• Xnikkix

    Bidrottningsgele

    Hej alla glada!

    Jag har läst runt här i familjeliv lite gällande planering av graviditet men bara hittat gamla trådar så därför startar jag själv en ny där vi kan samlas och peppa varandra!

    Jag och min kille har försökt få barn i flera månader nu men nu från sen här månaden har vi försökt på riktigt. Förut tänkte vi att det kommer när det kommer. Jag har börjat med bidrottningsgele som jag läst om och så som jag förstått det har det hjälpt många att bli gravida. Ni som tagit det, fick ni tidigare ägglossning än vanligt? Kom mensen tidigare än vanligt? Va hade ni för symptom när ni blev gravida med hjälp av den?

    Har ni provat nåt annat än bidrottningsgele som hjälpt er bli gravida? Kom gärna med tips och råd om va som hjälpte just er! Vet att alla kroppar är unika och olika medel funkar för olika personer men när man är desperat och verkligen längtar efter en bebis vill man veta allt allt allt!

    Alla tips och råd uppskattas, låt oss hjälpa varandra att få det efterlängtade plusset!

  • Svar på tråden Bidrottningsgele
  • UndrandeSökare

    Det finns ett flertal olika saker man kan testa om man vill, som jag läst andra nämnt här på Familjeliv tidigare. Här är några exempel :

    Bidrottninggele

    Rosenrot

    Munkpeppar (Agnus castus)

    Bisolvon

    Donaferty

    Q10

    DHEA/Prasteron

    Akupunktur

    Olika vitaminer som folsyra, D-vitamin, Omega3

    En tredjedels Barnalbyl (Albyl Minor)

    Receptfri Progesteronkräm (Progesterall)

    Clearblue digitala ägglossningstester

    Man kan också ge mannen hög dos av folsyra 5mg och Zink 66mg dagligen för att förbättra spermierna.

    Om man har försökt aktivt i 12 månader utan plus, eller fått 3 missfall i rad så kan man få göra en utredning genom Landstinget. Det kan vara flera månaders kö så vänta inte med att kontakta dem isåfall.

    Om det skulle visa sig att man har problem med ägglossningen så kan man få Letrozol tabletter och Ovitrelle Ägglossningsspruta utskrivet.

    Lycka till !

  • Anonym (Bisolvon)

    Jag har haft lätt att bli gravid två gånger men inför tredje barnet så tog det sig inte 1, 2a eller 3e gången.

    Provade då bisolvon metoden och jag blev gravid. Dock fick jag missfall i v.6. Men sen väntade vi en mens och körde på och då tog det sig på 1a försöket och nu är vi gravida i v.8.

    Jag hittade flera trådar där kvinnor har fått missfall då dom testat bisolvon metoden och dom menar på att det kan tunna ut sekretet på tok för mycket och ägget kan då inte fästa ordentligt. Därav missfall

    Men samtidigt så finns det ju många kvinnor som inte har fått missfall utav det.

    Men jag avstår nu mer från bisolvon

  • Babycakes79

    Jag har beställt bidrottninggele nu och hoppas på det bästa. Har varit gravid fyra gånger ( varav ett ma och en abort), och blev det på en gång. Hade nog förväntat mig att det skulle gå fort nu med trots ålder och ny man. Är dock inne på fjärde försöket den här gången så känner mig lite uppgiven. Blir så jäkla besviken och ledsen varje gång mensen kommer.

    Hoppas bidrottninggelen kan hjälpa.

    Kul att följas åt. Beräknar att jag har ÄL runt nästa helg så ett tag kvar innan man kan vara lite mer proaktiv.

  • stärkande
    Babycakes79 skrev 2019-05-29 06:54:02 följande:

    Jag har beställt bidrottninggele nu och hoppas på det bästa. Har varit gravid fyra gånger ( varav ett ma och en abort), och blev det på en gång. Hade nog förväntat mig att det skulle gå fort nu med trots ålder och ny man. Är dock inne på fjärde försöket den här gången så känner mig lite uppgiven. Blir så jäkla besviken och ledsen varje gång mensen kommer.

    Hoppas bidrottninggelen kan hjälpa.

    Kul att följas åt. Beräknar att jag har ÄL runt nästa helg så ett tag kvar innan man kan vara lite mer proaktiv.


    Jag har använt bidrottinggele ganska länge och effekten jag fått är att jag märker av ägglossningen Väldigt mycket tydligare och mensen har jag mindre ont utav. Dock ingen graviditet än:( 
  • Xnikkix
    stärkande skrev 2019-05-29 21:16:34 följande:

    Jag har använt bidrottinggele ganska länge och effekten jag fått är att jag märker av ägglossningen Väldigt mycket tydligare och mensen har jag mindre ont utav. Dock ingen graviditet än:( 


    Ingen graviditet för mig heller än... har bim 6/6 och gjorde ett test idag men än sålänge visade det negativt. Vi får hålla tummarna för varandra :D
  • stärkande
    Xnikkix skrev 2019-06-03 19:06:32 följande:

    Ingen graviditet för mig heller än... har bim 6/6 och gjorde ett test idag men än sålänge visade det negativt. Vi får hålla tummarna för varandra :D


    Synd:(

    Jag har oxå bim 6/6, många konstiga symtom som aldrig brukar vara. Men jag tempar oxå och enligt den kommer strax mensen, så jag väntar besviket:(

    Ja vi håller tummarna och hoppas på bättre lycka nästa månad istället!:)
  • Xnikkix

    Hur länge var ni försökt tjejer? Jag ringde gyn idag och bokade tid då vi försökt i lite mer än ett år. Orkade inte vänta till bim som är 6/6 haha. Fick tid imorgon för att träffa en läkare. MEN än så länge är det inte kört för sen här månaden ingen av oss har fått mensen än ju :D <3

  • Anonym (Sanna)

    Jag har köpt hem bidrottningsgele och ska testa med det kommande cykel. Väntar på mensen som är på ingång.

  • Xnikkix

    Min mens har inte kommit än, har vart borta hemifrån så inte kunnat ta nåt test men senast igår va det negativt haha. Ska man våga hoppas?

Svar på tråden Bidrottningsgele