• Jeanettte

    Vilka steg, flytta

    Om man skall flytta till en annan stad. Vilka steg bör man göra först. Har två barn. Men jag tänker mest, ska jag säga upp mitt nuvarande boende och söka villt till den stad jag vill flytta till? Eller söka och vänta med att säg upp mitt nuvarande boende tills jag får annat boende? Söka redan dagis plats nu? Jobb? Vet inte alls vilka steg jag ska ta de i...

    Mvh förvirrad tjej!!

  • Svar på tråden Vilka steg, flytta
  • Grande Rock

    Att säga upp sitt boende utan att ha nytt (oavsett stad) känns som en dum idé tycker jag, framförallt om man har barn att ta and om.

    Vad är syftet med att byta stad? Har du jobb där du bor nu skulle jag definitivt börja söka jobb på en nya orten och i takt med det börja kika på hur pass enkelt det är att få tag i boende och barnomsorg.


    Att tro är att inte veta
  • Jeanettte

    Jag vill flytta till den staden min syster och hennes barn bor i eftersom min dotter saknar och sörjer sin kusin som bor där något såpass så det känns inte rätt emot henne att bo kvar här när vi alla vill bo nära dem. Jag har jobb här jag bor nu fram tills sista augusti. Sommar vikariat.

  • Tow2Mater

    Man börjar väl med att hitta ett jobb. Sen barnomsorg och bostad - de kan du ju tillfälligt ordna privat bara du har en inkomst (jobb).

  • Thyr
    Petter och jag skrev 2019-05-31 08:54:46 följande:

    Steg ett är nytt jobb, sedan bostad och barnomsorg. Då tar du ditt ansvar som förälder.


    Håller med! Om det är långt mellan städerna så måste du ju få ett rimligt startdatum på det nya jobbet, så att du hinner fixa de andra delarna och inte måste pendla från bostaden i den nuvarande staden till jobbet i den nya.
Svar på tråden Vilka steg, flytta