• Barnlängtan31år

    Vi som ska göra FET i juni -19

    Hej!

    Tänkte starta en tråd för oss som ska göra FET i juni.

    Vi är ofrivilligt barnlösa och gjorde vår första IVF den 1:a april. På grund av risk för överstimulering blev det totalfrys av 3 blastocyster. Väntar nu på insättning. Kommer förhoppningsvis få min ägglossning i slutet av maj och i så fall blir det insättning i början av juni. Är väldigt nervös och spänd.

    Några fler som vill följas åt?

  • Svar på tråden Vi som ska göra FET i juni -19
  • Barnlängtan31år
    Sommar15 skrev 2019-05-25 17:56:22 följande:

    Jag kanske inte riktigt kvalar in då jag gjorde FET igår, mitt tredje. Fick precis som du göra totalfrys i januari och har satt in blastocyster i mars resp april utan resultat. Så om denna tredje inte heller blir något hoppas vi hinna en fjärde FET i slutet av juni.


    Jodå, du är så välkommen :)

    Hoppas det funkar denna gång! Wow, 10 blastocyster är ju sjukt bra!! :)
  • Barnlängtan31år
    Eilemes skrev 2019-05-25 18:27:50 följande:

    Hej!

    Vi ska göra vårt första äggplock nu på måndag! är jätte nervös! 

    Hade nästan 30 äggblåsor på senaste ultraljudet och har förstått att det inte är kanon, var det därför ni fick frysa era?

    Håller tummarna för er båda :)


    Okey! Spännande! Ja, det är ju väldigt många, så det finns ju tyvärr risk för totalfrys. Men konstigt att er läkare inte sagt något om det. Med så många ägg kan du ju få flera blastocyster :)

    Ja, vid första VUL såg man cirka 20 äggblåsor så det bestämdes redan då att det skulle bli totalfrys. Sprutade några dagar till med en sänkt dos, sedan blev det äggplock.

    Tack :) Håller tummarna för dig också!
  • Barnlängtan31år
    EnJävlaNöt skrev 2019-05-25 19:32:52 följande:

    Följs gärna åt! Även om jag gjorde frysåterföring idag, men tänker att det nästan är juni iaf. ;) fick totalfrysa i mars, pga överstimulerad och risk för överstimuleringssyndrom. Hade 37 ägg, 21 plockades, 14 befruktades, men ba en blastocyst till frysen. Så hoppas ju såklart på denna.


    Absolut :)

    Okey, det var många folliklar! Skönt att ni i alla fall fick en blastocyst! Håller tummarna för er!
  • Barnlängtan31år
    Sommar15 skrev 2019-05-31 11:21:47 följande:

    Plussade idag på ruvardag 7. Känns så himla himla nervöst men äntligen äntligen känns det som!


    Åh, vad häftigt! :) Stort grattis till plusset och stort lycka till!
  • Barnlängtan31år
    Sommar15 skrev 2019-05-31 12:00:03 följande:

    Tack, det behöver jag! <3 Detta blir min 10e graviditet, har haft 8 missfall tidigare... så hoppas denna vill hålla i!


    Oj, skit vad tufft för er! Ja, det får vi verkligen hoppas!!
  • Barnlängtan31år
    EnJävlaNöt skrev 2019-06-06 16:29:31 följande:

    Jodå. Har testdag imorgon så då bär det av. Får väl se vad det blir.

    Hur går det för dig?


    Oj, vad nervigt! Så du har klarat att hålla dig från att testa tidigare? Om din mens inte har kommit, så finns ju stor chans :) Stort lycka till!!

    Jag är på RD 3, så ett tag kvar. Känslorna är så blandade. Kommer nog inte klara av att hålla mig ända till TD :)
  • Barnlängtan31år

    Hej på er!

    Hur går det för er?

    Jag har testat positivt :) Är gravid för första gången i hela mitt liv jag! Känns så stort. Vet att det är väldigt tidigt, men så här långt har vi aldrig kommit. Nu börjar såklart en annan oro. Men ska försöka njuta idag av detta :)

    Plussade redan igår RD 6, men väääääldigt svagt.



    Tog digitalt inatt vid kl 02 :)



    Håller tummarna för er också!!

  • Barnlängtan31år
    Sommar15 skrev 2019-06-11 04:56:08 följande:

    Stort grattis barnlängtan31!

    Själv fick jag mitt 9e missfall igår. Det kommer inte bli några fler försök för oss, iaf när jag ska vara gravid själv. Det känns tungt... önskar er andra lycka till!


    Tack!

    NEJ, usch vad tungt! :( Så jobbigt!
  • Barnlängtan31år
    79Jasmin79 skrev 2019-06-12 14:59:45 följande:

    kommer du fundera över surrogatmamma? 

    Den klinik jag använder har tydligen många från USA, Spanien och Polen som kommer för surrogatärenden...

    Själv ska jag göra min första FET nu i juni... så nervös.  


    Lycka till! Förstår din nervositet!!
  • Barnlängtan31år
    79Jasmin79 skrev 2019-06-23 16:54:32 följande:

    Gjorde min FET igår och vågar knappt kissa... Blir galen... Hur klarar ni andra det? 10 dagar??


    Ja, det var tyvärr bara att härda ut... :/

    Dock kände jag att jag vågade leva som vanligt (inte alkohol och sånt såklart). Jag tränar en del och fortsatte med det. Försök att tänka att det inte kommer ramla ut, för det gör den inte :)

    Men förstår verkligen din oro! Det är så himla tuff process!

    Stort lycka till!
  • Barnlängtan31år
    LillaMarie skrev 2019-06-26 23:44:25 följande:

    Hej! Jag måste bara få fråga, vad är FET?

    Jag ska göra en D-ivf och har börjat med stimuleringen. Väntar på att få komma in på ett sista vul innan äggplock :)


    FET innebär att man sätter in ett fryst befruktat ägg (för mig en 5-dags blastocyst).

    Då måste jag fråga vad D-ivf är? :)

    Lycka till med allt!
  • Barnlängtan31år
    LillaMarie skrev 2019-06-26 23:44:25 följande:

    Hej! Jag måste bara få fråga, vad är FET?

    Jag ska göra en D-ivf och har börjat med stimuleringen. Väntar på att få komma in på ett sista vul innan äggplock :)


    ... aah, Donator-Ivf kanske? :)
  • Barnlängtan31år
    79Jasmin79 skrev 2019-07-10 09:17:41 följande:

    Jag är så ledsen...

    Jag fick positivt på graviditetstestet och det höll i 10 dagar. Gjorde både urin och blodtest och jag var överlycklig.

    Igår gjorde jag tre tester av 2 olika märken som visade negativt och jag har smärtor som är mens liknande. Jag har inte blödit eller sett något, antar att det är väldigt litet därav.. Men sjukhuset utomlands tycker jag bör göra graviditetstest via blid igen för att säkerställa att inget finns där... Varför??? Urin testerna är ju 99% säkra och de visade positivt förut.... Varför ta blodtest??? Någon som vet?

    Just nu gråter jag bara och vet inte om jag ska få hopps till blodtestet göra eller om jag ska skita i det....


    Jag har tyvärr inget svar på din fråga. Men beklagar så!! Usch, vad jobbigt :(

    Låter ju märkligt om urin-testen skulle visa fel.
Svar på tråden Vi som ska göra FET i juni -19