• Wed 29 May 2019 23:18
    1976 visningar
    59 svar
    59
    1976

    Sonesson: De barnlösa singelmännen blir allt fler i Sverige

    Jag tycker att det är ett problem att unga pojkar misslyckas i skolan, ja. Det är dock inte bara feministerna som ska ta tag i detta, utan hela samhället. Trådens syfte verkar mest vara att anklaga feminister, inte diskutera sakfrågan, men vill du diskutera själva grundproblemet är jag öppet för det.

  • Thu 30 May 2019 10:37
    #17
    VanillaIca skrev 2019-05-30 07:54:06 följande:

    Läste ni artikeln INNAN ni kommenterade? Samtliga går i försvarsställning utan att ge intryck av att ens ha läst artikeln. Det är uppenbarligen inget feminister vill diskutera precis som sägs i stycket:

    "De flesta människor vill leva i parförhållanden och bli föräldrar. Det gäller även män. Ofrivillig barnlöshet är en sorg för de flesta som drabbas. Vilka blir konsekvenserna när de barnlösa singelmännen blir fler i Sverige?  Detta problem borde sysselsätta landets nya Jämställdhetsmyndighet i Angered, snarare än att "menscertifiera? arbetsplatser. De barnlösa männen är en brännande fråga som behöver debatteras utan skygglappar i ett samhälle som har ambitionen att vara ett av världens mest jämställda länder. Det är obegripligt att så många feminister fortfarande vänder bort blicken. "

    Det är 80% kvinnor på forumet och en handfull gör lite tafatta försök att "försvara" feminismen. Samma artikel på Flashback får förmodligen mer reaktioner eftersom det är män som drabbas.


    Jag läste artikeln. Vill du eller ts diskutera innehållet i artikeln gör jag det gärna. Problemet är väl att ts verkar mer intresserad av att attackera feminister för att de inte gjort något åt pojkars utanförskap än att göra något åt pojkars utanförskap.

    Men vill du diskutera sakfrågan? Vad tycker du bör göras?
Svar på tråden Sonesson: De barnlösa singelmännen blir allt fler i Sverige