• Wed 29 May 2019 22:56
    154 visningar
    4 svar
    4
    154

    Hopp till er med bruna flytningar

    Vill bara dela med mig av mina erfarenheter av bruna flytningar under graviditet eftersom jag själv googlade på allt när jag hade det. Jag hade rikliga bruna flytningar från v.7 till v.20

    De kom och gick och Ibland kom det stora svarta klumpar och jag trodde det var kört. Men vid varje UL såg allt bra ut. Ingen kunde säga varför jag blödde.

    Nu har jag en underbar son på 4 månader :)

    Vet att det är många som googlar detta och jag vill bara ge er hopp om att det kan gå bra ändå!

  • Svar på tråden Hopp till er med bruna flytningar
  • Sat 8 Jun 2019 16:58
    #1
    +1

    Så har de varit med min graviditet nu också. Man sökte så mycket ocu många påstod missfall och allt.

    Men varje gång jag åkt in med mina flytningar så har bebis levt. Senast förra vecka på kub.

    Ingen vet heller varför jag blödit men allt har stått rätt till.

    Så ville även skriva här till folk som söker massa att jag med varit med och bebis lever fortf i magen :)

  • Sat 8 Jun 2019 23:41
    #2
    +1

    Jag vill också ge hopp med att skriva detta: jag hade en mycket kraftig blödning i v.12 cirka, jag var helt säker på MF. Därför blev jag jätteförvånad o glad när jag på UL fick se en lite där inne. Killen är snart 8 år idag :)

    Den här gången, tredje graviditeten, har det kommit lite rosa hela tiden. Men det gick över i v. 12. Barnmorskan sa att det är vanligt- hon hade så med alla hennes fyra barn :)

    Så, det behöver inte betyda det värsta! Det kan va det bästa!

  • Sat 8 Jun 2019 23:54
    #3

    En väninna till mig upplevde samma sak och hade dessutom rikliga blödningar, men på ultraljud i vecka 13 konstaterades en frisk och fin liten bebis. 

  • Thu 13 Jun 2019 20:38
    #4

    jag hade bruna flytningar från en vecka innan beräknad mens till ca v 15, det tog ett par dagar innan jag fattade att jag var gravid och tog ett test, jag trodde ju såklart att mensen var på ingång hela tiden med tanke på flytningarna, men icke. Allt gick bra. mitt tips är att inte läsa för mycket och speciellt inte här på famljeliv. Kroppen klarar det ibland och ibland inte.

Svar på tråden Hopp till er med bruna flytningar