• raffekonken

    Varför är humorbefriade kvinnor gångbara på relationsmarknaden?

    Män förväntas ha humor. Varför har inte kvinnor det kravet på sig?

    Trätorra surkärringar kan knulla nya karlar varje helg tills de dör bara de inte ser ut som sju svåra år.


    Män förväntas vara självsäkra. Varför har inte kvinnor det kravet på sig?

    Osäkra, blyga, fega kvinnor är högvilt bland männen som gärna vill vara den beskyddande gentlemannen.

    Män förväntas ha en utvecklad och intressant personlighet. Varför har inte kvinnor det kravet på sig?

    Klent begåvade, oallmänbildade kvinnor som pratar mode, handväskor, relationer och allmänt skvaller sitter män tålmodigt och lyssnar spelat intresserade av i hopp om att det skall ge utdelning senare.

  • Svar på tråden Varför är humorbefriade kvinnor gångbara på relationsmarknaden?
  • Anonym (V)

    Svaret är väl att det säger mest om de desperata männen.

  • Anonym (Rappkäft)

    Många män blir nervösa av roliga brudar. Jag har varit rolig så länge jag kan minnas. Var ful som liten, så jag utvecklade väl klassens clown-beteendet redan tidigt eftersom jag inte kunde konkurrera med klassens söta flickor. Och så har jag väldigt lätt att se det roliga i olika situationer, och har dessutom en stor förkärlek för ordvitsar. Och det jag märker är att killar som är vana vid att vara i centrum blir HELT ställda när de träffar mig. Vissa försöker sig på lite munhuggande, men det blir nästan genast aggressivt. De killar som uppskattar mig är de som vanligtvis står lite i skuggan av en alfahanne, dvs är kompisar med en sån och i hela sitt liv har sett honom få alla brudarna. Jag tror de känner igen sig i mig, jag påminner lite om deras alfahannekompis men är kvinna. I hela mitt liv är det såna killar som har visat intresse.

    Jag har en två år äldre syster som är mer klassiskt tjejig. Snäll, men inte alls rolig. Snarare otroligt tråkig men som sagt snäll och gullig. Vi är väldigt lika varandra utseendemässigt, men hon har ALLTID fått ihop det med alfakillen medan jag har fått nöja mig med hans lite töntigare kompis. Vi har haft askul och garvat läppen av oss medan syrran och alfan har suttit och glott varann djupt i ögonen. I alla år har jag trott att det har berott på att jag är yngst, men jag börjar mer och mer luta åt att det är det här med humor/rapphet som är grejen.

  • Anonym (ovanlig)
    Anonym (Rappkäft) skrev 2019-05-31 21:02:04 följande:

    Många män blir nervösa av roliga brudar. Jag har varit rolig så länge jag kan minnas. Var ful som liten, så jag utvecklade väl klassens clown-beteendet redan tidigt eftersom jag inte kunde konkurrera med klassens söta flickor. Och så har jag väldigt lätt att se det roliga i olika situationer, och har dessutom en stor förkärlek för ordvitsar. Och det jag märker är att killar som är vana vid att vara i centrum blir HELT ställda när de träffar mig. Vissa försöker sig på lite munhuggande, men det blir nästan genast aggressivt. De killar som uppskattar mig är de som vanligtvis står lite i skuggan av en alfahanne, dvs är kompisar med en sån och i hela sitt liv har sett honom få alla brudarna. Jag tror de känner igen sig i mig, jag påminner lite om deras alfahannekompis men är kvinna. I hela mitt liv är det såna killar som har visat intresse.

    Jag har en två år äldre syster som är mer klassiskt tjejig. Snäll, men inte alls rolig. Snarare otroligt tråkig men som sagt snäll och gullig. Vi är väldigt lika varandra utseendemässigt, men hon har ALLTID fått ihop det med alfakillen medan jag har fått nöja mig med hans lite töntigare kompis. Vi har haft askul och garvat läppen av oss medan syrran och alfan har suttit och glott varann djupt i ögonen. I alla år har jag trott att det har berott på att jag är yngst, men jag börjar mer och mer luta åt att det är det här med humor/rapphet som är grejen.


    en på miljonen...
  • Anonym (ovanlig)
    Anonym (V) skrev 2019-05-31 20:47:47 följande:

    Svaret är väl att det säger mest om de desperata männen.


    Varför är bara männen desperata?
  • Anonym (V)
    Anonym (ovanlig) skrev 2019-05-31 21:42:42 följande:

    Varför är bara männen desperata?


    Fråga männen.
  • Anonym (Utmanadigsjälv)
    raffekonken skrev 2019-05-31 20:41:59 följande:

    Män förväntas ha humor. Varför har inte kvinnor det kravet på sig?

    Trätorra surkärringar kan knulla nya karlar varje helg tills de dör bara de inte ser ut som sju svåra år.


    Män förväntas vara självsäkra. Varför har inte kvinnor det kravet på sig?

    Osäkra, blyga, fega kvinnor är högvilt bland männen som gärna vill vara den beskyddande gentlemannen.

    Män förväntas ha en utvecklad och intressant personlighet. Varför har inte kvinnor det kravet på sig?

    Klent begåvade, oallmänbildade kvinnor som pratar mode, handväskor, relationer och allmänt skvaller sitter män tålmodigt och lyssnar spelat intresserade av i hopp om att det skall ge utdelning senare.


    Här mina damer och herrar är ett praktexempel på en sexuellt frustrerad och osäker man.


    Mannen! Min erfarenhet är att inget av det där spelar någon roll så länge du hittat dig själv och accepterar vem du är. Kvinnor är inte så trångsynta som du tror men dom känner av vibbarna du sänder ut. 


    Jag har inte ett dugg humor. Kan föra mig i normala samtal men gillar inte småprat för fem öre. Då är jag hellre tyst. Har inga som helst problem med tjejerna. Är dessutom ganska average till utseendet men väldigt trygg i mig själv. 


    Du behöver gå igenom svåra tider och utmaningar som är påfrestande för att bygga självkänsla och lära känna dig själv. Tror du behöver lämna din comfortzone.

  • Tecum

    Kvinnor kan var hur tråkiga, humorlösa, töntiga och obegåvade som helst och ändå få en man så länge som han ser en chans att komma innanför trosorna på henne. Vissa kvinnor har bara en tillgång men den väger upp det mesta.
    Men om de vill hitta en partner för långvarig relation får de skärpa till sig lite. 

  • Anonym (ovanlig)
    Anonym (Utmanadigsjälv) skrev 2019-05-31 22:16:00 följande:

    Här mina damer och herrar är ett praktexempel på en sexuellt frustrerad och osäker man.


    Mannen! Min erfarenhet är att inget av det där spelar någon roll så länge du hittat dig själv och accepterar vem du är. Kvinnor är inte så trångsynta som du tror men dom känner av vibbarna du sänder ut. 


    Jag har inte ett dugg humor. Kan föra mig i normala samtal men gillar inte småprat för fem öre. Då är jag hellre tyst. Har inga som helst problem med tjejerna. Är dessutom ganska average till utseendet men väldigt trygg i mig själv. 


    Du behöver gå igenom svåra tider och utmaningar som är påfrestande för att bygga självkänsla och lära känna dig själv. Tror du behöver lämna din comfortzone.


    Ett halvtaffligt försök till smädelse... nice try ;) 


    Är inne på mitt andra långa äktenskap och har varit gift sedan 1994. Sexet går upp och ner precis som hos alla andra par men det är inte många gånger i månaden vi låter varandra somna ifred ;)

    Brukar uppskattas av både kvinnor och män då jag gärna bjuder på mig själv, vilket kvinnor tyvärr sällan gör vilket är synd. 


    Uppfyller kravet många kvinnor har att mannen skall vara lång då jag dessutom är 190 cm med en matchvikt på 90 kg och matchande utrustning.  


    Läser bara vilka önskemål/krav kvinnor har på män och funderar på varför männen ställer så låga krav på kvinnorna på de här punkterna?


    Männen verkar tyvärr vara helt utseendefixerade och då missar man många underbara kvinnor som är hur kul som helst att umgås med. 

  • Anonym (ovanlig)
    Anonym (V) skrev 2019-05-31 22:07:08 följande:
    Fråga männen.
    Är själv man och sitter inne med svaret ;)
  • Anonym (Utmanadigsjälv)
    Anonym (ovanlig) skrev 2019-05-31 22:43:33 följande:

    Ett halvtaffligt försök till smädelse... nice try ;) 


    Ja, det bevisar väl att jag inte är någon hejare med orden. 
  • Anonym (ovanlig)
    Anonym (Utmanadigsjälv) skrev 2019-05-31 22:51:22 följande:
    Ja, det bevisar väl att jag inte är någon hejare med orden. 

    I Sverige (särskilt norrut) gäller som bekant "Tala är silver, tiga är guld."


     

  • Anonym (Bättre fly)

    Var är alla jämställdhetstörstande medlemmar på forumet när det är män som missgynnas?

    Tråden är ett tydligt exempel på att feminister ljuger när de påstår sig företräda BÅDA könen.

  • Anonym (V)
    Anonym (Bättre fly) skrev 2019-06-01 10:28:42 följande:

    Var är alla jämställdhetstörstande medlemmar på forumet när det är män som missgynnas?

    Tråden är ett tydligt exempel på att feminister ljuger när de påstår sig företräda BÅDA könen.


    I vilka trådar ger du stöd till kvinnor som utsatts för sexuella övergrepp? Inga?

    Ok, då vet vi.
  • Anonym (Sara)

    För att folk har olika humor.

    För att folk uppskattar olika saker.

    Om det verkligen stämmer att män i mindre utsträckning än kvinnor uppskattar humor hos sin partner lär det ju bero på att fler kvinnor än män tycker att det är en viktig egenskap hos en person som man har en nära relation med. Det skulle också kunna bero på att man uppfattar frågeställningen olika och lägger olika saker i vad " ha humor" betyder. Även om fler kvinnor än män i en enkätundersöknjng eller liknande har svarat att humor är viktigt så behöver det ju inte innebära att det faktiskt är så i praktiken. Det nån definierar som humor kan nån annan definiera som glad och trevlig osv.

    Finns det seriös forskning/undersökning som kommit fram till att större andel kvinnor än män värderar humor högt hos en framtida partner?

  • Anonym (Sara)
    Anonym (Bättre fly) skrev 2019-06-01 10:28:42 följande:

    Var är alla jämställdhetstörstande medlemmar på forumet när det är män som missgynnas?

    Tråden är ett tydligt exempel på att feminister ljuger när de påstår sig företräda BÅDA könen.


    Missgynnas män av detta? Det är väl positivt att bli uppskattad för sin humor?

    Eller menar du att män utan humor blir missgynnade? Så är det ju för både män och kvinnor att vissa män och kvinnor är mer populära än andra. Om andra kvinnor anses mer intressanta än jag för att de är yngre, sötare, intressantare, smaratre eller vad det nu kan vara - är kvinnor som grupp missgynnade då?
  • Anonym (pelle)
    Anonym (Sara) skrev 2019-06-01 12:35:15 följande:

    För att folk har olika humor.

    För att folk uppskattar olika saker.

    Om det verkligen stämmer att män i mindre utsträckning än kvinnor uppskattar humor hos sin partner lär det ju bero på att fler kvinnor än män tycker att det är en viktig egenskap hos en person som man har en nära relation med. Det skulle också kunna bero på att man uppfattar frågeställningen olika och lägger olika saker i vad " ha humor" betyder. Även om fler kvinnor än män i en enkätundersöknjng eller liknande har svarat att humor är viktigt så behöver det ju inte innebära att det faktiskt är så i praktiken. Det nån definierar som humor kan nån annan definiera som glad och trevlig osv.

    Finns det seriös forskning/undersökning som kommit fram till att större andel kvinnor än män värderar humor högt hos en framtida partner?


     Är glad att jag är lite ovanlig i detta avseende. Vi män som sätter intelligent humor framför gullig, söt o.s.v är relativt få. Alla är ju olika, men jag kan för mitt liv inte fatta hur man kan stå ut med tråkiga perfektionister som tillåts köra med sina stackars hunsade män. Men men...själv har jag löjligt kul under tiden...
  • Anonym (Juni)

    Herregud.... Alla är olika och alla har olika smak. Vissa kanske uppskattar lugnare människor och inte alltid de som hörs och syns mest, oavsett om de är kvinnor eller män.

    Man har olika humor, olika smak vad gäller utseende och olika tempo i livet.

    Själv hatar jag att resa och vill helst vara hemma och ta det lugnt.

    Om någon tycker att jag är tråkig pga det så får de väl tycka det, bryr mig inte.

    Vet att det finns personer som liksom jag uppskattar lugn och ro, och dessa människor trivs jag bäst med. Kaka söker maka, lika barn leka bäst. Varför är du upprörd pga det?

  • Anonym (Hyckleri)
    Anonym (Sara) skrev 2019-06-01 12:39:18 följande:
    Missgynnas män av detta? Det är väl positivt att bli uppskattad för sin humor?

    Eller menar du att män utan humor blir missgynnade? Så är det ju för både män och kvinnor att vissa män och kvinnor är mer populära än andra. Om andra kvinnor anses mer intressanta än jag för att de är yngre, sötare, intressantare, smaratre eller vad det nu kan vara - är kvinnor som grupp missgynnade då?

    Självklart missgynnas män av att ha krav på sig som kvinnor slipper.

    Ett mycket vanligt önskemål/krav är att män skall vara långa eftersom kvinnan inte vill känna sig större än mannen. Kvinnor förväntas vara smala men det går ju göra något åt.

    Män förväntas ha en medelstor eller gärna över medelstor kuk och det går ju inte att göra något åt för de som haft otur i genlotteriet.

    Storleken på kvinnans bröst kan man fixa. Även storlek på övriga kroppsdelar såsom slida, rumpa, mage etc...

    I och med jämställdheten blir det ännu svårare för männen att kompensera för sina tillkortakommanden i och med att PMS (pengar, makt och status) devalveras när kvinnor tjänar lika mycket eller mer än männen och har samma möjligheter till makt och status.

    Kvinnornas krav är oförändrade men männens möjligheter att leva upp till dem försämras.
  • Anonym (CIF)
    Anonym (Bättre fly) skrev 2019-06-01 10:28:42 följande:

    Var är alla jämställdhetstörstande medlemmar på forumet när det är män som missgynnas?

    Tråden är ett tydligt exempel på att feminister ljuger när de påstår sig företräda BÅDA könen.


    Trådstartaren förolämpar ju kvinnor i sitt ursprungsinlägg, vilket är en del av problemet. Många desperata män med (antar jag) låg självkänsla som inte får ligga brukar vara rätt duktiga på att vräka ur sig kvinnohatande begrepp i tid och otid. Jag är feminist och försöker belysa problematik som rör män och saker som kan förbättras för män men det finns en gräns; Jag hjälper inte män som utsätter mig för hat och hån. Och framför allt; jag ligger inte med dom. 
Svar på tråden Varför är humorbefriade kvinnor gångbara på relationsmarknaden?