• Anonym (Mansomsvettasförfamiljen)

    Romans

    Jag gillar att "jaga igång" kvinnan. Tycker det är vekt av män som lyckas torka ut sexlivet. För jag anser att mannen har det yttersta ansvaret. Kalla mig gammalmodig men det är även min erfarenhet. Jobbar jag hårt och gör mitt yttersta blir det sällan torka i vårt romantiska liv. Däremot om jag faller in i bekvämlighet smittar det även av sig på vårt romantiska liv. Kvinnor gillar att bli uppvaktade och eftertraktade vilket aldrig bör upphöra under ett livslångt partnersskap.


    Förser jag hennes behov förser hon mina behov. Kan man ha en sådan tillit till varandra slipper man bry sig om sina egna kamper och relation är en enda stor romans i sig själv. Det är romans i sig självt. Inte lätt men fullt möjligt!


    Eller vad säger ni? Eller föredrar ni versionen med rosenblad och bubbelbad? Min erfarenhet är att det är i vardagen romansen är som bäst. 


    Inget ont om rosblads versionen. Det kan behövas ibland också. Jag tror bara populärkulturen målat upp en falsk bild av sann romantik och gjort den ytlig och ouppnårbar i verkligheten.

  • Svar på tråden Romans
  • KimLinnefeldt

    Jag är också en romantiker, om man så vill. Jag uppvaktar min kvinna varje dag, kelar med henne utan att det leder till sex, ger henne komplimanger för hur hon ser ut och för saker hon gör, hur hon finns till för barn och barnbarn, för alla. Överraskar henne med presenter, blommor, omtankar. 

    Jag vet att hon tycker om när jag intresserar mig för hennes jobb, frågar, kommer ihåg vad hon berättade, fortsätter på ett samtal. Och när jag gör något för hennes barn och barnbarn växer kärleken.

    Vi har en överenskommelse om att jag inte ska tjata om sex eller skuldbelägga, och att hon också ska ta ansvar för vårt sexliv. 

  • Anonym (Bra)

    Lyckos era fruar, blir så glad när jag läser detta.

Svar på tråden Romans