• Anonym (Man 48)

    Glidmedel anal

    Hej, jag söker det bästa glidmedlet, hudlotionen, just nu för analsex, dildos m.m. allt av intresse.

  • Svar på tråden Glidmedel anal
  • Tom Araya

    Glidmedlet ska vara anpassat efter materialet i leksakerna, kondomer e.t.c.

    Tyvärr verkar det inte finnas någon objektiv och heltäckande information där, utan man får googla och mycket av informationen man får upp är från butiker som säljer sexleksaker och glidmedel.

    Själv har jag bara haft a-sex med fasta partners utan kondom och då har vi använt barnolja.

  • Anonym (.)

    Vi kör vaselin vid analsex. Skall inte användas vid vaginalsex. Billigt och bra. Dessutom inget konstigt att ha i hemmet.

    Skulle tippa på att många kondomer och sexleksaker kanske inte tål det i längden utan att gå sönder/missfärgas men vi använder det bara på kuken.

    Annars brukar det vara vanligt att folk använder Silikonbaserat glidmedel vid analsex, men det gäller ju att kolla att sexleksaken eller kondomen tål det.

  • HasseA

    Vi föredrar vattenbaserade glidmedel (oavsett hål). De har ju fördelen att de funkar mot alla material (såvitt jag förstår), medan de har nackdelen att vätskan dunstar efter ett tag så de börjar klibba - men med lite saliv eller några droppar vatten är det som det var från början igen.


  • Anonym (villiga Walle)

    Vi kör med , jag och min fru ,Durex play och vasselin bästa med vasselin att den inte avslöjar så mycket den andra får man lite gömd . båda funkar bra . men i båten då det är varmt blir vasselin en lite för tun . Durex funkar i alla väder brukar köra den i micron 15 sek och värma upp den , blir kanon då . i båten får den ligga framme i solen en stund..funkar i båda hålen och går bra att slicka och suga med den ..

  • Anonym (villiga Walle)
    Anonym (villiga Walle) skrev 2019-05-26 10:01:54 följande:

    Vi kör med , jag och min fru ,Durex play och vasselin bästa med vasselin att den inte avslöjar så mycket den andra får man lite gömd . båda funkar bra . men i båten då det är varmt blir vasselin en lite för tun . Durex funkar i alla väder brukar köra den i micron 15 sek och värma upp den , blir kanon då . i båten får den ligga framme i solen en stund..funkar i båda hålen och går bra att slicka och suga med den ..


    www.durex.se/produkter/pleasure-gels/feeling-intimacy/durex-massage-2in1/  
  • Anonym (villiga Walle)

    värm glidmedlet i micro 15-20 sek ,, smörj in ta det lugnt i röven ,, ta mera gligm ..snåla inte
    massera in det , ta tid på dig så öpnnar det sig och så slappnar fisringen av .
    smörj  igen 

  • Perjonsson

    Finns många olika svar beroende på vad man vill o använder.

    Först kasta bort allt vattenbaserat glid, det torkar o blir klister och så måste man pausa för att smeta på mer.

    Silicone baserat är bra o ger bra känsla men dyrt så man vill snåla.

    Oskuld el vid behov av extremt glid är vaceline guld men ett helvete att tvätta bort och kan ge för bra glid så att kännslan försvinner.

    Mitt bästa val är hårbalsam från 900ml pumpflaska fr dollarstore för 20kr. Ger bra glid med bra känsla och man kan slösa rejält.

    Jag har testat olika typer av handkrämer och har hänt att någon kräm reagerat med dildons silicone, latex.... Och missfärgat den.

Svar på tråden Glidmedel anal