• Isis

    Tillbaka till tidigare uppställning på Texas TI-82?

    Förmodligen inte rätt ställe att fråga, men nåja..

    Kan jag på något vis få tillbaka en tidigare uppställning med värden och allt på en Texas TI-82? Ibland blir svaret fel för att man missat någon siffra i en oändligt lång beräkning och då är det drygt att behöva knappa in allt igen. Vore skönt att kunna ta fram allt snabbt och korrigera felet.

    Möjligt?

  • Svar på tråden Tillbaka till tidigare uppställning på Texas TI-82?
  • snedtak

    Nu var det ett tag sen jag använde en TI-82, men jag är helt säker på att det går. Funkar det att bara bläddra uppåt med uppåtpilen?

  • Isis
    snedtak skrev 2019-06-03 19:08:04 följande:

    Nu var det ett tag sen jag använde en TI-82, men jag är helt säker på att det går. Funkar det att bara bläddra uppåt med uppåtpilen?


    Eh.. nej. Det har jag förstås testat. ;)
  • nnnnnnnn

    2nd ENTER

    Dvs tryck först på 2nd
    och sedan på "lika med"-knappen ENTER

    Då kan du backa många steg, bara fortsätt att trycka 2nd ENTER så många gånger du behöver.
    När det gamla inmatade kommer fram så kan du använda pilarna och gå in och ändra, sudda med DEL (delete) eller skriva in mer med INS (insert).

    Det är en av de mest underskattade funktionerna (2nd ENTER) förutom att kunna flytta ner föregående svar genom att trycka på ANS (answer) genom att använda 2ND (-) dvs negativa minus som är bredvid enter

    Läs gärna ovanför knapparna!

  • snedtak
    Isis skrev 2019-06-03 19:26:31 följande:
    Eh.. nej. Det har jag förstås testat. ;)

    Sorry :)

    Såhär säger manualen.Hjälper det?


    http://www.laromedia.se/pdf/TI-82STATSBook_SV.pdf

    Använda ENTRY (senaste inmatning)
    När du trycker på [ENTER] i grundfönstret för att beräkna ett uttryck eller utföra en instruktion sparas uttrycket eller instruktionen i ett särskilt minne som kallas ENTRY (senaste inmatning). Det som sparats i ENTRYminnet finns kvar även när TI-82 STATS stängts av. Innehållet i ENTRY-minnet kan hämtas genom att trycka på [2nd] [ENTRY]. Den senaste inmatningen infogas då vid markören och kan redigeras eller utföras. I grundfönstret eller i en editor byts aktuell rad ut mot den senaste inmatningen

Svar på tråden Tillbaka till tidigare uppställning på Texas TI-82?