• Anonym (Kaffedraken)

    Långvarig blödning abort

    Gjorde en medicinsk abort i början av februari. Var i V6.

    Allt kom inte ut så fick en omgång tabletter till.

    HCG var efter det på ca 200 så jag fick ta blodprov en gång i veckan för att se att det gick ner. Vilket det hade gjort efter typ fyra prov. Ett i veckan..

    Nu har jag alltså blött i 16 veckor. Det är en liten blödning, men ändå.

    Fick järntransfusion för några veckor sedan eftersom jag tappat så mycket.

    Åt p-piller sex veckor, slutade inte blöda.

    Slutade med p-piller, blödde ut, men den lilla blödningen fortsätter.

    Känner ingen sexdrift öht.

    Det är som att systemet har hakat upp sig totalt.

    Någon som har erfarenhet, tips?

    Har självklart kontakt med gyn, skulle ringa om det inte gav sig när mensen efter p-pilleravslut var klar.. vilket det inte har gjort.

    Så ska ringa igen men vill gärna höra om någon annan har gått igenom detta och hur det löste sig. Blir helt knäckt psykiskt av det här.

  • Svar på tråden Långvarig blödning abort
  • Anonym (Kaffedraken)

    Lider med dig.

    Har du kollat med ultraljud så att allt kom ut efter andra omgången cytotec? Annars kan det ju vara så att du behöver skrapning för att få ut rester.

  • Anonym (Kaffedraken)

    [quote=79651452][quote-nick]Anonym (S) skrev 2019-05-27 17:23:50 följande:[/quote-nick]Lider med dig.

    Har du kollat med ultraljud så att allt kom ut efter andra omgången cytotec? Annars kan det ju vara så att du behöver skrapning för att få ut rester.[/

    Tack. Ja det är kollat, såg normalt ut :/

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag blödde också ofantliga mängder efter medicinsk abort, i v 6. Det var som att det aldrig tog slut. Två månader senare så kom det störtfloder ibland när jag reste mig upp från sängen på morgonen så att typ hela sängen blöddes ner. Sen minns jag att det kom världen största koagel eller liknande när jag gick på toa och det var obehagligt. Efter det tror jag att det vände lite. Men 16 veckor låter ju fruktansvärt, hoppas att du kan få någon hjälp så att du får bukt med det!

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (....) skrev 2019-05-27 23:06:48 följande:

    Jag blödde också ofantliga mängder efter medicinsk abort, i v 6. Det var som att det aldrig tog slut. Två månader senare så kom det störtfloder ibland när jag reste mig upp från sängen på morgonen så att typ hela sängen blöddes ner. Sen minns jag att det kom världen största koagel eller liknande när jag gick på toa och det var obehagligt. Efter det tror jag att det vände lite. Men 16 veckor låter ju fruktansvärt, hoppas att du kan få någon hjälp så att du får bukt med det!


    Ja det är jäkligt drygt..
  • Anonym (Kaffedraken)

    Har du blött konstant i 16 veckor eller har du haft något uppehåll mellan blödningarna? Skulle nog be att de kollade med ultraljud en gång till. Ha koll så att du inte får någon infektion.

    Efter mitt ma så tog det ca 2-3 månader innan kroppen var i fas.

    Bra att du har kontakt med gyn.

    Hoppas att du får hjälp. Kram

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (sessan) skrev 2019-05-28 07:22:35 följande:

    Har du blött konstant i 16 veckor eller har du haft något uppehåll mellan blödningarna? Skulle nog be att de kollade med ultraljud en gång till. Ha koll så att du inte får någon infektion.

    Efter mitt ma så tog det ca 2-3 månader innan kroppen var i fas.

    Bra att du har kontakt med gyn.

    Hoppas att du får hjälp. Kram


    Tack för svar.Har varit konstant. Har fått tid på måndag, då blir det ultraljud igen. Det är så jobbigt att gå med detta för man får mentalt inget avslut på aborten. Behöver få distans och gå vidare. Kram
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Abort) skrev 2019-05-28 08:24:00 följande:
    Tack för svar.Har varit konstant. Har fått tid på måndag, då blir det ultraljud igen. Det är så jobbigt att gå med detta för man får mentalt inget avslut på aborten. Behöver få distans och gå vidare. Kram
    Skönt att du har fått tid. Förstår att det är jobbigt.
Svar på tråden Långvarig blödning abort