• Sat 25 May 2019 18:48
    570 visningar
    4 svar
    4
    570

    Nyss blivit omskuren, hjälp!

    Hej, igår diagnostiserades jag med Lichen schlerosus och därmed opererades min förhud bort, allt gick väldigt fort och jag har många frågor jag inte hann få några svar på när jag var på sjukhuset så tänkte höra här om någon här har erfarenhet av omskärelse och kan hjälpa mig!

    Det jag undrar är hur länge jag kommer ha ont, om det är normalt att det ser förjävligt ut så här i början, och gör det ont för alla när man kissar? Finns det något man bör tänka på gällande själva läkningsprocessen?

    Skulle verkligen uppskatta om ni ville dela med er av era egna erfarenheter :)

  • Svar på tråden Nyss blivit omskuren, hjälp!
  • Sat 25 May 2019 22:04
    #1

    Fick du ingen info om detta på sjukhuset?

  • Anonym (Ingen fara)
    Sat 25 May 2019 22:10
    #2

    På måndag ringer du avdelningen på sjukhuset.

    Har du frågor innan ring 1177.

    Det brukar läka fint, håll god hygien, fuktiga kläder, när du är själv hemma skippa kallingarna och undvik att bada.

    Jag är kvinna, har bott i ett land där detta var vanligt.

  • Anonym (Man)
    Sat 25 May 2019 23:21
    #3

    Min man omskars i vuxen ålder. Det såg helt fruktansvärt ut dom första veckorna, trodde knappt det skulle bli en normal penis av det till slut men det blev det

    Blev jättebra men det tog nog tre mån innan det var helt ok och oömt

    Ont ont gjorde de mest första veckan

  • Sun 26 May 2019 11:09
    #4

    Okej, tack för alla svar! Vet någon när svullnaden ger sig och när stygnen börjar lossna? Det är väl det som är det jobbigaste just nu... Det konstanta trycket där förhuden en gång satt

Svar på tråden Nyss blivit omskuren, hjälp!