• Anonym (Kaffedraken)

    Gröna Lund?

    Hej!

    Ska till Gröna Lund nu i sommar, tänkte höra IM det finns någon som varit där med en 1,5 åring (ca)? Och då kunnat åka något?

    Står bl.a. att man kan åka nyckelpigan och tekopparna, klarar de det när de är så små?

    Har större barn också vilka ju är de som längtar efter att åka till Gröna Lund, annars hade jag inte åkt dit med minsta.

  • Svar på tråden Gröna Lund?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Det finns inte mycket för så små barn på grönan men det finns absolut nånting dom klarar nog alla karuseller sålänge dom är tillräckligt långa men de är såklart upp till dig som förälder om du tror att ditt barn skulle uppskatta karusellerna eller kanske bli skrämd :) har själv sett flera små barn där förut så de går nog bra.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Det finns inte mycket för så små barn på grönan men det finns absolut nånting dom klarar nog alla karuseller sålänge dom är tillräckligt långa men de är såklart upp till dig som förälder om du tror att ditt barn skulle uppskatta karusellerna eller kanske bli skrämd :) har själv sett flera små barn där förut så de går nog bra.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Halva parken är "barndel" med barnkaruseller och diverse spel och lotter. Resterande halva är extrem för modigare och större barn/ungdomar.

    På lilla delen finns pariserhjul, Flygande elefanter, 2 berg och dalbanor, veteranbilar, minifrittfall, snurrande kaffekoppar och Pettson och Findus hus. Din 1,5 åring kan ha roligt här men den andra delen av parken är inte direkt barnvänlig.

    // f.d. Gröna lund arbetare

  • Anonym (Kaffedraken)
    Esofe skrev 2019-06-01 16:19:44 följande:

    Halva parken är "barndel" med barnkaruseller och diverse spel och lotter. Resterande halva är extrem för modigare och större barn/ungdomar.

    På lilla delen finns pariserhjul, Flygande elefanter, 2 berg och dalbanor, veteranbilar, minifrittfall, snurrande kaffekoppar och Pettson och Findus hus. Din 1,5 åring kan ha roligt här men den andra delen av parken är inte direkt barnvänlig.

    // f.d. Gröna lund arbetare


    Och en cirkuskarusell. Jag tog med en tvååring dit en gång och han hade jättekul. De behöver inte mycket de små för att de ska ha kul!
  • Anonym (Kaffedraken)
    Esofe skrev 2019-06-01 16:21:03 följande:

    Och en cirkuskarusell. Jag tog med en tvååring dit en gång och han hade jättekul. De behöver inte mycket de små för att

    de ska ha kul!


    Tack för ditt svar, låter som att även minsta barnet kan ha utbyte av dagen :)
  • Anonym (Kaffedraken)

    Var på grönan i onsdags då var min 14 månader tjej med. Vi åkte flygande elefanter, nyckelpigan och den mindre bergoch dalbanan. Hon har åkt en annsn karusell på kolmprden som är som tekopparna. Nu är min tjej totalt orädd så det gick superbra med henne. fanns fler grejer vi hade kunnat åka. Ett litet pariserhjul, cirkus karusell och veteranbilar på räls. Men vi hann inte mer då vi var där på kvällen för att se konsert.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Sen beror det ju på hur stora och självgående syskonen är. Kan bli jobbigt om de vill vara på stora sidan men samtidigt behöver en vuxen med sig.

  • Anonym (Kaffedraken)
    mammatill6 skrev 2019-06-02 06:55:19 följande:

    Sen beror det ju på hur stora och självgående syskonen är. Kan bli jobbigt om de vill vara på stora sidan men samtidigt behöver en vuxen med sig.


    Dom är 9, men vi är två vuxna så det går ju att dela på sig. Hoppas lillen tar en lång sovstund i vagnen också.
  • Anonym (Kaffedraken)
    joffan skrev 2019-06-02 02:31:40 följande:

    Var på grönan i onsdags då var min 14 månader tjej med. Vi åkte flygande elefanter, nyckelpigan och den mindre bergoch dalbanan. Hon har åkt en annsn karusell på kolmprden som är som tekopparna. Nu är min tjej totalt orädd så det gick superbra med henne. fanns fler grejer vi hade kunnat åka. Ett litet pariserhjul, cirkus karusell och veteranbilar på räls. Men vi hann inte mer då vi var där på kvällen för att se konsert.


    Åhh, ja det låter ju jättebra :) Hoppas vår kille också kommer tycka det är roligt!
Svar på tråden Gröna Lund?