• Wed 29 May 2019 20:56
    738 visningar
    7 svar
    7
    738

    Vart ska vi åka? Charterresa!

    Tittar lite på resor men vet inte riktigt vart vi vill åka och tar gärna emot tips!

    Vi är 2 vuxna med två döttrar på 7 och 10 år.

    Letar charter till soligt och varmt ställe i sommar. Max 5 timmars flygtid.

    Gärna hotell med stora, fina och roliga pooler.

    Nära till barnvänlig sandstrand.

    Trevligt om det är gångavstånd till restauranger och shopping,men det räcker att det är enkelt att ta buss dit.

    Gärna att det finns lite sevärdheter och utflyktsmål då vi inte vill sola och bada precis varje stund på semestern.

    Barnklubb som passar båda barnen är också ganska nödvändigt!

    Vi har åkt till Sunwing kallithea på Rhodos i tre år men skulle nog vilja se något nytt i år även om vi fullständigt älskar Kallithea!

    Någon som kan tipsa?

  • Svar på tråden Vart ska vi åka? Charterresa!
  • Sveden­borg
    Wed 29 May 2019 21:47
    #1

    Jag föreslår Burma.

  • Wed 29 May 2019 21:59
    #2

    Alcudia på Mallorca. Superfint. Nära till bad och shopping. Sen kan man utforska ön med buss till palma eller hyra bil och åka någon annan stanns.

  • Thu 30 May 2019 13:38
    #3

    Blir ju tyvärr ganska omöjligt att hinna dit på 5 timmar!


    Svedenborg skrev 2019-05-29 21:47:03 följande:

    Jag föreslår Burma.


  • Thu 30 May 2019 13:40
    #4

    Alcudia är mysigt, har varit där en gång. Dock skulle vi gärna vilja bo på Sunwing Alcudia isåfall men poolerna där ska väl inte vara så roliga vad jag läst mig till.


    Ruter skrev 2019-05-29 21:59:29 följande:

    Alcudia på Mallorca. Superfint. Nära till bad och shopping. Sen kan man utforska ön med buss till palma eller hyra bil och åka någon annan stanns.


  • Thu 30 May 2019 13:45
    #5

    Alanya, Turkiet är mitt förslag. Har varit där många gånger.

    Välj mellan Kleopatrastranden som inte är långgrunt och Östra stranden som är det.

    Finns otaliga hotell att välja på och det brukar ligga bra i pris jämfört med andra destinationer vid Medelhavets kust. Plus att det är billigt att vara där.

  • Thu 30 May 2019 15:04
    #6

    Detta hotell bodde vi på typ 5 min promenad till stranden i en 4årings gångtempo. Jätte lugnt och fint till skillnad från vad det var på sunving hade vänner som var på det hotellet samtidigt som oss så var dit och lekte på lekplatsen några gånger med dom. Behöver ha kortet för att komma in vilket gjorde att inga obehöriga kom in ?

    www.ving.se/boka-resa-hotell&QueryDepID=2788&QueryCtryID=65&QueryResID=169&QueryDepDate=20190709&QueryUnits=1&QueryAges=42%2C42&QueryDur=8&mucd=vs&ItemId=81421&HotelId=81421&RoomKey=vits%7CCgJWUxIDUE1JGgRaQUZJIgZBMjJTVUk&selectedTransport=vits%7CCgJWUxIDQVJOGgNQTUkgCCoECMyaAjICMjI6AUU&HotelKey=vits%7CCgJWUxIDUE1JGgRaQUZJIgZBMjJTVUkqBAjMmgIyBAjamgI&price=22650&DestinationCode=PMI&SelectedFlightClass=


    saris78 skrev 2019-05-30 13:40:40 följande:

    Alcudia är mysigt, har varit där en gång. Dock skulle vi gärna vilja bo på Sunwing Alcudia isåfall men poolerna där ska väl inte vara så roliga vad jag läst mig till.


  • Fri 28 Jun 2019 15:36
    #7

    Kika på Menorca! Mycket lugnare än Mallorca! Det är som Mallorca fast färre turister och lite lugnare tempo. TUI säljer resor dit, och jag kan även rekommendera samhället Cala´n Bosch. Där finns restauranger, hotell och en härlig strand. Därifrån går det ypperligt att utforska ön medelst hyrbil Cool

Svar på tråden Vart ska vi åka? Charterresa!