• Anonym (Anonym)

    Pappa har varit otrogen

    Hej!

    Det har visat sig att min pappa har varit otrogen mot mamma.

    Vi ska nu sälja huset och pappa har åkt och sover nu hos sin tjej han var otrogen med och lämnat mamma ensam med att plocka ner allt ifrån vinden och sortera upp allting ur alla kartonger som har samlats där under 20 års tid som de bott i huset.

    Jag hjälper självklart till att bära ner allt o sortera men tycker ändå det är riktigt dålig stil av pappa o bara dra.

    Han gömmer sig från snapkartan och har inte sagt ett ljud till oss barn om vad har håller på med, utan får veta allt ifrån mamma.

    Jag vet inte vad jag ska göra, jag är 20 år och min syster är 18. Jag vill inte tappa kontakten med min pappa men han gör det ju inte speciellt enkelt när han beter sig som en lite fjolla. Just nu känner jag inte alls att jag vill skriva med honom, vill bara packa klart huset så de kan säljas och att man kan börja om på nytt.

    Har ni något att säga så de kanske kan kännas lite bättre så får ni gärna uttrycka er.

    Jag vet att detta inlägg kan verka meningslöst men skönt o skriva av sig.

    Mvh.

  • Svar på tråden Pappa har varit otrogen
  • Anonym (Trist)

    Beklagar det som händer i ditt liv!

    Tycker att ni ska sluta städa ensamma. Antingen får han komma och hjälpa till eller så hyr ni in ett städföretag som han får vara med och betala. Ring honom och kräv att han tar ansvar.

  • viseversa

    han ska hjälpa till. skriv att alla hans saker åker till tippen om han intre kommer och tar sitt jävla ansvar. Vilken gris han är. Fy fan.

  • Nivinella

    Hej,

    känner med dig. Det kommer att bli bra med nytt boende och nytt liv utan din pappa. Du får det bra med mamma och syster. Låt din pappa söka upp dig, om han vill ha kontakt. Tillåt dig själv att tycka att han beter sig illa. För det gör han. Och det är inte ditt fel.

  • Anonym (Anonym)

    Tack för alla svar och support.

    Helt ärligt så föredrar jag att bara jag mamma o syrran packar, för o undvika bråk o stök. Men detta känns mera som en principsak, så jag skrev till han att på onsdag är det packnings och sorteringdags.

    Han svarade precis när jag satt och skrev här och han kommer o hjälper till på onsdag!

    Tror han har dåligt samvete, han tar såna här grejer väldigt hårt. Men jag viker mig ej denna gång utan nu får han anstränga sig om han vill ha någon jävla relation. Kanske dyka upp på min födelsedag utan att man ska tjata på honom.

    Tack igen, känns skönt med lite ord från folk! :) <3

    Mvh Trådstartaren.

  • Bagar Bengtsson

    Fint att det löste sig! Jag tror nog han skäms och inte tror att ni vill (iaf mamman) träffa honom.


    Att kasta någon annans saker är ju inte lagligt så det rådet ska ni inte lyssna på.


    Jag tänker på er mor, hur tar hon det? Kanske är bra att hon är någon annanstans under tiden pappa är där och packar?


    Ibland gör man dumma saker men jag vet inte bakgrunden. Ni är nog alla upprörda just nu men man växer ifrån varandra. Visst är otrohet förkastligt men jag hoppas du inte säger upp kontakten med honom.

  • Anonym (Anonym)

    Tack Bagar!

    Min mamma är glad och lättad över att det äntligen tog slut, hon har försökt hålla förhållandet uppe ett bra tag nu men inte trivts.

    Mvh trådstartarn

Svar på tråden Pappa har varit otrogen