• mannenmedstoooor

    Får ej träffa mitt barn

    Bry er inte om mitt användarnamn då jag blivit hackad för ett antal år sedan.. kunde logga in med hjälp av nytt löseord nu åtminstone..

    Ex sambon och jag separerade för 8 månader sen. Hon kontakta socialen och dom blev hämtade, såg inte sonen först efter 1 månad. De löste sig en sväng med ungänge. Men nu har det gått 2,5 månad och hon håller honom borta från mig. Är blockerad överallt. Hon har bytt telefonnummer, socialen kan inte göra något eftersom hon inte bill samarbeta. Kan tillägga att vi har gemensam vårdnad. Barnet är nu lite över 9 månader.

    Hon försökte hitta på massa saker om att jag skulle vara våldsam mot henne, men hon har inga bevis så jag meddelades inte kontaktförbud, då har hon ju ingen grund att hålla barnet borta från mig, har kontaktakt en advokat som skickat in en stämmningsansökan.

    Finns det något jag kan göra? När det hade gått ca 3 veckor utan att jag hörde något så gick ja hem till vår gamla bostad där hon då bor nu och hon upplevde det som hemskt men gick dit enbart för sonens skull för att se om han hade det bra. Det är socialen som rekommenderat henne att byta nummer samt blockera mig tycker det känns lite kränkande då jag inte gjort något. Hon har erkänt att hon hittat på saker som jag då har screenshot på samt att hon skriver att hon har inga som helst skyldigheter att ha kontakt med mig trots gemensam vårdnad.

    Har varit utsatt för hot och misshandel vid försök att besöka min son av hennes Pappa och bror. Polisanmält saken och vittnen finns som kan styrka min händelse.

    Men behöver tips vad jag kan göra? Eller ska ja vara behöva vänta på tingsrätten? Utan att få träffa min son? Ska det vara såhär egentligen , hon lider av ptsd och psykisk ohälsa vilket soc vet om men ändå lyssnar dom på henne före mig..

    Hon har även vilselett mig med bvc kontroller för att hindra mig från att komma dit , sagt fel tider eller struntat i att komma dit pga att jag är där.

    Ursäkta mina stav fel med har läs och skriv svårigeheter

  • Svar på tråden Får ej träffa mitt barn
  • sysop

    TS du behöver juridisk hjälp, kontakta snarast en jurist/advokat som arbetar med familjerätt. Du kan även få viss hjälp via ex. Rädda barnens föräldratelefon, Röda korset mfl. Sedan finns även diverse organisationer som speciellt är inriktade på att hjälpa föräldrar/pappor ex. pappabarn.se sök även på ex. facebook.

    Barn har rättigheter - Föräldrar har skyldigheter

    Barn har rätt till båda sina föräldrar

    Att isolera ett barn från den andra föräldern har blivit ödesdigert när det gäller att vårdnadsfrågan ska avgöras i tingsrätten, vägledande beslut i högre rätt visar på att den förälder som bäst ser till att barnet får tillgång till bägge sina föräldrar är den som blir tilldelad vårdnaden om gemensam vårdnad inte är möjlig. 

  • Daniel890

    Du skrev ju i en tråd för ett tag sen där du ber om vägledning att komma ur ditt heroinmissbruk, har du lagt knarket bakom dig?

  • mannenmedstoooor

    Har inte problem med droger det var någon som hackat mitt konto och skrivit massa saker, jag dricker knappt alkohol och är 23 år och jobbar dagligen

  • Liberté

    Har en vän som satt i samma situation som du, mamman skickade diverse anklagelser till Soc om honom och hur barnen led och i Sverige så är det skevt för män.

    Det gäller att du primärt använder lagen. Sparar alla misstag hon gör, dokumenterar allt, sms, meddelanden , brev.

    Han använde även dold mikrofon när hon blev tvingad till samtal för att få med när hon snackade skit om honom utan hörhåll för socialarbetaren samt hennes släktingar som hotade honom efteråt.

    Sen togs det upp i rätten där han vann.

    Du måste vara smart, hon kommer troligtvis kasta allt mot dig, misshandel av barn osv, stalking för att det inte kostar henne något att falskanklaga.

  • mannenmedstoooor

    Har sparat allt jag fått tag i , hon beskriver mig som onskefull men ändå har hon kvar diverse bilder på instagram där hon är väldigt lycklig , hatar man någon så tar man Väl bort sånt?

    Samt alla gånger jag varit bortrest kunde hon oxå åkt ifrån mig redan då men det har hon inte hon har alltid kommit efter mig pga saknad, nåt som jag kommer ta upp i tingsrätten kanske inte håller men nåt jag funderat på om jag skulle vara hon så skulle jag dragit om min kille var elak, o heller inte skaffa barn eller förlova sig

Svar på tråden Får ej träffa mitt barn