• SajMar

    Triangeldrama fast ennu fler

    Jag var tillsammans med en kille förra året i 2-3 månader. (Mitt första förhållande o ja va 14( nu e jag 15)) Jag va nykär i början, men mot slutet insåg jag att jag var mest kär i konceptet. Så jag gjorde slut. Efter några månader märkte jag att min bästa vän var nära honom också, (jag mitt ex och nåra fler va en gäng den sommaren nämligen så dom var vänner sedan innan) men jag märkte att dom blev väldigt nära och jag blev svartsjuk. Sedan blev dom tillsammans och jag blev skit arg i någon vecka. Men jag och min bästa vän hade en mogen relation och pratade om det, sedan kom jag över det och accepterade deras relation. Dom gjorde sedan slut efter 4 månader och samtidigt började jag prata med hennes ex. Jag märkte att jag blev väldigt glad av att prata med honom. Efter någon månad var jag och han med varandra och det slutade med att vi hånglade. Jag berättade detta för min bästa vän och hon blev såklart sårad, men sa att hon inte ville styra mitt liv. Jag kände mig ändå väldigt skyldig men jag gillade hennes ex och ville därför fortsätta vara med honom. Nästa helg var jag med honom igen och då tappade jag oskulden med honom. (Killen som min bästa vän också hade tappat oskulden med och hon hade varit otroligt förälskad i honom och inte riktigt kommit över än. Hon var kär i honom 1,5 år och dom var ?tillsammans? några månader efter att hon kommit ur friendzonen.) Jag känner mig fortfarande skyldig men jag vill fortfarande vara med honom. Men jag vet inte vad jag ska göra, jag tvivlar på att jag gillar honom men jag är fysiskt attraherad till honom och vill fortsätta, men jag vill fortfarande inte vara med min bästa väns ex, eftersom det känns fel. Är det fel av mig att gå efter hennes ex efter att hon varit tillsammans med mitt ex? Eller borde jag inte sjunka till hennes nivå eller va man ska säga?

    Kan ni snälla diskutera detta och säga vad ni hade gjort i min situation eller i deras situationer.


    Tankspridd 15 åring
  • Svar på tråden Triangeldrama fast ennu fler
  • Praktisk58
    SajMar skrev 2019-05-29 14:05:14 följande:

    Kan ni snälla diskutera detta och säga vad ni hade gjort i min situation eller i deras situationer.


    Klamydiatest
  • Griseknoen35

    Gå till ungdomsmottagningen och ordan p-piller (om du int redan har det) och använd alltid kondom. Den där killen verkar ju vara ganska aktiv och då finns risken att han kan ha dragit på sig något. Sedan är inte p-piller helt 100% säkra så alltid bra att ha en kondom som ett extra skydd mot graviditet också.

    Ang din vän och killen. Är du kär i honom och han i dig så kör på men var lite finkänsliga. Ni behöver inte hångla framför din vän eller gulligulla. Utan ta det lugnt så accepterar hon snart er relation. Men du måste acceptera om hon inte vill umgås med honom, se till att du umgås lite ensam med henne också och inte enbart är med honom så ska du se att det blir bra. Ett triangeldrama blir det bara om det inte sköts snyggt och ni inte visar hänsyn och respekt mot varandra.

Svar på tråden Triangeldrama fast ennu fler