själv tänka så) hihi
  • Nellyros

    Stärkande: håller helt med, det är väldigt intressant och om inte annat så bekräftar det att du faktiskt har koll på kroppen :) Skönt att det påverkar dig positivt, skönt med någon som stöttar. Min är också så, väldigt lugn och avslappnad till det hela och tar en dag åt gången. Vilket är bra, medans jag håller på att bli tokig på att ägglossningen dragit ut på tiden den här månaden.. hehe

Svar på tråden Vi som försöker skaffa vårt första barn 2019