• leffeboy

    båda barnlösa

    Jag vet inte om det är rätt tråd men jag försöker ändå att fråga.
    ja har kommit lite över 50 årsåldern och jag har en 20 år yngre fru.
    vi har planerat att vi vill ha barn tillsammans.
    vi har nu försökt att göra barn ca 1 år
    problemet är ju att jag inte har så högt tryck i snabeln samt att det kommer lite när vi har sex med varandra och jag kommer så kommer spermierna inte där det ska komma för jag har så lite
    jag har en undran när jag har kommit inne i henne så funderar att hon reser så sin apparat uppåt typ benen uppåt mot väggen så det rinner ner på rätt ställe.

    är inte bra bra skrivare men jag hoppas att ni förstår

  • Svar på tråden båda barnlösa
  • majgrönska

    Jag har hört att det kan hjälpa att ligga lite uppåt med benen efter samlaget. Men det måste ju finnas något som kan rinna ner.

    Har ni försökt ett år kan ni få hjälp av sjukvården. Kanske insemination kan vara något. Det kan man Också göra själv med sin egen sperma, för att det ska komma in ordentligt.

  • nyfikenkvinna
    Meriall skrev 2019-06-01 20:21:07 följande:

    De kan ju simma också så kommer ju simma uppåt i henne oavsett.


    Vi har alltid staplat upp flera kuddar under så att spermier rinner inåt samt låg jag kvar länge i sängen. 
  • UndrandeSökare
    leffeboy skrev 2019-06-01 19:41:34 följande:

    Jag vet inte om det är rätt tråd men jag försöker ändå att fråga.

    ja har kommit lite över 50 årsåldern och jag har en 20 år yngre fru.

    vi har planerat att vi vill ha barn tillsammans.

    vi har nu försökt att göra barn ca 1 år

    problemet är ju att jag inte har så högt tryck i snabeln samt att det kommer lite när vi har sex med varandra och jag kommer så kommer spermierna inte där det ska komma för jag har så lite

    jag har en undran när jag har kommit inne i henne så funderar att hon reser så sin apparat uppåt typ benen uppåt mot väggen så det rinner ner på rätt ställe.

    är inte bra bra skrivare men jag hoppas att ni förstår


    Om ni har försökt aktivt i 12 månader utan graviditet, så kan ni få göra en infertilitetsutredning via Landstinget. Ring till kvinnokliniken på närmaste sjukhus och säg att ni vill göra en sådan utredning. Det kan vara flera månaders kö så ring direkt nästa vardag.

    Man tar då blodprover på er båda, gör sköljning av äggledarna för att se att det är fri passage där, samt spermaprov etc

    Sen om något fel hittas, tex för FÅ eller för slöa spermier så kan man remitteras vidare för ivf.

    Lycka till.
Svar på tråden båda barnlösa