• Anonym (Stör mig)
    Tue 28 May 2019 15:36
    4754 visningar
    64 svar
    -12 +3
    64
    4754

    Alltså HUR kan man komma i mjukisbyxor till tentasalen?

    Hur kan man med och komma i mjukisbyxor till tentasalen? Jag fattar inte det. Varför ska man ha ?slappa? kläder bara för att det råkar vara en tenta? Tentan idag började kl 8.30 och jag såg flera (unga) studenter bära mjukisbyxor på sig...alltså varför? Mjukisbyxor har man på sig hemma och ingen annanstans. Hur tänker folk?? Jag tycker det är ett hån mot de seriösa studenterna.

  • Svar på tråden Alltså HUR kan man komma i mjukisbyxor till tentasalen?
  • Anonym (*)
    Tue 28 May 2019 15:38
    #1
    +6
    Anonym (Stör mig) skrev 2019-05-28 15:36:25 följande:

    Hur kan man med och komma i mjukisbyxor till tentasalen? Jag fattar inte det. Varför ska man ha ?slappa? kläder bara för att det råkar vara en tenta? Tentan idag började kl 8.30 och jag såg flera (unga) studenter bära mjukisbyxor på sig...alltså varför? Mjukisbyxor har man på sig hemma och ingen annanstans. Hur tänker folk?? Jag tycker det är ett hån mot de seriösa studenterna.


    De struntar nog i vad du tänker och tycker. Koncentrera dig på studierna istället, så kommer det att gå bra, ska du se.


  • Tue 28 May 2019 15:40
    #2
    +5

    Är ju perfekt skriva tenta i sköna mjukisbyxor :)

    Det finns klädkoder man bör respektera men just tentasalar har, och har aldrig haft, någon dresscode.

  • Anonym (Stör mig) Trådstartaren
    Tue 28 May 2019 15:41
    #3
    -5
    Anonym (*) skrev 2019-05-28 15:38:51 följande:

    De struntar nog i vad du tänker och tycker. Koncentrera dig på studierna istället, så kommer det att gå bra, ska du se.


    Det stör mig eftersom på ett universitet ska man bära seriösa kläder, liksom arbetslivet. Det är ok om man går i gymnasiet och har mjukisbyxor där, men nu är det universitet/arbetslivet vi pratar om.
  • Anonym (*)
    Tue 28 May 2019 15:42
    #4
    +3
    Anonym (Stör mig) skrev 2019-05-28 15:41:02 följande:
    Det stör mig eftersom på ett universitet ska man bära seriösa kläder, liksom arbetslivet. Det är ok om man går i gymnasiet och har mjukisbyxor där, men nu är det universitet/arbetslivet vi pratar om.
    Nej, det ska man inte. Man väljer själv vad man ska ha på sig i tentasalen. Det borde du veta om du läser på universitetet.
  • Tue 28 May 2019 15:43
    #5
    +2
    Anonym (Stör mig) skrev 2019-05-28 15:41:02 följande:

    Det stör mig eftersom på ett universitet ska man bära seriösa kläder, liksom arbetslivet. Det är ok om man går i gymnasiet och har mjukisbyxor där, men nu är det universitet/arbetslivet vi pratar om.


    Det finns ju väldigt seriösa arbetsplatser där man går omkring i mjukisbyxor hela långa dagarna. Sjukhus t.ex.
  • Anonym (Instä­mmer!!­!)
    Tue 28 May 2019 15:44
    #6
    -2
    Anonym (Stör mig) skrev 2019-05-28 15:36:25 följande:

    Hur kan man med och komma i mjukisbyxor till tentasalen? Jag fattar inte det. Varför ska man ha ?slappa? kläder bara för att det råkar vara en tenta? Tentan idag började kl 8.30 och jag såg flera (unga) studenter bära mjukisbyxor på sig...alltså varför? Mjukisbyxor har man på sig hemma och ingen annanstans. Hur tänker folk?? Jag tycker det är ett hån mot de seriösa studenterna.


    Håller med dig till fullo! Jag arbetar på universitetet. Är det varmare än 18 grader ute kommer till och med professorerna i shorts; ett plagg jag anser inte hör hemma i ett så seriöst sammanhang. Och studenterna bär mjukisbyxor och luvtröjor. Gräsligt.
  • Tue 28 May 2019 15:45
    #8
    Anonym (Stör mig) skrev 2019-05-28 15:41:02 följande:
    Det stör mig eftersom på ett universitet ska man bära seriösa kläder, liksom arbetslivet. Det är ok om man går i gymnasiet och har mjukisbyxor där, men nu är det universitet/arbetslivet vi pratar om.
    "seriösa kläder"? Vad innebär det egentligen? Har du varit på ett universitet?! Det här var mitt fadderi. Ser det ut som "seriösa kläder"?

    https://www.last.fm/music/Y-fadderiet/+images/5cad472b15f244efb8fff1815c1528dc
  • Tveksa­mt
    Tue 28 May 2019 15:45
    #9
    +5

    Att du stör dig på att andra har mjukisbyxor säger mer om dig än om dem som har det.
    Om du inte kan se personen för vad de kan och gör istället för vad de har på sig för kläder är det du som inte är mogen nog för universitetet/arbetslivet.

    Är läkaren mindre kompetent för att hen går till ica och handlar i mjukisbxor och trasig t-shirt?
    Är ingenjören mindre duktig på sitt jobb för att hen har strumpor i sandalerna?
    Är advokaten mindre kunnig för att hen har sin matlåda i en sliten coop-kasse och kommer med hoodie och shorts till jobbet istället för kostym och portfölj?

    Väx upp!


    Ett bra argument behöver ingen hög röst. Retar du upp dig på små saker är du väl helt enkelt inte större än så.
  • Tue 28 May 2019 15:45
    #10
    -1

    Jag håller med! Riktiga wt-fasoner.

  • Anonym (Stör mig) Trådstartaren
    Tue 28 May 2019 15:48
    #11
    -1
    Anonym (Instämmer!!!) skrev 2019-05-28 15:44:54 följande:

    Håller med dig till fullo! Jag arbetar på universitetet. Är det varmare än 18 grader ute kommer till och med professorerna i shorts; ett plagg jag anser inte hör hemma i ett så seriöst sammanhang. Och studenterna bär mjukisbyxor och luvtröjor. Gräsligt.


Svar på tråden Alltså HUR kan man komma i mjukisbyxor till tentasalen?