• Sat 25 May 2019 19:18
    549 visningar
    6 svar
    6
    549

    FET med "dåligt" embryo

    Vi hade vår fjärde återföring idag (alla från ivf1) och skulle få sätta in två frysta embryon, men tyvärr dog ett vid upptining (första gången det händer oss) och ett såg inte helt bra ut, men vi fick tillbaka det ändå.

    Någon som har några solskenshistorier med dåliga blastocyster?

    Våra tidigare har haft betyg 1 och någon siffra som läkaren kanske sa hade med storlek att göra? var på 30 nånting. Det vi fick idag hade betyg 2 och den andra siffran var 20 nånting. Finns en till siffra men den vet jag inte.

    Blastocysten var inte heller rund som de brukar vara utan avlång. Som en potatis typ. Hur blir de så och någon som har liknande erfarenheter?

    Läkaren gav det ca 20% chans och de förra har haft ca 40% men inte funkat ändå så...


    Instagram: ttcsomewhereinsweden. Försökt sen mars-17. X i maj-17. IVF1 jan-19 minus. Fet1 mars-19 minus. Fet2 april-19!
  • Svar på tråden FET med "dåligt" embryo
  • Fri 7 Jun 2019 21:38
    #1

    Hur gick det för dig?

  • Fri 7 Jun 2019 21:41
    #2

    Det skulle vara en glad smiley...

    Hoppas det gick bra och blev plus på graviditetstestet.

  • Fri 7 Jun 2019 23:26
    #3
    UndrandeSökare skrev 2019-06-07 21:41:22 följande:

    Det skulle vara en glad smiley...

    Hoppas det gick bra och blev plus på graviditetstestet.


    Tack för frågan, tyvärr negativt :( Fjärde återföringen. Nya tag med sprutor efter sommaren.
    Instagram: ttcsomewhereinsweden. Försökt sen mars-17. X i maj-17. IVF1 jan-19 minus. Fet1 mars-19 minus. Fet2 april-19!
  • Sat 8 Jun 2019 07:00
    #4
    Hedblomster skrev 2019-06-07 23:26:18 följande:

    Tack för frågan, tyvärr negativt :( Fjärde återföringen. Nya tag med sprutor efter sommaren.


    Det var tråkigt att höra. Fråga kliniken om du kan få prednisolon (kortisontabletter) och Trombyl 75mg, utskrivna inför nästa försök, de ökar chansen att lyckas.
  • Sat 8 Jun 2019 11:44
    #5
    UndrandeSökare skrev 2019-06-08 07:00:53 följande:

    Det var tråkigt att höra. Fråga kliniken om du kan få prednisolon (kortisontabletter) och Trombyl 75mg, utskrivna inför nästa försök, de ökar chansen att lyckas.


    Trombyl har jag tagit de senaste två gångerna, har gått privat i Falun. Fick en kemisk graviditet på gången innan detta iaf. Prednisolon har jag inte testat och om vi fortsatte i Falun skulle jag gärna ta det. Men vi har äntligen fått chans på vårt första landstingsförsök nu efter sommaren och den läkaren skrattade åt Faluns mediciner och deras "egna idéer" som han sa... Så där lär jag inte få testa något alls.
    Instagram: ttcsomewhereinsweden. Försökt sen mars-17. X i maj-17. IVF1 jan-19 minus. Fet1 mars-19 minus. Fet2 april-19!
  • Sat 8 Jun 2019 13:04
    #6
    Hedblomster skrev 2019-06-08 11:44:23 följande:
    Trombyl har jag tagit de senaste två gångerna, har gått privat i Falun. Fick en kemisk graviditet på gången innan detta iaf. Prednisolon har jag inte testat och om vi fortsatte i Falun skulle jag gärna ta det. Men vi har äntligen fått chans på vårt första landstingsförsök nu efter sommaren och den läkaren skrattade åt Faluns mediciner och deras "egna idéer" som han sa... Så där lär jag inte få testa något alls.
    Vänd dig till Dr D på Life clinic i Aten istället. Han gör en utredning och så får du både Trombyl, Fragmin, prednisolon och intralipiddropp utskrivet. Man kan göra behandling i Sverige och samtidigt använda sig av hans immunsupport via mail.

    Svenska läkare inom Landstinget är grovt okunniga, lita INTE på vad de säger ! De sa till oss att "onormala spermier kan ALDRIG befrukta ägg" men det är 100% fel. Jag och mannen bli lätt gravida naturligt men alltid missfall innan v.12.  I Sverige fick vi inte ens göra ett spermatest, så vi ¨åkte utomlands och gjorde Spoerm dna framentationstest och det visade sig att han har både dnafel och fragmentationsfel på spermierna,(detta kan ej testas för i Sverige).
    Så spermadonation är då enda alternativet, vi håller på med det nu i Riga.

    Vi har också gjort en immunutredning hos Dr D i Aten som visade att jag har en koagulationssjukdom och överaktivt immunförsvar ( den svenska utredningen vi gjort innan visade inget för de tog för FÅ prover ).

    Gör så här:

    1. Köp den här boken och läs den (förklarar allt om fertilitetsproblem och varför immunförsvaret orsakar det och hur man kan behandla det)
    www.bokus.com/bok/9780978507855/is-your-body-baby-friendly/

    2. Gör Serums Mensblodtest som man gör hemifrån och skickar till labbet i Aten. Det kostar 300euro och både du och mannen får varsitt antibiotikarecept om baciller hittas:Man kan nämligen ha baciller därinne utan symptom och utan att de svenska testerna visat något.Har man baciller därinne kan de försvåra när embryot försöker fästa och då kan det bli minus eller missfall.
    Både mannne ochkvinnan måste äta varsin antibiotiakur och lika länge, annars bollar man bara bacillerna mellan varandra. Man gör BÅDE Locus Medicustestet och 11 in one testet (totalt 300euro).
    All info hittar du här:
    www.ivfserum.com/infection-screening/

    3. Efter att ni ätit klart ev antibiotikakur. Boka då tid hos Dr D på Life clinic i Aten för immunutredning  och hos Serum för hysto under samma Atenresa. Följer din man med på resan så boka tid för honom att göra Sperm dna fragmentationstest hos Serum.

    sv-se.facebook.com/lifeclinicathens/

    www.ivfserum.com/hysteroscopy-with-implantation-cuts/

    www.ivfserum.com/male-investigation/

    4. Sen åler du hem till Sverige och gör nästa insättning med Dr Ds behandling, så har du ökat chanserna mycket att det ska gå bra nästa gång.

    Hör av dig om du har frågor.

    Mer info hittar du också på dessa 2 sidor:

    www.familjeliv.se/forum/thread/63072249-vi-som-snart-ar-gravida-efter-utredning-i-aten

    www.fertilitetsguiden.com/wp/
Svar på tråden FET med "dåligt" embryo