• Thu 30 May 2019 18:18
    439 visningar
    13 svar
    13
    439

    Sambo besviken och ointresserad

    Hej

    Idag fick vi reda på att vi ska få en liten flicka. Jag blev jätte glad och lättad över att höra och se att allt är bra med henne. Min sambo blev besviken för han ville ha en pojke..
    Han har även sagt att han inte bryr sig så mycket om graviditeten och att man ska inte ta ut något i förskott. Igår när jag frågade honom om han var spänd inför idag så sa han "Nej. Jag vill bara inte ha ett korkat barn"

    Jag älskar honom och det är han som har pratat om barn i alla år vi varit tillsammans så det kändes som det var dags nu.

    Är det någon som varit i liknande situation och vet hur jag ska tackla detta? Jag blir ledsen på hur han beter sig...

  • Svar på tråden Sambo besviken och ointresserad
  • Thu 30 May 2019 18:25
    #1
    +1

    Han låter verkligen som ett kap ts. Vilken toppenpappa du hittat till barnet. Han låter underbar(OBS ironi)

  • Anonym (Gucko­sko)
    Thu 30 May 2019 18:27
    #2

    Hur fick ni reda på det?
    Hände det något som föranledde ett ultraljud?

  • Anonym (H)
    Thu 30 May 2019 18:29
    #3

    Brukar vara kvinnor som bryter ihop om det inte blir en dotter. Men det finns kulturer också som anser det speciellt lyckat om första barnet är en pojke. Är han från en sådan kultur?

    Annats tycker jag det är märkligt att, när man planerar barn, att man inte försäkrar sig om att varken partnern eller en själv bryr sig om kön utan är glada vilket som.

  • Thu 30 May 2019 18:34
    #4
    Anonym (H) skrev 2019-05-30 18:29:45 följande:

    Brukar vara kvinnor som bryter ihop om det inte blir en dotter. Men det finns kulturer också som anser det speciellt lyckat om första barnet är en pojke. Är han från en sådan kultur?

    Annats tycker jag det är märkligt att, när man planerar barn, att man inte försäkrar sig om att varken partnern eller en själv bryr sig om kön utan är glada vilket som.


    Nej vi är båda svenska så vi har ingen sådan kultur.
    Det är väl klart man har sina preferenser, jag hoppades på en flicka men hade blivit glad för en pojke med. Men jag hade inte räknat med att han skulle bli besviken då han inte sagt något innan. Jag hoppas att han ska vänja sig
  • Thu 30 May 2019 18:43
    #5

    Han kommer säkert nomineras till årets pappa!

  • Anonym (l)
    Thu 30 May 2019 19:29
    #6
    viseversa skrev 2019-05-30 18:25:22 följande:

    Han låter verkligen som ett kap ts. Vilken toppenpappa du hittat till barnet. Han låter underbar(OBS ironi)


    Varför skriver du så? uppenbarligen något som TS tycker är jobbigt. dina ord hjälper inte....
  • Pentra
    Thu 30 May 2019 19:51
    #7

    TS, hur kommer det sig att din sambo och du vill ha barn tillsammans när han tycker att du är korkad? Han förtjänar inte din kärlek. ... Med vänlig hälsning, Pentra

  • Anonym (Hejsa­n)
    Thu 30 May 2019 20:24
    #8
    Pentra skrev 2019-05-30 19:51:10 följande:

    TS, hur kommer det sig att din sambo och du vill ha barn tillsammans när han tycker att du är korkad? Han förtjänar inte din kärlek. ... Med vänlig hälsning, Pentra


    TS man har inte sagt att TS är korkad, han sa att han inte vill ha ett korkat barn.

    TS - jag tror att din man är lite i en chock kanske.

    Precis som någon annan skrev så är det ibland de blivande mammorna som kan bli knäckta och upprörda över att de tillexempel väntar en pojke och inte en tjej.

    Det kan ligga mycket dittan och dattan bakom hans reaktion men en tanke skulle kunna vara att en nybliven första gångs pappa kan relatera till en pojk och kanske vet hur man kan uppfostra och vara med en liten pojk medan det kan vara främmande med en liten flicka. Och att det kanske skrämmer honom att hans lilla flicka ska bli en tonårstjej?

    Min storebror fick en flicka och han var nervös innan hon kom till världen för innan min bror träffar sin fru låg han runt med många och var väl inte direkt en gentleman och han blev rädd att hans lilla dotter en dag kommer bli sviken och dumpad etc. Men när han sen fick henne och han höll henne så släppte allt och han är en sådan fin pappa och bekväm i son roll som pappa åt en flicka .

    Det kommer bli bra TS. All lycka till er
  • Thu 30 May 2019 21:54
    #9
    Anonym (l) skrev 2019-05-30 19:29:09 följande:
    Varför skriver du så? uppenbarligen något som TS tycker är jobbigt. dina ord hjälper inte....
    För att det är sant. Kanske svider men så är det. Hade detta varit min man hade jag inte levt med honom mera efter dessa uttalanden.
  • Anonym (Dede)
    Thu 30 May 2019 22:12
    #10

    Exakt detta beteende läser vi om nästan dagligen, fast då är det ovilliga blivande mammor som är i chock över att det är djävulen själv (alltså en pojke) som ligger i hennes mage...

    Jag hoppas och tror att det kommer bli bättre när ert barn är född!

  • Pentra
    Fri 31 May 2019 11:42
    #11
    Anonym (Hejsan) skrev 2019-05-30 20:24:03 följande:
    TS man har inte sagt att TS är korkad, han sa att han inte vill ha ett korkat barn.

    Ja, och just iom. att han sa precis så, så säger han i detsamma, rakt ut, att TS är korkad, vilket är väldigt oförskämt, nedtryckande, sårande och nervärderande, eftersom intelligensen sitter i, och följer med, X-kromosomen! ... Med vänlig hälsning, Pentra
  • Anonym (Hejsa­n)
    Fri 31 May 2019 14:36
    #12
    Pentra skrev 2019-05-31 11:42:40 följande:

    Ja, och just iom. att han sa precis så, så säger han i detsamma, rakt ut, att TS är korkad, vilket är väldigt oförskämt, nedtryckande, sårande och nervärderande, eftersom intelligensen sitter i, och följer med, X-kromosomen! ... Med vänlig hälsning, Pentra


    Nu gör du verkligen en höna av en fjäder.

    Det är du som förvränger det hennes man sa.

    Lägg inte ord i någon annans mun
  • Sat 1 Jun 2019 16:37
    #13

    Jag tycker du ska berätta för din man hur du känner. Att ni/ han pratat om detta länge och att du blir ledsen över hur han säger och agerar. Kön är inget man får välja, ett barn är ett barn oavsett och man "borde" älska dem lika mycket oavsett kön. Kram :) <3

Svar på tråden Sambo besviken och ointresserad