• Anonym (Hur göra)
    Mon 27 May 2019 17:52
    618 visningar
    10 svar
    10
    618

    Barnvakt vid abort?

    Ska göra en medicinsk abort, tar första tabletten imorgon och efter två dagar ska jag ta två tabletter till men känner jag fått väldigt dålig info angående smärta och smärtlindring, verkar som jag kommer få något morfinpreparat med mig hem men ni som gjort medicinsk abort, när började det göra ont så att säga? Jag har en 4 årig dotter, kommer jag kunna ta hand om henne eller bör hon vara hos sin pappa och isåfall när? Har en bra relation med hennes pappa så han vet vad som kommer ske och är "stand in" men har ju ingen aning när hon bör åka till honom, ska ta tabletten imorgon förmiddag är det pappa som bör hämta dottern eller kommer det ta tid innan det börjar göra ont? Ska ju vänta två dagar innan jag tar de andra tabletterna och hennes pappa behöver veta hur länge han ska ha dottern så han kan förvarna jobb osv då detta egentligen är min vecka och han jobbar kvällar denna vecka. Har panik just angående tösen för vill ju inte hon ska se mig varken smärtpåverkad eller påverkad av smärtstillande sedan vet jag inte hur ont det kommer göra heller eller när det börjar göra ont så dela gärna med er om era invudella uppgifter så jag kan få ett humm även om alla kroppar är olika ...

  • Svar på tråden Barnvakt vid abort?
  • Mon 27 May 2019 18:02
    #1
    +1

    när jag tog vagitatorerna skulle jag ligga ner i två timmar. (Då e de svårt med barn hemma) sedan satte smärtan igång efter 4 timmar typ.

  • Anonym (Hur göra) Trådstartaren
    Mon 27 May 2019 18:14
    #2
    Johanna1986 skrev 2019-05-27 18:02:48 följande:

    när jag tog vagitatorerna skulle jag ligga ner i två timmar. (Då e de svårt med barn hemma) sedan satte smärtan igång efter 4 timmar typ.


    Är vagiatorerna de man får två dagar efter första tabletten? Har verkligen fått noll information hoppas jag får mer info imorgon men då kan jag ha dottern själv tills torsdag när de andra två tabletterna ska tas?
  • Mon 27 May 2019 18:31
    #3

    Som jag förstår de sväljer man först 1-2 tabletter som ska stanna av fosterutveckningen och sedan vagitatorerna 2dagar senare. För mig va de bara att ta vagitatorerna då jag hade ett MA (missfall som ej ville stötas ut)


    Anonym (Hur göra) skrev 2019-05-27 18:14:03 följande:

    Är vagiatorerna de man får två dagar efter första tabletten? Har verkligen fått noll information hoppas jag får mer info imorgon men då kan jag ha dottern själv tills torsdag när de andra två tabletterna ska tas?


  • Anonym (F)
    Mon 27 May 2019 18:40
    #4

    Gör kirurgisk.

  • Anonym (Hur göra) Trådstartaren
    Mon 27 May 2019 18:44
    #5
    Anonym (F) skrev 2019-05-27 18:40:34 följande:

    Gör kirurgisk.


    Om jag förstått det rätt måste man vänta på tid för kirurgisk och mitt psyke fixar inte vara gravid en minut längre än nödvändigt jag mår oerhört dåligt av situationen hade det inte varit för dottern hade jag på riktigt sökt mig till psyk så jag känner jag måste få aborten avklarad fort för att kunna fungera som människa
  • Mon 27 May 2019 19:02
    #6

    Då e medicin de lättaste. Men de kan göra rejält ont. Jag hade haft barnvakt två dygn å gärna någon om va med dig när du gör de. Hela vägen. <3


    Anonym (Hur göra) skrev 2019-05-27 18:44:23 följande:

    Om jag förstått det rätt måste man vänta på tid för kirurgisk och mitt psyke fixar inte vara gravid en minut längre än nödvändigt jag mår oerhört dåligt av situationen hade det inte varit för dottern hade jag på riktigt sökt mig till psyk så jag känner jag måste få aborten avklarad fort för att kunna fungera som människa


  • Anonym (Hur göra) Trådstartaren
    Mon 27 May 2019 19:57
    #7
    Johanna1986 skrev 2019-05-27 19:02:52 följande:

    Då e medicin de lättaste. Men de kan göra rejält ont. Jag hade haft barnvakt två dygn å gärna någon om va med dig när du gör de. Hela vägen. <3


    Hade du barnvakt från start? Alltså från att den första tabletten togs?
  • Anonym (P)
    Mon 27 May 2019 20:07
    #8

    Vet du, jag har aldrig gjort abort men det måste vara jobbigt både psykiskt och fysisk även om du är helt klar med att det är rätt beslut. Jättefint att ditt barns pappa kan ställs upp. Jag hade låtit henne vars hos sin pappa under hela processen bara för att det skulle göra att jag slapp oroa mig för henne och om det började göra ont osv utan kunna fokusera på mig själv. Det är ju inte bara fysisk smärta, kroppen kan leva rövare psykiskt också.Ta hand om dig.

  • Mon 27 May 2019 20:42
    #9

    Jag gick igenom detta innan jag fick mina barn. Men annars hade jag absolut lämnat bort den om jag gjort de nu alternativt gjort de på sjukhuset. Hur långt gången är du?


    Anonym (Hur göra) skrev 2019-05-27 19:57:51 följande:

    Hade du barnvakt från start? Alltså från att den första tabletten togs?


  • Anonym (2 aborte­r)
    Tue 28 May 2019 06:52
    #10

    Har gjort två aborter och båda gångerna hade jag barnen hemma efter första tabletten. Två dagar senare tog jag de andra tabletterna hemma när jag lämnat barnen vid fsk. Första gången hämtade min syster dem och hade dem till kvällen (bodde med deras pappa då och han var hemma med mig), andra gången var de hos pappan. Blödde och var sängliggande hela dagen båda gångerna. Båda gångerna tog jag hand om barnen som vanligt dagen efter aborten.

    Det är dock individuellt hur länge det tar innan man börjar blöda och lika individuellt när allt kommit ut. Jag ville inte ta de starka värkmediciner man får med sig hem så tog endast panodil. Vid andra aborten började jag blöda redan dagen efter den första tabletten men det var så lindrigt att jag kunde ta hand om barnen ändå. Det är som sagt väldigt individuellt hur förloppet fortskrider så det är svårt att säga i förväg när det sätter igång och hur länge det pågår.

Svar på tråden Barnvakt vid abort?