• Anonym (Oroli­g mamma)
    Sun 26 May 2019 20:27
    1264 visningar
    57 svar
    57
    1264

    Är han pappa till sin äldsta son?

    Hej är sedan en tid tillbaka tillsammans med en underbar 3 barns pappa.

    En dag berättade han om att hans ex en gpng tillbringat en helg med en god vän som hon kallar det med hotell och allt i en annan stad.. 9 månader senare föder hon en son..

    Har sett bild på denna goda vän och sonen är väldigt väldigt lik honom..

    Hur lägger man fram att man misstänker att gans son inte är hans?

    Ska jag ens nämna det?

    Sonen är extrem blond men mamman är brunett och min kille är med brunett men den goda vännen är lika blond han

    Tips och råd på vad jag kan göra eller säga

  • Svar på tråden Är han pappa till sin äldsta son?
  • Sun 26 May 2019 20:30
    #1

    Vad annat är likt? Två brunetter kan absolut få ett blont barn, det är inte särskilt ovanligt. Har bägge blont i släkten är det typ 25% chans för blont barn. För mamman och vännen är det typ 50% under samma förutsättningar.

    Väldigt förenklat räknat.

  • Anonym (Oroli­g mamma) Trådstartaren
    Sun 26 May 2019 20:32
    #2

    Ansiktet och så ser man likheter med den goda vännen..

    Pojken är inte lik min man för fem öre och har aldrig varit det enligt honom själv medans hans två andra söner är rena kopior av honom

  • Anonym (T)
    Sun 26 May 2019 20:35
    #3
    +2

    Med tanke på att han berättar den historien för dig, så många år efter att det hände, så är det väl troligt att han själv förstår vad det betyder.

  • Anonym (Oroli­g mamma) Trådstartaren
    Sun 26 May 2019 20:39
    #4
    Anonym (T) skrev 2019-05-26 20:35:26 följande:

    Med tanke på att han berättar den historien för dig, så många år efter att det hände, så är det väl troligt att han själv förstår vad det betyder.


    Tänkt det med.. jag anser dock att är han ej far till grabben så ska han inte betala underhåll heller han hae de varannan helg då han jobbar 20 mil bort..
  • Anonym (El)
    Sun 26 May 2019 20:39
    #5
    Anonym (T) skrev 2019-05-26 20:35:26 följande:

    Med tanke på att han berättar den historien för dig, så många år efter att det hände, så är det väl troligt att han själv förstår vad det betyder.


    Precis min tanke också
  • Anonym (102)
    Sun 26 May 2019 20:42
    #6
    +1
    Anonym (Orolig mamma) skrev 2019-05-26 20:39:19 följande:

    Tänkt det med.. jag anser dock att är han ej far till grabben så ska han inte betala underhåll heller han hae de varannan helg då han jobbar 20 mil bort..


    Det är inte ditt bekymmer hur mkt han betalar i underhåll.
  • Anonym (Ll)
    Sun 26 May 2019 20:43
    #7
    Anonym (T) skrev 2019-05-26 20:35:26 följande:

    Med tanke på att han berättar den historien för dig, så många år efter att det hände, så är det väl troligt att han själv förstår vad det betyder.


    Precis. Varför berättar han den historien? Fråga din pojkvän.

    I övrigt var jag blond som barn men det kan man inte tro idag. Jag är alltså ganska mörk idag och det är inte helt ovanligt att vara blond som barn men bli mörk som vuxen.
  • Anonym (Jonss­on)
    Sun 26 May 2019 20:43
    #8

    "Hur lägger man fram......" Alltså, du skriver som att du har kommit på värsta grejen som de inblandade själva är för korkade för att själva komma på.

    Du var inte där när det hände och du har sett en bild på "snedsteget". Kom igen! Varför ska du ta upp det över huvud taget? 

  • Prakti­sk58
    Sun 26 May 2019 20:47
    #9

    Jo men klart att du ska kräva faderskapstest.

    Pengarna han betalar skulle du kunna använda mycket bättre.

  • Tiina8­7
    Sun 26 May 2019 20:49
    #10
    Anonym (Orolig mamma) skrev 2019-05-26 20:39:19 följande:

    Tänkt det med.. jag anser dock att är han ej far till grabben så ska han inte betala underhåll heller han hae de varannan helg då han jobbar 20 mil bort..


    Han är ju får till sonen eftersom han vuxit upp med sonen. Biologisk drar är inte samma sak som att vara får till ett barn.
Svar på tråden Är han pappa till sin äldsta son?