• Aurora Borrealis

    Flicknamn Aniara

    Kan man döpa en flicka till Aniara? Hur tycker ni att namnet låter? Vad tycker ni och varför? Accosseasioner - hur föreställer ni er att barnet ser ut, vilka är föräldrarna, flickans personlighet etc?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Flicknamn Aniara
  • Kusinen

    Det är ett vackert ord, men för tragiskt att välja som barnnamn enligt mig. Det kommer som jag förstår från ett ord som betyder ungefär bedrövad.

  • Vännen

    Jag hade inte själv valt det namnet. Det är inte fint men inte heller fult. Hade ett barn i mina barns ålder hetat så så hade jag bra tänkt - jaha. 

    Såg nu också att det var namnet på en bok av Harry Martinsson, gäller väl att man verkligen gillar den om man ska döpa sitt barn efter den.

  • Dr Snuggles
    idisslaren skrev 2019-06-22 08:44:17 följande:

    För nära anala ????


    Anala är inget ord.
  • Båten

    Namnet är bara "jaha" för min del men jag gillar namn som Elsa, Sofia osv. När jag läser namnet så tänker jag brunhårig flicka. Det viktigaste är ju att du och din partner gillar namnet.

  • Aurora Borrealis

    Tack för svar alla! Jag tycker namnet låter jättevackert men det har väldigt negativ betydelse och jag har inte hört någon annan gilla det så jag undrade bara här inne. Det blev nerröstat även här så jag ger upp det namnet Tackar för svar.

  • Aurora Borrealis

    Tack för svar alla! Jag tycker namnet låter jättevackert men det har väldigt negativ betydelse och jag har inte hört någon annan gilla det så jag undrade bara här inne. Det blev nerröstat även här så jag ger upp det namnet Tackar för svar.

Svar på tråden Flicknamn Aniara