• Tue 28 May 2019 10:59
    745 visningar
    15 svar
    15
    745

    Picklat till farmor

    Min farmor fyller snart år och i gamla hederlig ordning har hon undanbett sig presenter. I samma hederliga ordning har jag svårt att följa den önskan.

    Hon har offrat sig hela livet för otacksamma släktingar och förtjänar lite presenter.

    Dock känns det bättre att lägga tid än pengar på presenterna så jag har tänkt gör picklad rödlök och jordgubbslemonad till henne.

    Jag skulle dock gärna vilja ge en sak till så vad brukar ni pickla (eller liknande) där hemma som blir gott? :)

    Tacksam för råd eller recept!

  • Svar på tråden Picklat till farmor
  • Tue 4 Jun 2019 13:02
    #8
    Mom2be262 skrev 2019-05-28 11:50:38 följande:

    Brukar bara picka rödlök... däremot är pressgurka jättegott! Tror det är gurka som pickats en kort tid? Men nu inpå våren / sommaren kanske du kan göra något med rabarber?eller varför inte spendera mer tid med henne, typ bio eller middag ute?


    Hade varit mysigt men med tanke på avståndet, bebis hemma och liknande så har jag tyvärr inte tiden för det just nu.
  • Tue 4 Jun 2019 15:03
    #10
    Bjoer skrev 2019-06-04 13:00:31 följande:

    Alltså, när blev det mode att säga "picklad" istället för inlagd? NÄR?! Det låter så jävla fult alltså! Gah!


    Jag är väldigt glad för din skull :) det måste vara helt underbart att ha så få problem i livet att man har orken att störa sig på att språket förändras, så som det har gjort sedan språkets uppkomst.
  • Sun 9 Jun 2019 20:43
    #14
    Mom2be262 skrev 2019-06-09 20:30:06 följande:

    De tar ca 30 min och lägg de sen i matlåda i en kylbox så håller det sig!


    Jag syftade på bion/middagen ute :)
Svar på tråden Picklat till farmor