• stärkande

    Temperatur

    Jag har börjat använda natura cycles för att bli gravid. Tempen har varit precis som det ska vara. När jag hade ägglossning (äggviteflytning) sjönk tempen för att sedan öka rejält. Nu är det 8 dagar till BIM och idag sjönk tempen igen. Läste någonstans att om man är gravid så kan det hända för att sedan dagen efter öka igen. Vad jag har förstått ska tempen annars sjunka bara någon dag innan mens.Är det någon som har erfarenhet eller hur har det sett ut för er andra? Kan tillägga att hela menscyceln brukar vara ganska exakt som den "ska" enligt kalendern.

  • Svar på tråden Temperatur
  • stärkande
    Långbenopluto skrev 2019-05-29 12:44:42 följande:

    Ta ett g-test så slipper du fundera


    Självklart är det smidigast.

    Men jag vill ändå veta vad andra har för erfarenheter.
  • Hawk

    Åtta dagar till BIM är väl lite tidigt att testa förvisso men jag är ingen sån manisk testare så vad vet jag. Ska försöka dela min erfarenhet du efterfrågade istället. Vissa brukar ju tala om implantationsdip, när ägget fäster, men min erfarenhet är att det kan hända ändå, och att man kan vara gravid utan att få den. Som ett exempel bifogar jag en bild på min första mens efter första barnet. Till vänster om det röda en vanlig cykel, med en dipp ca fem dagar innan mens. Till höger en gravidgraf med tempdipp ungefär vid samma tidpunkt. Skillnaden är kanske att i gravidcykeln steg tempen direkt till ca 0,2 över det normala och höll sig där medan på vanliga cykeln var det en tillfällig topp. Så fortsätt tempa och se vad som händer, alla har ju lite olika kurvor dessutom så man får lära känna sin egen.

  • stärkande
    Hawk skrev 2019-05-29 16:36:11 följande:

    Åtta dagar till BIM är väl lite tidigt att testa förvisso men jag är ingen sån manisk testare så vad vet jag. Ska försöka dela min erfarenhet du efterfrågade istället. Vissa brukar ju tala om implantationsdip, när ägget fäster, men min erfarenhet är att det kan hända ändå, och att man kan vara gravid utan att få den. Som ett exempel bifogar jag en bild på min första mens efter första barnet. Till vänster om det röda en vanlig cykel, med en dipp ca fem dagar innan mens. Till höger en gravidgraf med tempdipp ungefär vid samma tidpunkt. Skillnaden är kanske att i gravidcykeln steg tempen direkt till ca 0,2 över det normala och höll sig där medan på vanliga cykeln var det en tillfällig topp. Så fortsätt tempa och se vad som händer, alla har ju lite olika kurvor dessutom så man får lära känna sin egen.


    Stort tack för svar:) Jag kände också att det är lite tidigt att testa. Intressant att se hur olika det kan vara för alla, och att se att allt verkar vara 'normalt' så man kan ju knappt aldrig veta hur det ska vara utan bara att vänta. Därför även intressant att se hur det varit för andra. Jag ska fortsätta tempa och se hur det fortsätter:)
Svar på tråden Temperatur